Vaasalainen opiskelija lopetahan se hakkerointi yritys. Sain enemmänkin tietoja sinusta mutta täällä niitä en julkaise.. Visual tracking rules EDIT: typo
Antaa olla vielä tämän kerran opiskelijaksi päättelin siitä kun osote oli Vaasan opiskelija-asuntosäätiö. Katuosoteen sain myös selville, mutta se on luultavasti se missä serveri on..
mutta jos se ei jake.k lopeta sitä pelleilyä niin ilmoita sille isp:lle... ja jos vielä jatkuu niin sitten poliisille.
Niin täytyy tehdä, antaa olla tämän kerran. Mutta toinen yritys samalta ISP:ltä ni sitten lähtee ilmotus. Tuo visual tracking näyttää ISP:n netti osotteen ja kadun yleensä niin ku tässä tapauksessa kävi..
no kannattaa ilmoittaa polisille jos se ei tajua lopetta tommosta, ylensä ne kyllä on jotain teinejä josta se jotenkin cool murtautua toisen konelle.
ai tollasia hyökkäyksiä... noh ei noista kannata murehtia... mulla noita tulee päivittäin.. joskus laulaa palomuuri oikein kunnolla. Sitten kun oikeasti joku pääsee koneelle niin sitten on asiat toisin. Itselle käynyt muutaman kerran niin... vaikka ollut palomuurit viimesen päälle viritettynä.
Kerran joku pääs läpi. Mutta eihän nuo ole kuin alottelijan yrityksiä, sen takia tässä voikin vähän naureskella Ite olen yrittäny murtautua omalle servulle monta kertaa kannettavalla GPRS:n kanssa enkä ole onnistunu vielä ja tuo DNS suojaa jonkin verran mutta tarkotus on päivittää nimipalvelua ni sittenhän se tulee avoimemmaksi..
tässä ois vinkki miten ois NAT ei ainakan ois sitä pelkoa että softamuurit voidan ohittaa jos taitoa vaan riittää.
NAT löytyy päätelaitteesta ja olen ajatellut ottaa sen käyttöön port forwarding:lla niin apache pyörii ja suojaa tulee enemmän..
Siis noita portti skannauksiahan kertyy ihan hirveet määrät, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Mullakin parissa kuukaudessa yli 10 000 kertaa yritetty skannata huonolla menestyksellä. Eihän koneen tartte olla kun muutaman minsan päällä, niin jo joku yrittää. Viimesin skannausyritys tuli Libyasta.
Juu kyllä se Norton on aikasemminkin hälyttäny vaikka kuinka paljon, mutta kerran on päästy mun koneelle (pari päivää sitten) ja nyt on samasta IP:stä tullu useampi samanlainen yritys niin on siinä jotain muutakin takana kuin pelkkä huvikseen skannailu mitä tapahtuu paljon. Olen ottanu ylös kaikki yritykset ja jos se vielä jatkuu samasta paikasta niin pakko tehdä ilmoitus siitä..
Samasta IP:stä tullu muutama yritys nyt se on loppu kun blokkasin ko. IP:n kokonaan. Tietysti IP voi vaihtua ja jos ne yritykset jatkuu samalta suunnalta niin otan poliisiin yhteyttä..
Pistää vihaksi sellaiset teinipeelot, kenellä ei ole muuta tekemistä kuin skannailla toisten IP-osoitteita. Itelleni tulee joskus kymmeniä hälytyksiä samasta ip-osoitteesta. Silloin niitä seurailee oikein mielellään, jos sattuu IP-osoite olemaan samassa sarjassa kuin oma, kun silloin tietää, että on samalta alueelta se haksoroija. Olen muutaman kerran ilmoittanutkin puhelinyhtiöön niistä. Ilmota ihan huoleti vaan. Mullakin on palomuurin lokitiedostot tallella viime toukokuusta lähtien, että silleen... ISP:t kuulemma joutuu ainakin kaksi vuotta säilyttämään tiedot, kenellä mikäkin IP-osoite on milloinkin ollut.
Meillä on joku surkea palomuurilaatikko tuolla nurkassa keräämässä pölyä. Ei toimi paskan vertaa ja koneelle on tullut monia hyökkäyksiä.. Olen koittanut välillä isälle vihjata, mutta hän ei usko sen olevan hakkeri. Ja välillä tuntuu netti käyvän ihan prkleesti ilman että teen yhtään mitään, joku hakkeri taitaapi olla löytänyt tien mun koneelle ja sitä kautta imuttelee sälää. Inhottavaa. En tajua miksei sille käynyt, että pidettäisiin yhtä softapalomuuria, jota kokeiltiin. Sillon kokeiluaikana se blokkas Nimdaa varmaan kolme kertaa.
Suosittelen kyllä päivittämään palomuuria "Stealth blocked ports" ominaisuus jos löytyy softasta niin sillä saa yllättävän paljon turvaa, ellei ole palvelinta käytössä jolloin esim. nimipalvelun avulla hakkerointi on helpompaa..
Joku yrittää taas paukuttaa modeemi yhteydellä, kolme kertaa samasta paikasta 30min sisään. Kannattaa muistaa että siitäkin jää "jäljet" user-hkidial34xxxx ja IP näkyy myös.. EDIT: typo ja yrittäjä on Helsingistä.