Hakulauseitani päätyy spamsivuille. NOPEASTI APUA!!!

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by 5ukka, Apr 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 5ukka

5ukka Member

Trophy Points:
    11
    ÄRSYTTÄVÄ/PELOTTAVA ONGELMA!

Oon kertonut tästä ongelmasta jo parilla foorumilla mutta ei apua, koitetaan onnea täälläkin..
    -

Oon tässä hakenut googlesta, altavistasta ja live searchista päivittäin yhellä tietyllä hakulauseella (sivuston nimi + muita sanoja), kun seuraan että onko mun kotisivu ilmestynyt jo hakukoneisiin. No tänään kun hain samalla lauseella niin oli Live Searchin (google eikä altavista ei löydä) tuloksissa tällanen sivu tyyliin

All the information. Limited offers.
    Patrick swayze shes like the wind norton anti viris maximizing volunteer committees how does planting a native specie help the enviroment?? ny giants superbowl sweatshirt furnished ...
    * users5.nofeehost.com/sisss/219.htm

Se hakulause oli tuossa decriptiontekstissä. Ja käyttämälläni hakulausella ei koskaan tullut yhtään tulosta (joihin klikata ja joka voisi napata refereristä hakusanat), mutta nyt tuli tuo spam-sivu.

Ja tätä samaa on sattunut myös muille mun käyttämille hauille (mutta ei kaikille). En tajua todellakaan miten kummassa. Muistelisin tätä tapahtui jo kaksi vuotta sitten, kun googletin/live searchasin/altavistoin ahkerasti yhtä hakulausetta.

Esimerkkinä menkää: http://search.live.com/results.aspx?q="how+does+a"+site:users5.nofeeh ost.com&go=&form=QBRE

^- tuolla on vielä lisää tuollaisia spamsivuja (älä klikkaa niitä, menee törkysivuille). Eniten ihmetyttää kun noiden sivujen koko sisältö on hakulausetta jotka vaikuttaa olleen käytössä hakukoneissa. Miten ihmeessä spammaajat ne voi jostain hakukoneesta kaapata, ei sen pitäis olla mitenkään mahdollista?

Nuo spamsivut voivat olla eri domainissa, mutta niiden otsikko omituisesti on samaa sarjaa 90% prosentista tapauksista (joille mun haut ovat päätyneet), tyyliin "All the information. Limited offers.", "Home of the funny and useful products", "Accessories for mountain and road" tms.

Ja viruksista: Ei mitään adwarea/spyware pitäisi olla, oon kokeillut seuraavat ohjelmat eikä mitään löytynyt:

- Panda*
    - Windows Live Onecare
    - Kaspersky
    - Spybot S&D
    - Spyware Doctor
    - Eset
    - Prevx Online Scan
    - Symantec
    - Ad-aware
    - AVG
    - SuperAntiSpyware
    - Trend Micro

ja kaikkia muita antispyware/adware/virusohjelmia joiden nimi ei nyt tässä tule mieleen. Mutta mikään niistä (paitsi panda, katso edempää) ole löytänyt mitään vaikka rootkit, full scan yms. vaihtoehdot päällä. Käytän firefoxia, ja vaihtoehto referer on asetettu kohtaan 0. Voivatko spammaajien tekemät tracking cookiet kerätä googlessa/altavistassa/live searchissa käytettyjä hakusanoja ja lähettää ne sitten spam-sivulle? Ei kai senkään pitäisi olla mahdollista mitä tulee hakukoneiden tietoturvaan, jos olen oikein tajunnut.

Lähetin virustorjunta.net:in foorumille hjt-lokin ja kerroin tapauksestani, mutta loki oli (arvattavasti) puhdas.

*Panda ilmotti että on joku adware sidesearch, windows registryssä. Mutta eihän pelkkä rek. avain voi saada mitään aikaan, vai mitä? Keyn varmaan voisi poistaa rekisteristä käsin, kun tuo panda pitäisi ostaa jos haluaisi sillä poistaa.

Mun oma nimi myös löytyy spämmisivuilta kun haen sillä aika usein. Mietityttää myös kerääkö tuo mahd. virusspywareadware-mikälie jos kyseessä on sellainen, jotain muita tietoja kuin hakusanoja (ehkä sivustojen osoitteita?).

Lisäksi formatoin C:\-aseman pari kuukautta sitten mutta silti tätä tapahtuu. WTF?

Tämä ongelma on todellakin ällöttävä kun googlaan aina kaikilla jutuilla tyyliin käyttäjätunnukset (ei salasanaa) tms. enkä halua että ne päätyy jollekin spammaajalle, muutama on päätynytkin. Periaatteen vuoksi en tykkää tämmöisestä ollenkaan ja haluaisin tosiaan tietää mistä tällainen ihmeellinen setti johtuu, että saisin mielenrauhan että voisin tulevaisuudessakin varoa näin käymästä.

Jos tarvii tietää jotain niin kysykää niin vastaan lisätiedoilla. Kiitos mahd. avustanne, todellakin tarvitsen sitä.

Ja onko joku muu kokenut tällaista? Ihmetyttää kun ei mistään löydy apua tähän ongelmaan.

Last edited: Apr 27, 2008
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page