halpaa kytkintä

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by VoiMahoto, Mar 21, 2012.

  1. VoiMahoto

    VoiMahoto Member

    Joined:
    Oct 18, 2009
    Messages:
    98
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Jotain semmoista halpaa kytkintä minkä voisi laittaa asunnon kytkinkaappiin. (jakamaan useammalle seinä pistokkeelle nettiä)? EI TARTTE MODEEMIA
    Pitäis varmaan olla semmoinen malli jossa on palomuuri nat ja osais hakea netistä ip:eet ja jakaa niitä useammalle koneelle ja reitittimelle joka jakaa sen taas wlan kautta läppäreille.
    Siihen tulisi kiinni et josse nyt vaikka jakais 2 tietsikkaa langallisena ja yks modeemi/reititin/koti.tv. ja siitä reittitimen wlannista sit --> pari läppäriä.
    mahdollisimman halpa.
    Pitääx siinä olla joku ihme malli jos se on soneran 100megan valokuitu hommeli? joku vdsl??
    vai ostaisko vaan niitä halpoja verkkokortteja (usb) koneisiin ja toivois että se sonaran modeemi/reititin jaksais wlanin kautta pyörittää koko palettia??? joku THOMSON TG789vn
    Wireless-n Multi-Service VoIP Ethernet WAN & VDSL2 Gateway on se soneran modeemi/reititin.
    Ja kait se kytkin pitäis olla jtn gigabit luokkaa??
    Se pitää sit varmaan laittaa se thompsoni reittivään tilaan jos se ei sitä jo ole?? kertokaa viisaammat??
    itellä vähän sormi keskellä kämmentä näitten verkko juttujen kans!!
     
    Last edited: Mar 21, 2012
  2. VoiMahoto

    VoiMahoto Member

    Joined:
    Oct 18, 2009
    Messages:
    98
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    HEI nyt mä hokasin! mulla on tommonen modeemi itellä kuin ZTE ZXDSL 931 (valokaapeli modeemi/reititin). Mä heitän sen sinne Kytkinkaappiin.
    Wlani vaan siitä pois päältä ni se hoitaa natin palomuurin tehtävät. Ainoo vaan et siin kytkinkaapissa on kaikki rj-45 liitimellä ja tossa modeemissa on se sisälle päin menevä pistoke RJ-11.
    Pystyyks siihen ostaa sen RJ-45<->rj-11 kaapelin niin ,että se viel toimiskin??
    Niinhän se ei varmaankaan käy niin ,että yhdistäis sen kytkinkaapin RJ-45:sen noihin modeemi/reitittimen RJ-45 portteihin LAN1..LAN2..jne.. muutenhan se varmaankin kait toimis pelkkänä toistimena??
     
  3. haert

    haert Member

    Joined:
    Dec 3, 2008
    Messages:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hei!
    Mulla on vähän samaa ongelmaa..
    vanhassa asunnossa netti tuli puhelin pistokkeen kautta ja nyt uudessa kämpässä se tulee suoraan rj-45 liittimen kautta...
    vanhassa asunnossa käytin tuota samaa mainitsemaasi modeemia (ZTE ZXDSL 931).
    Ja nyt sitten pari päivää olen miettinyt miten saisin sen täällä uudessa kämpässä toimimaan...
    Äsken uskaltauduin kokeilemaan liittämään sen ihan vaan sillä rj-45 liittimellä nettiin (LAN 1 portin kautta) ja siitä sitten rj-45 johdolla edelleen koneeseen.

    Ja se toimii!

    ainoa ongelma minkä nyt olen havainnut lyhyellä kokeilulla että kun vaihdoin johtoa välissä (lyhyemmästä pidempään) hävitti yhteyden.. boksin uudelleen käynnistys tosin korjasi sen ongelman.. :)
     
    Last edited: Apr 5, 2012

Share This Page