Eli mitä nyt sitten ehdottais kalliinpiin kokoonpanoihin niin kysyisin että kummalla saa parempaa tulosta peleissä yms normi käytössä. Halvimman gtx 660 saa noin 200€ ja gtx 670 saa noin 400€. Eli 2x gtx 660 olis sen 400€ ja 1x gtx 670 olis 400€. Kumpi parempi
GTX 660 SLi niissä peleissä jotka sitä hyvin tukevat, GTX 670 niissä jotka eivät tue. Siis tue SLi:tä.
Luulin että kaikki nykyset pelit tukisivat SLI:tä. Onko pelaaminen sitten vaan gtx 660 tasoa jos joku peli ei tue Sli:tä vai onko samaa tasoa??
Suurin osa AAA-peleistä toimii SLI:n kanssa hyvin/erinomaisesti, mutta aina löytyy pelejä, jossa tuo SLI:n hyöty jää vähäiseksi http://lanoc.org/review/video-cards/5953?start=2
Eli siis kannattaa ton Agentin linkin mukaan ottaa gtx 660 sli koska se menee ilman sli tukeakin samoja fpässiä kuin gtx 670?? Edit: Ja katoin muuten netistä että pelit saa itse NVidia control panelista tukemaan sli:itä vaikka ne ei sitä tukisikaan.
Ei. Noissahan se menee niin, että pelikohtainen tuki häviää ajan myötä. Ensin vähemmän mainstream-peleistä, sitten enemmän mainstream-peleistä, sitten kaikista peleistä. Ja katsomatta sanon, että vitut tukee.
KAtoin youtubesta newegin videosta että 2x gtx 660 on niissä peleissä mitkä sli:itä tukevat gtx 680 tehokkaampi. Siis 660 x2 halvempi kui 680 mutta voittaa silti.
huom,niissä mitkä tukee,sitten ne mitkä ei tue,niin ei toimi,ja sitten ne SLI/CF:n ongelmat on olemassa,esim, itse testasin radeon 3850 crossfireä,eipä toiminut,jopa flatout 1 lagasi minimiasetuksilla tällöin se toimi tapissa yhdellä 3850:sellä,tehot olivat kahdella kortilla puolikkaan kortin verran, ja sitten,millaiset on muut koneenosat? vai oletko vasta ostamassa konetta,koska ei ole järkeä ostaa kahta 200e näyttistä cf/sli,ennemmin yksi tehokas,tai sitten jos on jo yksi 660:n,voi harkita sitten jälkeenpäin toisen samanlaisen ostoa Sli tilaa varten,itse suunnittelen toisen 7870 ostoa,mutta perhana kun menee poweri vaihtoon... :/
Siis alkuperänen kysymyshän oli että mitä ehdottais kone paketin kysyjille. Itse en oo ostamassa mitään näyttiksiä vielä vähään aikaan. Ja nuo hitaus ongelmat eivät johdu kahdesta kortista vaan esim Nvidialla yleensä väärä ruutu ruksattuna control panelista. Ja tossa videossa esim näytetään miten javan (tarvitaan esim minecraftissa) saa tukemaan sli:tä. http://www.youtube.com/watch?v=uUZ3aC7h7Hc Saattaa nyt ehkä kuulostaa siltä että olisin kahden gtx 660 puolella mutta haluun nyt puida asian perin pohjin läpi jotta voi konepaketteihin ehdottaa oikeita (ja tehokkaita) ratkasuja.
Siis ajureistahan se on kiinni toimiiko vai eikö. Niin kauan kun uusimmat ajurit tukee kortteja SLI toimii siinä missä uudemmillakin korteilla. 280 SLI oli jotain 3v käytössä ja toimi SLI siinä missä uusimmillakin korteilla.
Eli sli kannattaa ehdottaa vain sillon kun on juuri tullu näyttis kauppoihin. Mistään gtx 660 ei kannata enää ehdottaa sli:tä?
Ite rupeisin laittamaan SLI:tä 660ti:stä ylöspäin ja crossfirea 7870/7950 ja ylöspäin. Koska pienitehosilla korteilla saadut edut ei oo niin suuria.
komppaan,7870 on vielä rajoilla siinä,että kannattaako CF edes tehdä,itse suunnittelen moista,mutta sekin on vasta,siellä puolenvuoden päässä suunnitteilla, Ja sekin olisi kiva tietää,onko Ap ostamassa millaista konetta/poweria,vai onko hänellä jo kenties kone jossa on gtx660?,itse en ole vieläkään saanut näistä asioista selvyyttä,mielestäni ne kun auttaisivat asiaa myöskin osittain
Jossain peleissä gtx 660 sli meni gtx 680 kin paremmin mutta josssain aika samaa tasoa kun 680 (ja jossain gtx 670 ) Mutta gereti jos muo tarkotit niin en oo ostamassa konetta vaan kysyin että mitä ehdottaa konepaketin kysyjille. You know..