Täälläkin aika paljon moititaan tuota GTX 970:n muistibugia, niin ihmettelen, miksen itse saa sitä esiintymään. AC Unityssä asetukset ultralla + 4xMSAA päällä VRAMia oli MSI Afterburnerin mukaan käytössä 4040MB. GPU usage pysyi kuitenkin koko ajan 99 prosentissa, FPS huiteli ihan normaaleissa lukemissa eikä putoillut ollenkaan. Watch Dogsissa taas 8xMSAA päällä näyttiksen muistia oli käytössä 3,9GB ilman mitään ongelmia. Myös GTA V syö reilusti muistia enkä ole siinäkään havainnut mitään erikoista. Eli missä tilanteessa tuon muistiongelman pitäisi vaikuttaa ja millä tavalla? Itselläni on käsitys, että tuolloin FPS romahtaa ja tai tulee pahoja FPS droppeja, mutta en vain saa semmoisia esiintymään, vaikka koko muisti olisi käytössä. Tuossa screenshot, miltä Afterburnerin on-screen-display näytti Watch Dogsissa. GPU usage pysyi koko ajan 98 prosentissa (jostain syystä tuossa pelissä se ei ikinä ole 99% tai 100%):
Totta että täällä muutama varoittelee ja peloittelee hitaalla 0,5GB- muistilla. Sekä ihmettelevät miten voi olla noinkin suosittu näyttis. Harmi vaan että heillä itsellään ei ole GTX 970: ttä käytössä. Muutamat joilla on se käytössä, ovat kertoneet sen olevan ok kortti. Omassa 780ti: ssä vain 3GB: in muisti, joka riittää hyvin UHD- resoon esim. GTA V: ssä (toki tehoja saisi olla enempi).
Tuossa suht raskas peli @ultra: Ja alla olevan mukaan mun olisi muka mahdoton pelata GTA V: sta @2160p, mutta Nvidian optimointi toimii niin hyvin että onnistuu kyllä : http://www.tweaktown.com/tweakipedia/90/much-vram-need-1080p-1440p-4k-aa-enabled/index.html
Lainasin tämän tuolta eräästä toisesta keskustelusta: Koska käyttäjällä on näinkin selvää tietoa asiasta, olisi nyt mielenkiintoista kuulla enemmän tuosta tuotantovirheestä.
Oli onnistunut julkaisu http://muropaketti.com/uutiset/nvid...i-maksumieheksi-geforce-gtx-970-huijauksesta/.
"Kyllähän siinä on tuo mainostettu 256bit ja 224GB/s jos kaikki yhteen lasketaan" http://murobbs.muropaketti.com/thre...gtx-970-huijauksesta.1320886/#post-1717646122 Myös muistia löytyy luvattu 4GB.
On siinä 4 gigaa muistia, mutta ei 256 bittistä väylää. Ei löydy myöskään ilmoitettua määrää ropseja ja välimuistia, tuohan se pahin kusetus on vaikka kaikkialla jauhetaankin pelkästä muistin määrästä. Onhan tuolla silti pelattu, mutta minäkin tahon 30 taalaa!
Saittien testatut pelitehot pitävät paikkansa, vain sillä on pelatessa merkitystä! En itsekään tiedä/ muista oman korttini speksejä.
Täyttää ja ylittää speksin vaatimukset, luvattu 12.1 Vaatimukset: Lähde: http://wccftech.com/directx-12-supp...12-1-gcns-resource-binding-tier-3-intels-rov/
Tuossa taitaa olla kyse siitä että Nvidia väittää että olisi 12_1, mutta ei välttämättä olisikaan. Ite en edes yritä ymmärtää noita dx12-leveleitä. Niistä ota erkkikään selvää.
Samalla tavalla "haastajat" haukkaavat potaskaa. The slight advantage and edge goes to Nvidia with its Feature Level 12_1 support.Keep in mind however, that developers usually code for the lowest common denominator, which means Nvidia’s edge depends entirely on how many devs use it.