Olen törmännyt outoon ilmiöön joka ilmenee pelatessani muutamia uudempia pelejä. Aloittamisen jälkeen suhteellisen pian kuvassa alkaa olla välähteleviä, yleensä keltaisia kulmikkaita virheitä, esim. autopeleissä ne esiintyvät autonympärillä (näyttää että esineiden polygonit vilkkuvat), ja esim Half Life 2:ssa maahan jäävät ruumiit plus muut aktiiviset kohteet, eli kiinteät tekstuurit eivät välky. Tälläistä ei aiemmin ole esiintynyt ja esim. GPL:ssä tätä ei esiinny lainkaan vaikka olisi kaikki nämä uusimmat herkut (eli raskaampi). Reso (1024 tai 1280) ei vaikuta eikä se onko AA/AF päällä, ja mielestäni pelien laatusäädöt eivät merkittävästi vaikuta ilmiöön. Ideoita ? Lämpö ? A64 3000+ (AsRock760GX) 6600Gt 550/1020 (Ajurit 77.13) ST200Gb Nexus400w
Mutta miten helkkarissa ne ajurit yhtäkkiä hyytyisivät, tähän asti (n.4vk) toimineet normaalisti ? Olen muuten aina päivittänyt ajurit vain poistamalla vanhan ja asentamalla uuden, siis ilman mitään apuohjelmia, kun vaikuttavat liian monimutkaisilta käyttää. Unohdin sanoa että esim. Mark05:ssa ei esiinny virheitä, vaikka ajaisi 3krt peräkkäin (n.3500p) Niin ja rammia on 1536Mb.
no jos oot kellottanu korttia (eikös vakiot oo 500/900???) niin ihan normaalia että joissain peleissä voi olla jotain virheitä... kokeile vakio kelloilla samaa peliä... eikä niiden ajurien vaihtoon tarvi muuta ku ohjauspaneelista poistaa vanhan ja käynnistää uudelleen ja uutta ajuria... joskus oon asennellu suoraan päälle ja toiminu ihan moitteettomasti..
Toisaalta jengi kellottaa tuota Gt:tä aina yli 600/1200:n, tietysti jäähdytyksestä riippuen, ja PCI-E versiossahan tuo muisti on 1Ghz (itsellä siis LeadTek Agp) joka on muistin natiivitaajuus.
Jos on kellitetty, niin aina kannattaa ensin laskea vakiokelloihin ja sitten testata, ennen kuin alkaa miettiä, onko kortissa vikaa.