Juu eli mulla on kyseisellä kortilla idle lämpö 71-75c ja 10min rasituksen(MW2) jälkee lämpö on jo 93c. Yks päivä pelasin Metro 2033 sta ja noin 20min jälkee näyttis sammu ja ilmestyi punainen valo näyttikseen. Punainen valo "ilmoittaa" että kortti ei saa tarpeeksi virtaa mutta sitä epäilen koska muut pelit yms toimivat hyvin. Ennemmin ajattelin että kortin lämpö nous yli 105C jolloin se sammuttaa itsensä estäen vahingot kortille. Ennen kyllä oli idle siinä 50-55c pintaan. Korttia en ole kellottanut yli enkä ali enkä ole muuten kaan kikkaillut kortin kanssa. Ajurit olivat 257.21 mutta koska juuri noiden ajurien käytön aikana kortti sammui ajattelin että vika voisi olla myös ajureissa joten vaihdoin takaisin 197.11. Aina kun olen asentanut uudet ajurit ja kun latasin uudet ja palasin vanhaan niin olen vain asentanut enkä ole poistanut vanhoja ajureita, voisiko sillä olla mitään vaikutusta? Niin ja olen putsannut pölyt pois ja kotelo kin on hyvin ilmava että en tiedä mikä on vialla. Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.. Ja koneen tiedot löytyy viestin alle kirjoituksesta.
Onkos tuo sinun korttisi vanhaa "sämpylä" mallia vaiko uudempi Single PCB? Metro kyllä kyykyttää tuota korttia melkoisesti mutta kaatuuko korttisi esim furmarkissa?
Jos throttlaa ja kaatuilee niin sanoisin että RMA liikkeeseen mistä ostit. Mitenkäas kotelo + kotelotuuletus?
Eilen en enään kerinny testaa furmarkkia yms. Tänään ajattelin ajella erilaisia ohjelmia. Kotelo on S9Pro 1x420mm sivulla 2x120m edessä ja takana että kyllä ilman pitäs kiertää.. Ainakin pelatessa huomaan että alkaa nykii kuva kun lämpö ylittää yli 90c lämmön... Niin enään ei oikeen pysty pelaan kaan kunnolla Kun käynnistää pelin nii kortti hurisee kun piru ja sit kuumenee ja alkaa "hieman" tökkiin..
Samaa ylikuumenemisvikaa omassa kortissakin...sama kortti siis palitilta.Mä ite laitoin takuuseen ja maanantaina sainkin tiedon että se vaihdetaan uudempaan.Nyt vaan vartoilen tietoa et mitä ne tyrkyttää tilalle.Että varmaan sunkin kannattaa ottaa yhteyttä liikkeeseen mistä olet sen ostanut..
Juu ostin kortin Jimms Pc ltä ja sanoivat että pistä ppä kortti meille niin kahtotaan. Maanantaina lähtee paketti postissa kohti Jimmssiä..
Ajoin tässä vielä takuuseen lähetystä odotellessa furmark stability test in(640x480 ei full screeniä) niin kortin lämmöt nous 70c 91c 50 sekunnissa että eiköhän kortissa jotain vikaa ole?
Tuskin se on normaalista poikkeavaa jos testin aikana lämmöt ei nouse niin ylös että alkaa throttlaus (105C) tai jopa shutdown. Ajappa vähän kauemmin sitä ja laita AA:t nuppiin ja isommat resot. Jos fps alkaa laskea (yleensä yli 105C jälkeen) on kortti IMO RMA tavaraa.
Juu no kortin otin jo irti ja paketoin niin en jaksa alkaa uudestaa asentelee Mutta koska kortti käy idlenä 70+c niin vähän liian kuuma kun normi 50-55c. Ja kun pelaa mw2 sta kin vain 10min niin lämmöt yli 90c että en tällä uskalla pelaa Huomenna lähtee takuuseen, jos ei mene takuusta "läpi" niin sit mietin mitä teen ja asiaton takuu lähetys kään ei maksa kun 20e. Parempi varmistaa asia kun jäädä nitkutteleen sen kanssa... Mutta kiitos kaikille vastauksista..