gps puhelimet

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by turboapc, Oct 28, 2008.

1. turboapc

turboapc Member

Trophy Points:
    16
    Eli onko nyt niin että nokian 6110 navigatorissa on ainoastaan navigointi ominaisuus sellainen että siihen ei tarvitse ostaa erikseen mitään lisenssiä about puolen vuoden päästä?
    Toisin sanoen se ääniopastuskin sisältyy puhelimen hintaan kuin myös kartat?
    ja näin ei ole muissa nokian gps paikannuksen omaavissa puhelimissa. Esim 6210 navigatorissa on lisenssi ainoastaan puoleksi vuodeksi? Entäs nämä muut esim N78?

2. henr1

henr1 Regular member

Trophy Points:
    26
    Nokia 6110:ssa on Route 66:n kartat(sisältyy myös ääniopastus), eikä siihen tarvitse ostaa lisenssiä ikinä.
    Muissa nokialaisissa on kuitenkin lisenssin osto vuoden tai puolen vuoden välein.(korjatkaa,jos olen väärässä...)
    Minulla on juuri tuo 6110 ollut noin puoli vuotta, ja ainakin minulla se toiminut todella hyvin. Suosittelen 6110:aa...

3. turboapc

turboapc Member

Trophy Points:
    16
    kiitoksia tästä! mites kamera puoli Henr1:llä tuossa 6110:ssa tuleeko hyviä kuvia?
    itsellä tällä hetkellä käytössä N70 ja puhelimen vaihtoa kovasti olen miettinyt juuri tuon gps: n takia.
    antakaas vaan lisää kommentteja.

4. henr1

henr1 Regular member

Trophy Points:
    26
    6110:ssa on kahden megapikselin kamera salamalla kera,joka on aivan sama kuin n70:ssäkin. No, se on ainakin minulle riittänyt...
    Hinta on vähän alle 300 €:a, lisätietoa on Nokian kotisivuilla ja täällä AD:ssä.

5. peta69

peta69 Guest

Nokia n96 tulee esim vuoden lisenssi mukana ja muutenkin siinä on OK kamera salamalla ja kuvausvalolla.

6. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Tilanne on sikäli pirullinen että vaikka 6110/Route66 systeemiin ei tarvitse ostaa lisenssejä niin vastaavasti karttapäivitykset ja kaikki mahdollisesti tarvittavat eri alueitten lisäkartat taas maksavat aika lailla. Muissa Nokioissa käytettävät Maps-kartat ja päivitykset taas ovat aina ilmaiset, varsinkin jos ne lataa netistä tietokoneen kautta kotimaassa kiinteähintaisella laajakaistaliittymällä.

Eli jos liikkuu paljon skandinavian ulkopuolella ja haluaa navigoida myös kävellen eri kaupungeissa jne. ja lisäksi asettaa puhelimelle suuremmat vaatimukset kuin mitä 6110 tarjoaa niin ehkä tulee kuitenkin lähdettyä tuohon Nokia Maps systeemiin lisensseineen vaikka se on hyvin sekava ja kallis systeemi sinänsä. Tuossa 6110:ssa on vielä se ikävä puoli että siitä puuttuu wlan joka on matkustavalle usein tarpeellinen, sillä saa maailmalla hyvin monessa paikassa ilmaiseksi esim. ladattua lisää karttoja tai haettua netistä muuta tarpeellista tietoa tai vaikkapa tilattua lentolippuja etc. etc.

Mutta jos tarve rajoittuisi kotimaahan niin siinä tapauksessa ehkä itsekin olisin tyytynyt tuohon 6110 malliin, nyt tuli sitten hommattua E66 joka kieltämättä on hieman turhan monipuolinen laite...;)

Share This Page