Moi! Kuten otsikko jo mainitsee, hakusessa olisi pelikone, jossa riittäisi hyvin tehot myös uusimpiin peleihin. Nykyään tulee enimmäkseen pelattua Diablo 3:sta, World of Warcraftia sekä Skyrimiä, mutta olisi hyvä, jos tehot riittäisivät vielä raiskaimpiin peleihin. Keskusteluja luettuani, olen ymmärtänyt, että koottu kone tulee halvemmaksi/tehokkaammaksi kuin (netti)myymälöiden valmiit konepaketit. Koneen kasaamisesta minulla ei ole aikaisempaan kokemusta, joten kasaus pitäisi saada mahtumaan myös mukaan budjettiin, samoin käyttöjärjestelmä, mutta luulen, että osaan sen asentaa itse. Nyt siis tärkeimpään asiaan eli budjettiin. Se olisi noin 900e, mutta tarvittaessa voin joustaa 100e, jos ero tehoissa on enemmän kuin hiuksen hieno. Näyttöä en siis tarvitse, enkä näppäimistöä tai hiirtä. Saisikohan tuollaisella budjetilla sellaisen koneen, että ei tarvitsisi uutta peliä ostaessa miettiä, että pyöriiköhän tämä varmasti. Vai toivonko liikaa suhteessa budjettiin? Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen.
Kauppa: Silent Rig Kotelossa on näköjään edelleen pitkä saatavuus aika, joten tämä tilalle tai Edit: Axu_ kerkisi näköjään ekana laittaa Intel setin. Huomasin myös, että tuohon hintaan sen saa mahtumaan.
Ostoskorisi sisältö: Kpl Hinta Nimi ================================================================= 1 91,90 ASRock Z77 Pro3, Z77 1 224,00 Intel Core i5-3570K, 4 x 3.40GHz, 77W, boxed 1 21,90 LiteOn iHAS124, Rev. B, DVD-RW 1 63,90 Western Digital Caviar Blue 500GB, SATA 6Gb/s 2 21,50 TeamGroup Elite 4GB PC3-10667U CL9-9-9-24 (DDR3-1333) 1 62,90 XFX Core Edition PRO 550W 1 39,80 Xigmatek Asgard Pro Gamer Case 1 215,00 Gigabyte Radeon HD 7850 OC, 2048MB ================================================================= Yhteishinta: 762,40e http://www.silentrig.com/cart/?prod...cts[713]=1&products[2626]=1&products[2032]=1& Tuollainen setti Silent rigistä. Kasaus maksaa viitisen kymppiä ja käyttis (Win 7 64-bit) reilun satasen, eli reilu 900€ tulee loppusummaksi. Näyttiksestä saa myös gigan muistilla varustetun mallin, jolla on hintaa 190€, joten siinä kohtaa voi vähän säästää jos siltä tuntuu. Miltä vaikuttaa?
Kiitoksia molemmille nopeista vastauksista. Molempien kokoonpanot näyttävät kyllä erittäin kiitettäviltä, mitä minä nyt komponenteista ymmärrän. Osaisitteko arvoida, millä asetuksilla BF3 ym. samantasoiset pelit pyörisivät esim tuolla Axu_:n kokoonpanolla? Tulevaisuutta ajatellen, onko näissä koneissa kapasiteettia päivityksiä (näytönohjain yms.) varten? Edit: Onko pelikoneessa SSD-levy hyödyllinen?
SSD-levy lyhentää kaiken sille asennetun latausaikoja, esim. käyttiksen toiminta nopeutuu ja asennetut pelit lataavat kentät nopeasti ym. Peli itsessään ei "pyöri" sen nopeammin, mutta koneen yleinen käytettävyys nousee aivan toiselle tasolle perinteiseen kiintolevyyn verrattuna.
Aika pitkälti High-asetuksilla voit päästellä menemään ainakin BF3:sta ja samalla voit nauttia 60fps:stä (eli ts. sulavasta pelistä). Muut uusimmatkin pelit toimii ~high-asetuksilla sulavasti. EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=SzUa1nqQwVk tuossa on video missä pelataan BF3:sta aika samalla kokoonpanolla minkä Axu_ oli kasannut.
Ok,kiitos. Kyllä tuo Axu_:n kokoonpano taitaa lähteä tilaukseen. Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että mitä mieltä olette tämän näytön hinta-laatusuhteesta? www.cdon.fi/kotielektroniikka/fujitsu_27%27%27_sl27t-1led_wide_tft_led_black-13639013
Ota näyttikseks mielummin tuo GTX660. BF3:ssa antaa ~10fps enemmän ja on helposti reilun 10e panostuksella järkevää. On myös muissa peleissä nopeempi. http://www.techspot.com/review/572-nvidia-geforce-gtx-660/page4.html