HALF-LIFE 2 "muisti ei voi olla "read" TÄH?

Discussion in 'PC:n pelit' started by Pertsa700, Jan 10, 2006.

1. Pertsa700

Pertsa700 Guest

Tää asia on varmaan jo käsitelty täällä, mutta olen saanut seivattua muutaman kerran hl 2:sen mutta nyt kun yritän käynistää sen viimeisimmän seivin niin kone lyö pelin pois päältä ja sanoo että virhe..blaa blaa..ja muisti ei voi olla "read"!!!

Mulla menee hermot! Auttakaa jos tiedätte mistä kiikastaa.

2. Solitude

Solitude Regular member

Trophy Points:
    26
    Korruptoitunut save?
    Pidä aina kaikissa peleissä vähintään kahta vuorotellen tallennettavaa savetusta ;)

3. Pertsa700

Pertsa700 Guest

Kiitos sinulle. Itse asiassa eilen tajusin että seivit liittyy jotenkin asiaan koska kolme uusinta ei toiminut mutta neljäs toimi. Jouduin uudestaan pelaamaan hyvän tovin jo tuttua menoa, mutta pääsin lopulta etenemään.

Joten veikkaan samaa kuin sinäkin, mutta korr. saven lisäksi on jotain muutakin pikku häikkää. Selvittelen asiaa, toivon lisää viestejä tännekin koska tiedän etten ole ainoa ongelman kanssa. Kiitos vielä edelliselle.

4. rayska

rayska Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla tulee toi muisti ei voi olla read virhe joskus kun suljen netin,mut en oo ainakaan huomannu mitään haittaa siitä.Voiko siitä olla jotain haittaa mitä en vaan oo huomannu?

5. Pertsa700

Pertsa700 Guest

Moi. Enpä tiedä onko siitä haittaa sinänsä jos ei se aiheuta sulle mitään ongelmia. Se kai vaihtelee aikalailla mistä se johtuu, syitä voi olla KAI paljon, tiedä häntä kun en ole tietokone-expertti.

Itse vaihdoin atin catalyst-ajurit omegan ajureihin ja nyt toimii taas ihan ok, ja toinen homma oli että otin vähän pakkia ja tein uudet seivit pelissä. Nyt uudet seivit tuntuu toimivan paremmin. Ihan täys mysteeri siis. Ja nyt teen aina tuplat seivit ja vältän pikaseivejä.

Mistä sitä tietää vaikka nuo ongelman johtuis mulla siitä kun käytän säännöllisesti useampaa eri ohjelmaa millä siivoan rekisteriä, ja poistan turhia välaikaistiedostoja? Jos ne olisi vahngoittaneet seivejä? Pelkkää spekulointia ja teoriaa tämä..

Oli miten oli, niin suosittelen atin käyttäjille lämpimästi omega-ajureita, mulla ainakin pikku nykimiset lähti heti uusilla ajureilla. Paljon lisätehoa. Nyt esim. Half-life 2 pyörii high-asetuksilla ihan moitteettomasti radeon x600 pro:lla mikä nyt näytti kyntensä näillä ajureilla. Catalyst-ajureilla nyki koko ajan high-asetuksilla.

Jne jne..jäi levy päälle..

6. Damjam

Damjam Member

Trophy Points:
    11
    Jos olet konetta kellotellut, laskeppa muistijakajia. HL2 ja CSS on aika hyvä testi toimiiko muistit kellotettuina, jos ei, pelit joko jumahtavat, kaatuvat ja ilmottavat tuota. Itsellä HL2 vain kaatui ja tuli ilmotus, CSS jumautti koko koneen.

7. Pertsa700

Pertsa700 Guest

Joo, tiedän että half-life 2 on herkkä kellottamiselle enkä ole kellotettuna pelannutkaan sitä. Eikä oo tarvinnu kellottaa kun nuo omega-ajurit tuo enemmän puhtia kuin pieni kellotus..(verrattuna vakioajureihin). Sanoohan ne ettei hl2 kestä kellottamista, pitänee paikkansa.

MUTTA nyt kun pääsin hehkuttamasta kaikenlaista niin mun kone lähti huoltoon kun näyttiksen flekti leikkas kiinni eikä enää tehnyt muuta kuin nykinyt. Onneks takuuhuollon tyypit tuli hakee koneen kotoa. Toivottavasti ne joutuu vaihtaa koko näyttiksen ja x600:set olis loppu ja ne joutuis laittaa siihen x800:sen..haaveilla saa vaikka kyllä se 600nen riittää mulle.

Voi olla että saa itteensä syyttää kun on tullut kellotettua, en tiedä vaan että voiko flekti brakata sen takia? Muuten en oo siihen korttiin koskenut paitsi softalla..ati toolilla jne.

Last edited by a moderator: Jan 13, 2006
  8. Pertsa700

Pertsa700 Guest

Ja nyt on siis alla mun vanha kone eli: dell dimension 2100/ 999mhz intel/ 20 Gt kovo (josta 4 gt vapaana)/ integroitu näytönohjain/ 126 Mt RAM/ cd-rom asema !!! Kyllä lähtee!!! kaatikselle nimittäin..

9. BlackL7s

BlackL7s Regular member

Trophy Points:
    26
    Oliko kyse tästä ongelmasta: 0x####### referenced memory at 0x#######. The memory could not be 'read' ?Jos oli niin itsekkin tarvitsisin siihen vastausta...Pelin ostin,tota pukkaus kun asensin enkä päässyt koskaan pelaan...Tein kaiken mitä sivulla http://support.steampowered.com/cgi...3B2PSZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1 sanottiin,mutta mikään ei auta.Paitsi toista muistiani en poistanut,enkä poistakkaan jonku hemmetin hl2 takia.Täytyy nyt peli toimia ilman että huonontaa konettaan!

10. Pertsa700

Pertsa700 Guest

Mulla se viesti oli suomeksi ja näytti muutenkin pikkaisen erilaiselta. En voi tarkistaa nyt kun mun toinen kone on huollossa. Samantyyppinen ilmoitus kyllä.

Googlaamalla olen löytänyt tällaisen ohjeen, vaikka lienee aikalailla sama ohje kuin valvella. (Netissä esiintyy jonkin verran steamin vastaisuutta kun ne kellä on 56k modeemi pistää hanttiin steam systeemille EIKÄ IHME kun jonkun pelin lataamiseen menee miljoona vuorokautta). Kyllä muakin hieman ihmetyttää että on noin hätäisesti julkaistu hl2 joka tökkii niin monella pelaajalla. Tässä ne ohjeet:

Muisti ei voi olla "read"??? 24.04.2005 klo 08.57

Tämä ongelma on yleinen, mutta yleensä johtuu tietokoneesta itsestään eikä aina pelistä...

Ne virheet jotka johtuvat pelistä, yrittää Valve parhaansa mukaan korjata, mutta jos virhe johtuu koneesta kannattaa lukea ja toteuttaa alla mainitut kohdat...

1. Päivitä Järjestelmäsi, Emolevyn ja BIOSsin ajurit

2. Varmista että koneellasi on viimeisin DirectX (tällä hetkellä 9c). Lataa uusin versio täältä.

3. Päivitä Ääni ja Video Ajurisi: Creative Labs ATI Nvidia

4. Varmista ettei koneestasi ole ylikellotettu mitään komponentteja.

5. Varmista ettei koneessasi ole ylikuumenemis ongelmia.

6. Jos käytät jotain Virkistystaajutta pakottavaa ohjelmaa, poista se/ne.

7. Jos sinulla on joitain Kolmannen Osapuolen ohjelmia, poista ne.

8. Jos käytät ATI:n näytönohjaimia, poista ATI-ACE, ATI-SMART, Trueform ja Catalyst AI, poista myös VPU Recover jos se aiheuttaa onglemia.

9. Poista kaikki IM ohjelmat, äläkä käytä alt-tab yhdistettä siirtyessäsi työpöydälle, sillä se voi laukaista tämän onglman.

10. Ja tietenkin aja läpi Muisti-testit:

Windows Memory Diagnostic Download Page
    Memtest86
    Simmtester DocMeM Memory Test Program

11. Laita CVAR HL2:n asetuksiis seuraavat komennot (sama paikka mistä Consoli saatiin näkyviin, mutta vaan HL2:n sama paikka):

-window +mat_forcehardwaresync 0

12. Jos käytät kahta tai useampaa muistipiiriä, voit kokeilla ottaa toisen irti ja kokeilla tuleeko virhettä enää, jos tulee toista sama toisella piirillä/toisilla piireillä.

Kirjoittanut: Voisula

Share This Page