Etsin itselleni kannettavaa hintaan 300-450€. En tiedä tietokoneista paljoa ja tämän vuoksi tarvitsisinkin hieman apua. Kannettava tulisi normaaliin nettisurffailuun, leffojen katseluun sekä excel-hommiin. Joskus harvoin voisin myös pelailla joitain vanhempia pelejä, jos vain tehot riittävät. Tässä muutamia ominaisuuksia, joita haluaisin koneesta löytyvän. Kaikista voidaan kuitenkin tarvittaessa tinkiä: - kovalevyn täytyisi olla noin 160GB - muistia olisi hyvä olla noin 2GB - polttava dvd-asema - WLAN Tämän hintaluokan koneissa taitaa usein olla kohtalaisen huono integroitu näytönohjain. Joten parempi näytönohjain olisi tietenkin plussaa. Mistä siis löytyisi hinta/laatu-suhteeltaan paras kone. Itse olen katsellut mm. seuraavia koneita: - HP Compaq 6720s - HP 550 - Acer Extensa 5630Z - HP Compaq 6735S - HP Compaq Presario C797 - HP Compaq 6715s - Acer TravelMate 5520G-502G25Mi - Packard Bell EasyNote (gigantti) - Toshiba Satellite L300-23K (gigantti)
Jos haluat siis jotain näytönohjaimeltakin, niin Travelmate 5520g lienee paras vaihtoehto. Myös Hp 6735s olis parempi siltä osin, kuin muut luettelemasi. Muissa taitaa olla inttelin näyttis.
Itellä on toi Hp 6735s ja ihan peruskäytössä menee ja jotain vanhempia pelejäkin kyllä pelaa (cs,css,quoke..) Ostin kyllä myös lisää rammia niin hyrrää vielä paremmin. Oma ääni tälle.
Acer Extensa olisi samanhintainen kuin Hp 6735s ja siitä löytyisi huomattavasti parempi tuplaytiminen prosessori. Hp:ssä puolestaan on tuo mainitsemanne parempi näytönohjain. Jos verrataan näitä kahta konetta, niin kumpaa ominaisuutta pidätte tärkeämpänä: näytönohjainta vai prosessoria? Entä onko koneen käyttötarkoituksella vaikutusta siihen kumpaan komponenttiin pitäisi panostaa?
prossu on tärkeämpi, kuin näyttis menee vähän yli budjetin, mutta tietääkseni mahdollisuus crossfireen: http://www.tietoarmada.fi/product_details.php?p=1567 jos ei ole pienestä budjetin nostosta niin tuon ottaisin...
Usko mua, älä osta halppis Aceria. Kokemuksesta voin jo sanoo että itse halvat acerit hajoo käsiin tai niihin tulee vikoja. Sitten lisäksi vielä että acerin huolto/takuu on aivan perseestä.
Itse taas voin omasta kokemuksesta sanoa, että jos pitää Acerin kannettavaa hyvin, se ei itsestään hajoa. JA huollosta sen verran että itsellä pelitti aivan loistavasti, vaikka viat olivat suurimmaksi osaksi itse aiheutettuja
Miten hyvin sitä täytyy pitää ettei se itsestään hajoa? Kaveri päivitti jonkun Intellin näyttiksen ajurit että toimis cs paremmin, kappas.. Näytönohjain alkoi kaatuilemaan. Ja mitä Acerin takuu sanoi tästä; "Formatoi kone". Ei rikkaa ristiin laitettu vaa pannaan käyttäjä formatoimaan kun takuu ei kata ohjelmistovikoja. Entä jos käyttäjä ei osaa formatoida? Acerin takuu sanoo; "Voivoi lähetämme teille sähköpostiin ohjeen"... Melkonen takuu, tosiaan. Mimmosia vikoja sulla oli?
Jos ei pelejä ja 3Dtä haikaile on HP 550 hyvä ja edullinen vaihtoehto. Itse maksoin tästä 339€ ja 17€ päälle kun ostin gigan lisää muistia. Hiljainen ja varmatoiminen kone ollut tähän asti. Originaali Vistan vaihdoin Ubuntuun joka toimi ''out of box'' ilman mitään säätöä. Kone ei kuumene oikein millään vaikka kuinka rasittaisit ja akkukin kestää hyvän aikaa. Harvoin olen saanut halvalla mitään näin laadukasta tuotetta.
Acerilla on ainakin nopea huolto. Mulla levahti joskus Aspire One kovo koneen huoltoreissu kesti vain vajaan viikon. Sen sijaan kaveri ootti oman HP.n näytön korjausta kuukauden päivät. Varmaan mäihästä kiinni noikin hommat. Edit: Sorry tuplat.
Ketjun aloittaja ei haekkaan läppäriä joka on tarkoitettu hardcore käyttöön, ei kai läppäristä tarvi sentään origamia taitella? No, asiaan.. Antaisin ääneni tuolle Acer TravelMate 5520G-502G25M :lle Acerilla näyttäis olevan mukana win7 päivitysohjelma jolla saat päivitettyä win seiskaan hintaan 14,90 (moderaattorit poistakaa jos meni mainostamiseksi).