GPS laitteet / reitit

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by _sami, Nov 28, 2007.

1. _sami

_sami Member

Trophy Points:
    11
    Terve,

onko kellään kokemusta garminin eTrex Vista HCx GPS laitteestas. Käsittääkseni pitäisi olla melko hyvä hinta/laatu-suhteeltaan ja erityisesti prosessointitehon ja vastaanotinpiirin pitäisi olla kehittyneitä. Tilattiin kaverin kans tällaiset jenkeistä rei.comista.. tilaus tehtiin jo pari viikkoa sitten, mutta mitään ei ole vielä kuulunut.

Laite tulee käyttöön vaellus- ja melontareissuille. tallennetut vaellus gps reitit pistän gpsalbuumiin http://www.gpsalbum.com .

Last edited: Nov 28, 2007
  2. Xaboom

Xaboom Regular member

Trophy Points:
    26
    Itsellä kokemusta Magellanin ja Garminin muutamasta GPS-laitteesta vaellus käyttöön (malleja en muista). Hyvin ovat pelanneet ja sopinut käyttötarkoitukseen. Kyseisillä valmistajillahan on pitkä kokemus tähän tarkoitukseen sopivista laitteista. Kovin kovia tehojahan nuo ei tarvi ja luulis sen vaikuttavan myös akkukestoon. Speksien mukaan ainakin hyvältä vehkeeltä tuntuisi.

3. _sami

_sami Member

Trophy Points:
    11
    Aivan. Aikaisemmin olen testannut kaverilta jotain Garminin saman näköistä laitetta ja siinä ongelmana oli juuri prosessointitehon puute. Karttaa ei pystynyt käytännössä järkevästi vierittämään, koska kartta latautui näytölle n. minuutin. Toivottavasti tuossa olisi sitten se puoli myös vähän uudempaa tekniikkaa.

4. Xaboom

Xaboom Regular member

Trophy Points:
    26
    Näytti myös suht yksinkertainen grafiikka olevan ainakin kuvan mukaan. Joissakin laitteissa on minun mielestä liikaa grafiikkaa näytöllä ja liikaakin laitettu tietoa yhteen näyttöön. Vaelluskäytössä ainakin minun mielestä parempi kun yksinkertainen näyttö. Sitähän vilkaistaan yleensä pikaisesti ja harvoin koko ajan tuijotetaan näyttöä. Eipä noihin vieläkään uskalla kunnolla luottaa ja parempi kartta ja kompassi olla mukana.

Share This Page