Voisiko joku opastaa totaalista nyyppää (minua) millä asetuksilla kannattaa kuvata hämärässä? Kannattaako ISO-arvo säätää itse vai onko 'Autom. Suuri herkkyys' parempi valinta? Esim jos koitan kuvata bändiä keikalla niin onko hyvä idea laittaa pistevalotus päälle, koska tarkoitus on saada bändi näkyviin eikä sitä ympärillä vellovaa tummaa ihmismassaa. Sen verran sentään tiedän että kamera pitäisi tukea vaikka pöydälle pitkän valotusajan takia, mutta se ei kaikissa tilanteissa vaan onnistu. Kiitoksia.
Jos kuvaisin bändejä, niin säätäisin ISO-arvon itse tilanteen mukaan. Kannattaa kuitenkin käyttää mahdollisimman pientä arvoa, ettei tule turhaa kohinaa kuvaan. Parhaiten onnistuu etukäteen ottamalla pari testikuvaa. Jos on pakko käyttää korkeita ISO-arvoja, niin kohinanpoisto-ohjelmat voivat pelastaa paljon. Niistä enemmän täällä: http://www.michaelalmond.com/Articles/noise.htm Voihan tuotaa käyttää, varsinkin kun pimeän yleisön ja valaistun bändin kontrastiero on suuri. Edelleen testaamalla tietää parhaiten. Pitkällä valotusajalla et tee kyllä yhtään mitään jos kuvaat liikkuvaa kohdetta hämärässä (paitsi jos käytät slow sync salamaa). Kamera on tietenkin hyvä tukea johonkin tärähdyksien vuoksi.