Gordian Knot VS Anamorfiset DVD-elokuvat DivX:ksi(artikkeli)

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by migge77, Feb 17, 2003.

1. migge77

migge77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Elikkä kun olen yhen tyylin täydellisyyden tavoittelija :) Niin kumpi tapa antaa paremman kuvanlaadun. Tuolla Gordian Knot ohjelmalla vaiko tuon artikkelin mukaan tehtynä.
    http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/kopioi_dvd_divxksi.cfm

Olen tähän asti tehnyt tuon artikkelin ohjeiden mukaan. Ainakin ääni tuntuu olevan hyvin synkassa.

Mutta tuo Gordian Knot kiinnostais. Ainakin tuo vaikutti kivalta, että lopputekstit voi koodata pienemmällä bitratella(XviD:issä tuo oli itse koodekissa mukana). Käytän nykyään DivX 5.0.3 Pro versiota (3-pass tekniikalla).

Onko tuon Gordian Knot:in kanssa ollut ongelmia? Itse ainakin ajattelin käyttää ääniraitana 128kbs 44.1kHz MP3. Onko tuo helppo laittaa mukaan Gordian Knot ohjelmalla?

Last edited: Feb 17, 2003
  2. J.mänt

J.mänt Guest

Itse en kyllä saanyt tuolla Gordian Knotilla kovinkaan hyvää kuvanlaatua.Käytin AC3 ääniä vaikka en niitä oikeastaan tarvitse.Lisäksi Knot ilmoitti lopullisen tiedoston kooksi 1402megaa mutta yllätykseksi tiedostonkoko olikin vain 1,05Gt.Eli parempaakin tuolla ohjelmalla varmasti saisi,mitenkähän nuo mp3 äänet saisi mukaan.

3. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
  4. migge77

migge77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mä muuten en saanut tuota GK:ta toimimaan uuden DivX 5.0.3:n kanssa... Mistähän johtuu? Se ei suostunut pakkaamaan videota...

5. J.mänt

J.mänt Guest

No niin vaihdoin tuohon vanhempaan DivX codekkiin,vieläkin tiedoston koko heitti n,200Mt mutta kuvanlaatu oli nyt paljon parempi kuin viimekerralla.Kuva ei puuroutunut kuin edellisellä kerralla ja oli muutenkin terävämpi käytin AC3 ääniä.Pitää vielä kokeilla nostaa resoja jos saisin käytettyä sen 1400Mt.

Share This Page