Gta San Andreas graffa ongelma!

Discussion in 'PC:n pelit' started by famittaja, Jun 13, 2005.

  1. famittaja

    famittaja Member

    Joined:
    Dec 2, 2004
    Messages:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eli vikana olis sellanen että kyseisessä pelissä näkyy taivaalla ja kaikkialla muuallakin kohteissa grafiikka virheitä (värinää ja palikoita). Luulisin että vika on näytönohjaimessa mutta uusien 77.30 ajurien myötä tilanne ei muuttunut mitenkään.
    Ja näytönohjain oli Club3d Geforce 6800.
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Onko näyttistä kellotettu/modattu?
     
  3. famittaja

    famittaja Member

    Joined:
    Dec 2, 2004
    Messages:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    hyvä huomio! Modattu on 16/6 mutta ei kellotettu. Pitääpi kokeilla tuota!
    Mikäs tuossa modauksessa vois tehdä kun eihän tuo grafiikka moottori vaadi mitään ja muissa peleissä ei mitään ongelmia?!
     
  4. anaheim

    anaheim Guest

    Jos sä oot laittanu vahingossa semmosen koodin et kaikki näkyy vihreänä...ainakin PS2:sen San Andreaksessa on sellanen. Se pitäis saada pois kun tekee koodin uudelleen.
     
  5. famittaja

    famittaja Member

    Joined:
    Dec 2, 2004
    Messages:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joo kiitokset vinkeistä!
    Vika oli tuossa modatussa verteksi varjostimessa...kummaa...
     
  6. ezki82

    ezki82 Member

    Joined:
    Jun 13, 2005
    Messages:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Aiheesta toiseen... Miten saisi saisi peliä säädettyä vähän kirkkaammalle kun näytöstä on namikat kaakossa, pelin oma brightness on täysillä ja vieläkin on liian tumma ruutu. Näyttiksenä 9800 Pro Atlantis.
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    fanittaja: tuo SA kyllä tukee vertex ja pixel shadereita jos näyttiksestä moiset löytyvät, esim. autolla nopeasti ajaessa kun tulee motion blur efekti ja kuumasta asfaltista ja palavista kappaleista tuleva Heat Haze efekti on toteutettu noilla.

    ezki82: powerstrip ohjelmaa kokeillut?
     
  8. ezki82

    ezki82 Member

    Joined:
    Jun 13, 2005
    Messages:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nyt kokeilin ja korjasi ongelman. Kiitokset Agentille...
     
  9. famittaja

    famittaja Member

    Joined:
    Dec 2, 2004
    Messages:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Jeps, tosiaan kiitokset Agentille.
    Vika oli tuossa kun modasin korttia rivatunerilla niin ilmeni että sen graffa ongelma aiheutti Pixel unit 3:n käyttöön otto eli se hw maskattu unitti!
    MIkähän tuohon on syy että juuri tuossa pelissä tulee grafiikka virheitä eikä missään muussa pelissä vaikka pelit käyttäisivätkin pixel shader tukea. Ongelmia ei myöskään näy yhdessäkään 3dmark testissä.
     
  10. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Se voi olla että tietyt operaatiot tuolla yksiköllä ei toimi oikein ja mikään muu kuin SA ei niitä käytä (eli kun noi Shaderit on ohjelmoitavia niin jokin käsky ei toimi oikein vaan suoltaa vääriä tuloksia ulos, niin kauan kuin tuota käskyä ei käytetä niin mitään virheitä ei näy).
     

Share This Page