Sellanen ongelma tuli havaittua että pienen pelisession jälkeen kone heittää wintoosan puolelle ja herjaa jostain... ei pystytä lukemaan muistia. Kaatuilu on sattuman varaista!!!!! Laitteisto radeon 9800pro,amd64 3800+, 1g ddr 400 ja abitin lätty
mulla sama juttu 9600 pron kanssa. Heittää windowsiin takas. 4.12 beta catalysti asennettu ja directx 9.0c. Valittaa jotain muisti ei voi olla "read" Helvetti näitten tietokoneiden kanssa voi olla vaikeeta!!!!
Tuolla lukee jotain että vois johtua äänikortista ja neuvoja miten päästä siitä eroon, en ite ehi säätää just nyt pariin päivään konetta mut ilmottele jos keksit ongelmaan ratkaisua... Tuskin olemme ainoat tämän ongelman uhrina. http://tinyurl.com/4r9pl (käyttäkää tinyurlia pitkiin urleihin t. Admin)
Hmmmm.... mielenkiintoista pitää koittaa päivittää ajurit äänikorttiin tai kokeilla integroitua äänikorttia myös. Ilmoittelen tuloksista illemmalla kun pääsen kotiin.
Jees nyt ratkes ongelma minulla. Vaihdoin toisen pienemmän muisti palikan toiseen slottiin oli ne on niin kaukana toisistaan kun voi olla niin toimii. Isompi muisti ylempänä. Toivottavasti auttaa sinuakin.
Mites toimiva Half life 2 antaakin yhtä-äkkiä ilmoituksen Fatal error: could not load module "bin/vgui2.dll"? Pelin toimivuus on ollut muutenkin kortilla. Minulla kokoonpano: Amd athlon 64prossu. 2.2GHz. Käyttömuistia yli giga. Kovaa taatusti riittävästi. Näytönohjain ati radeon9600xt. Atin ajurit päivitetty (toimi sen jälkeen). Peli nykii ja nylkyttää silti jatkuvasti. Kokeilin myös intekroidun äänikorttini poistamista käytöstä - ei vaikutusta asiaan.
Tuolta vois löytyy selitys omituiseen toimintaan http://www.halflifesource.com/forums/showthread.php?t=9456
Kiitos suuresti avusta Sivustolla käskettiin poistaa kaikki steamin tuotteet ja kansiot. Mulla koneella Half life 1-2 läjäpäin niiden modeja, CS zero jne. Vaikka poistatin ne ohjainpanelin kautta, niin silti jäi tuhottomasti kansioita. En edes tiedä saanko kaikki poistettua kun hakuasanoilla steam, half life etc. ei välttämättä saa esiin lähellekään kaikkia kansioita. Aaarg, hyvin raastaa hermoja. Fatal errorin kautta saatu usb-laitteen vikakaan ei korjaannu millään. Mulla taitaa koneessa olla muutakin vikaa, vaikka tämä on ostettu uutena lokakuun alussa.
Tarkennus: minun games kansioni on päässyt laajentumaan yli 20 gigaseksi, ja siellä kansiot olivat varsin levällään (omaa typeryyttäni). Joten poistot summassa aiheuttaisivat muidenkin kuin "steamiläisten" ongelmia. En jaksanut käydä jokaista läpi, joten poistin kaikki pelit ja asensin Half life 2:n uudelleen. Nyt USB-vikailmoitusta ei enää tule?? Ja Halffiksen Counter source ainakin toimii hiukan sujuvammin. Myös Half lifen pätkiminen on ehkä hiukan rauhoittunut. Operointi ei silti poistanut kaikkia ongelmia, vaan esim ääni edelleen pätkii Half lifessä. Ongelman perimmäinen syy tosin taitaa löytyä minun integroidusta äänikortista. Jos jollakulla toimii Half life 2 aivan ongelmitta, niin olisin kiinnostunut kuulemaan kokoonpanoista.
http://home.broadpark.no/~krhagen/ tuollaista esiintyy jollain, steam update pitäisi korjata ongelma lähipäivinä.
joo o mulla samat ongelmat mutta ei auttanu äänikortin ja ei auttanu 4.12 AUPUVAA.Ja muutenki vaa niin hidas vaikka koneessa kyllä tehot riittää (lataukset kestää molemmissa HL2 ja CS).
tai no huomasin kun koitin uudelleen asentaa catalyst 4.12 ni se antaa error ilmoituksen uudelleen käynnistämisen jälkeen "Can not find graphics card information" :/
Onko tähän tullut jo ratkaisua? Siis tähän "Muisti ei voi olla Read" juttuun? Valven sivuilla joskus luki, että "We are working on it". Joten joko työ on loppunut, onko tullut lisätietoa jollekkin?
Kai luit jutut ylempänä? Sama valitus minulla... Syitä tähän ongelmaan voi valven mukaan olla kymmeniä. Mutta minulla ongelma ratkesi muistipalikoitten siirtelyllä. Niin oudolta kuin se kuullostaakin! Pelien toimimattomuudet voivat siis mitä ihmeellisimmistä syistä johtua. Itse painin ongelman kanssa jonkun n. 4-5 päivää ennen kuin löysin ratkaisun. Kokeilin lähes kaikkea mitä voi itse koneella tehdä. Inhottaviahan nämä ovat, mutta koitas säätää. Kenties varmin tapa ongelmaa selvittäessä on ottaa kaikki ylimääräiset komponentit ulos kopata ja katsoa vaikuttaa nämä pelin toimintaan. Näin minäkin tein.
Menee hermot... Kuinka pelin kanssa voi olla näin hankalaa. Half Life 2 asennettu, steam touhuaa tod pitkään. Peli päälle, taas tapahtuu tunnin jotain. Sitten se on siinä, peli ei toimi. Winukka uusiks, nyt lähti peli päälle, mutta muutaman minuutin pelin jälkeen heittää työpöydälle ilman mitään virheilmoo. Kiitos hyvästä pelistä, prkl.
Joopa joo... Eli ratkasu löyty omalla kohdallani: Uudet hyperion VIA ajurit (4-in-1), näytönohjaimen ajurit sekä äänikortinajurit. Näillä eväin alko taas homma toimimaan, ja HL2 toimii kiltisti.