Alkuun kokoonpano: Octec AMD Sempron 2600 1,8 GHz 512 MB DDR Radeon 9250 Catalyst 5.6 Tätä ongelmaa on jo GTA-forumeilla puitu mutta löytyisiköhän täältä tietoa asiasta? Eli ongelma on se, että pelin kaikki muut hahmot paitsi Carl välkkyvät ja häviävät välillä, hahmoista näkyy vain ääriviivat. Vika on ilmeisesti tuossa ATIn kortissa, jonka päivittäminen Catalyst 5.6 ei auttanut. Joku sanoi että pitäisi vaihtaa ajurit Catalyst 4.9 http://downloads.guru3d.com/download.php?det=863 , mutta koska tuolla sanotaan että toimivat vain 9500 ja -> kanssa, niin onko tuossa sitten mitään järkeä? Ja miten Omegan ajurit eroavat Catalysteista? Koska olen omaa törttöyttäni joutunut noiden ajureiden kanssa joskus painimaan oikein urakalla, ei oikein huvittaisi ihan summassa lähteä vaihtelemaan. Eli onko kenelläkään kokemusta asiasta? Ensimmäinen täysihintainen peli jonka PC:lle ostin ja ei toimi, suoraan sanottuna vituttaa. Tiedän kyllä että kilpailu on nykypäivänä kovaa, mutta miksi pelitalot julkaisevat nykyään lähestulkoon aina keskeneräisiä tuotteita? Tuntuu siltä että melkein jokainen peli on jotain patchia vailla.
Kyllä se ensin täytyy noiden ajurien kanssa tapella. Ensin poistat vanhat, sit asennat uudet. Eli kokeile vanhemmilla ajureilla, myös emolevyn piirisarjan ajurit on hyvä paivittää. Itse noita Omega-ajureita joskus koitin, mutta ne sekotti koneen. En o niitä sen jälkeen koittanut, aika monella nuo silti taitaa toimia ihan ok.
Ei hemmetti, noista emolevyn ajureista en ymmärrä yhtään mitään. Joskus niitä päivittelin enkä ole vieläkään täysin tietoine mitä tein, heh. Mistä löydän Everestistä tiedon siitä, mikä on ajureiden nykyinen versio? Everestissä lukee piirisarjat kohdassa: North Bridge: VIA VT8377 Apollo KT600 South Bridge: VIA VT8273 Muistaakseni silloin kun noita päivitin sieltä tuli kaksi pakettia joista en ole varma sainko sitä toista asennettua, eli onko mahdollisesti tuo South Bridge jäänyt päivittämättä? Ja tuo 4 in 1ko http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2 siihen pitäisi laittaa? Voiko jyrätä suoraan päälle? Kuten sanottu, en ymmärrä tästä asiasta mitään. Kone on kyllä toiminut ihan normaalisti.
Nuo VIA:n ajurit pitäisi sopia kaikille VIA:n piirisarjalla varustetuilla emolevyillä. Emolevyn kotisivuilta myös yleensä löytyy oikea paketti. Tuon GTA SA on monella ollut pieniä ongelmia, varsinkin äänien kanssa.
te keillä on radeoonit niin kokeilkaa laittaa VPU recovery pois päältä, pitäs löytyy kun työpöydällä rightklick ja asetukset ja sieltä niitä atin valikoita.. mulla on auttanu tuo noin 10 pelin kaatumis ongelmii ja nyt kaikkii toimii hyvin. Tämä ainakin auttoi mulla =)
Asia selvisi, vaihdoin Catalyst 4.9n ja johan alkoi homma toimimaan. Tosin jouduin ajurien vaihdon jälkeen poistamaan tuolta GTA San Andreas User Fileista gta_sa.set-filen, koska peli ei suostunut käynnistymään. Ei ole mitään havaintoa että mikä juttu se sitten oli. Kiitoksia kaikille avusta!
ATI on julkaissut Catalyst 5.7t, nyt kiinnostaa tietää onko kellään kokemuksia ennen kuin alan itse ruuvaamaan? Siis lähinnä olen kiinnostunut siitä näkyvätkö jalankulkijat noilla ajureilla. Olisi miellyttävää saada kone kuntoon, Cat 4.9t kun eivät toimi kovin hyvin Radeon 9250n kanssa. edit.typo
morjens! Minullakin on pieni ongelma GTA san andreaksen kanssa, kaikki ukkelit ovat taivaan värisiä. Miten vois korjata? Itselläni on ATI Radeon 9800xt +uusin Catalyst
Olen jo lukenut kaikki ylempänä olevat ratkaisut mutta nekään eivät auta, vaikka olen kokeillut. Huomasin myös uuden ongelman, jos yritän tanssia tai pelata korista pelissä niin se kaatuu ja kone jumittuu.
Mulla oli ihan samanlainen ongelma alussa, että kaikki muut muut hahmot välkkyivät ja muutenkin ja on vielä sama näytönohjain. mutta sitten kysyin näitlä muitlta pelaajilta että miten niin sit yks sano että säädä resoluutiota no niinpä mä pistin sen pienemmäks ja niinpä se autto ja sit sielä on vielä joku toinenkin kohta joka auttaa siihen mutta nyt mulla ei välky enään ja toimii suth ko hyvin... enkä ole vielä päivittänyt mitään ajureitakaan.
Et sattuis muistamaan sitä toista kohtaa joka voi auttaa siinä ongelmassa? Oon kokeillu resoluution vaihtoa mut ei auta.
Juu se toinen kohta oli ku kävin kattoo niin Draw Distance mut en muista kumpaa suuntaa sitä piti laittaa... ja sit mulla on resolution 640+460. ja hyvin toimii..
Kokeilin tuotakin mutta tuloksetta, ukkelit ovat edelleen taivaan värisiä. Mutta huomasin yhden jutun, kun tulee sumu ,niin ukkelit näkyvät ihan normaalisti. Ihme juttu.
Eipä siellä asetukset kohdassa ole niin montaa kohtaa ettei niitä kaikkia voi koittaa... Kokeileppa laittaa Framerate limiter Päälle/Pois.
Olen kokeillut jo kaikkia asetus mahdollisuuksia. Mutta nyt tuli taas toinen ongelma: Peli ei enää käynnisty.
tähän on vastattu jo muualla, mutta mene my documents-gta san andreas user files ja poista sieltä gta_sa.set-tiedosto. on usein auttanut keseiseen ongelmaan. pistää tosin asetukset takaisin vakioiksi.