Haaste ongelmat

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by joecreb, Sep 21, 2007.

1. joecreb

joecreb Regular member

Trophy Points:
    26
    1, Mun Netti.fi tili lähettelee mulle postia, ainakin lähettäjässä on mun tiedot, mut se en oo silt minä? Mul o 2 tilii ja vaa toinen toimii noin Eli konees ei oo vikaa, Pisteet sille joka Ratkaisee..
    2/2
    Kun surfaan Esim. älypää sivul mul ei näy Ä eikä Ö:n pisteet? ja kun oon vaik tavaraailmaiseksi sivuilla ja vaik teen jotain niin äät ja ööt muuttuu mustix neliöix joiss o kysymys merkit ines???
    Taaas pisteet niille ku osaa=)
    Joe Creb

2. nurmoosta

nurmoosta Active member

Trophy Points:
    66
    Putsaa örkit koneelta ja poista se tili jos tarpeen.Sinun tiedoillasi voi lähettää kuka vain postia; roskaposteissa on usein "kaapattuja" tietoja. Asia ei ole vaarallinen jos ne spammit eivät lähde koneeltasi. Ja jos ne lähtevät koneeltasi on todennäköistä että sinulla on jokin kiva örkki... Vaihda selaimen asetuksista merkistön koodaus länsimaiseksi esim ISO 8859-15.

3. joecreb

joecreb Regular member

Trophy Points:
    26
    Esim. sivuilla http://alypaa.com/pelit/virhevisa ää ja öö kirjaimet ovat outoja, vaikka muuten sivustolla kirjaimet näkyvät oikein, johtuuko tämä jostain java ongelmasta?

Edelliseen ..kuinka joku voi sendii mulle mun osoitteesta postia, ilman mun tunnuksia? Mikä pöpö voisi tollaista tehdä?
    Kiitos joeCreb

4. deleted-user

deleted-user Guest

Trophy Points:
    66
    Tähän sanon ,että kuka tahansa voi tehdä tarvittavilla taidoilla koneeseesi minkälaisia muutoksia tahansa. Hakkeri voi esimerkiksi ensin jäljittää kaikki painamasi näppäimet jolloin saa tarvittavat salasanatkin ,kuten voit jo arvata mitä hän voi niillä tehdä... Ja sitten viruksissa sama juttu. Taitava ohjelmoida voi tehdä luomansa viruksen kanssa koneellesi mitä tahansa ,etkä periaatteessa voi tehdä muuta kun vetää töpselin seinästä. Sähköpostin kaappaaminen on melko alkeellinen teko kuitenkin nykyään.

http://www.f-secure.com/v-descs/a.shtml

Tiedot tuhansista viruksista aakkosellisessa järjestyksestä. Sieltä voit katsoa mitä ne saavat aikaan.

Last edited: Sep 23, 2007
  5. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Tässä pitää nyt selvyyden vuoksi erottaa pari asiaa toisistaan.

1. Monesti roskaposteissa on väärennetyt lähettäjätiedot, mutta ne eivät silti oikeasti lähde sinun tunnuksellasi, ja näillä ei siten ole mitään tekemistä sen kanssa että omalla koneella olisi haittaohjelma.

2. Jos omalla koneella on roskapostia lähettävä haittaohjelma, se todennäköisesti lähettää myös roskapostia väärennetyillä lähettäjätiedoilla, muttei välttämättä juuri sinun osoitetiedoillasi (haittaohjelmat eivät tarvitse viestien lähettämiseen sinun sähköpostitunnuksiasi). Tämä asia on siis todettava ihan muuten kuin että vastaan tulisi roskaposti jossa lähettäjäksi on merkitty sinun osoitteesi.

Eli, 1. tapauksesta ei tarvitse olla kovin huolissaan, asialle ei voi oikein mitään. Sen sijaan 2. tapauksessa on syytä puhdistaa kone haittaohjelmista.

Last edited: Sep 23, 2007

Share This Page