Half life 2 ei käynnisty

Discussion in 'PC:n pelit' started by JayLeno82, Nov 4, 2006.

1. JayLeno82

JayLeno82 Member

Trophy Points:
    11
    Eli ongelmani on valtava kuten otsikosta huomaatte.

Peli käynnistyy niin pitkälle, että tulee se pikselimössöinen kaupunkimaisema näkyviin. Sitten ei enää tapahdukkaan mitään. Kuva ei kirkastu eikä valikko tule esiin.

Olen kerran jo poistanut HL2:n ja instannut sen uudestaan eikä siltikään toimi. Kaikki muut steampelit.. cs source, cs 1.6 tms toimii hienosti.

Koneesta se ei voi olla kiinni... tehoa löytyy vaikka naapuripitäjään.

Minulla on mielessäni pari vaihtoehtoa. Kerran jostain syystä tuntui, että kone jämähti juuri hl2:sta käynnistäessäni (lataili todella pitkään) ja painoin resettiä... minusta tuntuu, että tämän jälkeen hl2 ei ole käynnistynyt.

Toinen syy voi olla se, että kaverini yritti minun levyltäni installoida tavallista (1.6) counter strikeä koneelleen ja hän sitten näppäili tuon cd-keyn tuosta minun boksistani sinne ja ei tietenkään saanut sitä toimimaan. (Hänellä oli jo insalloituna oma half life 1 koneelleen eikä olisi tarvittu muuta kuin steam cs). Tämä tapahtui saman viikonlopun aikana kuin tuon resetin painaminen, joten syy voi olla kumpi tahansa jos se on jompikumpi noista?

Voiko toimimattomuus kenties johtua edellisistä syistä ja miten sen saa korjattua?? Onko kenelläkään ideoita??

-avuton-

2. Akti

Akti Regular member

Trophy Points:
    26
    En usko että johtuisi noista.

Mikä palomuuri käytössä? Laittaisitko myös vähän koneen speksejä?

Kokeile ajaa Steam Crash Test

3. JayLeno82

JayLeno82 Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on welhon softapalomuuri mutta aikaisemmin peli toimi vaikka se oli päällä. Kavereitten kanssa oli pelisessiot ja siellä yhtenä iltana pelasin hl2:sta ja seuraavana päivänä ei enää toiminut. En lataillut koneelle oikeastaan muuta kuin pari peliä....

Konesta löytyy mm. seuraavaa

7900 gt
    2 gigaa muistia
    intel e 6600, 2,4 GHz

kone on noin kuukauden vanha.

Niin, että ei ole mitään sellaista systeemiä jos yrittää asentaa cd-keytä kahteen eri koneeseen niin se ei enää toimi kummassakaan?

4. JayLeno82

JayLeno82 Member

Trophy Points:
    11
    Joo.. noniin.. vika löyty. Piti tonne palomuuriin laittaa manuaalisesti se hl2.exe tiedosto.

Katoin aikasemmin ton ja siellä oli hl2.exe.. sen takia ajattelin et se ei voi johtua siitä. Nyt katoin tarkemmin niin se olikin counter strike sourcen exe tiedosto vaikka siinä luki hl2.exe.

Mut ihme juttu et aikasemmin toimi. Se kysy ihan automaattisesti että saako tämä sovellus muodostaa yhteyden nettiin ja toisinpäin sillon ku käynnistin pelin ekan kerran.... pelasin varmaan kolme viikkoo jo sitä ja toimi hienosti. Mutjoo tutkimattomat ovat tietokoneen polut.

kiitos avusta

Share This Page