handan 6000 boksista ohjelmien siirto

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by jamppa121, Nov 6, 2007.

1. jamppa121

jamppa121 Member

Trophy Points:
    11
    tietokoneelle,on aika hitaan tuntuista ja millä ohjelmalla ne sais poltettua dvd:lle ja mikä ohjelma toistaa noita HAV tiedostoja??onkos kellään kokemusta,kertokee neuvoja..

2. arskaxx

arskaxx Active member

Trophy Points:
    66
    Jollen väärin muista, niin mplayer osaa toistaa Handanin tiedostot http://www.mplayerhq.hu/design7/news.html

DVD:n tekeminen taitaa mennä samalla systeemillä kuin muidenkin boxien tallenteet eli http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/DVDn_Poltto

ProjectX:n asetuksia joutuu kyllä rukkaamaan Handania varten, melkein uskaltaisin lyödä vetoa, että tuosta aiheesta on ollut täällä juttua ennenkin. Kokeile hakua.
    No en tähään hätään löytäny kuin Plazalta jotain vinkkejä:
    http://www.dvdplaza.fi/forums/search.php?searchid=6407616

Last edited: Nov 6, 2007
  3. jamppa121

jamppa121 Member

Trophy Points:
    11
    kiitoksia tiedoista ,jeesas paljon,joo kyl löytyy handanista tietoa täältäkin,kun vaan osaa etsiä

4. Lokitek

Lokitek Guest

Nyt tarvitsee tyhmä apua! Eli, minulla on Handan C-6000 boksi, josta olen paljon siirrellyt ohjelmia koneelle ja siitä dvd:lle, monilta eri kanavilta ilman mitään ongelmia. Olen käyttänyt ProjectX:ää ja DVD Author GUI:ta.

Nyt tuli kuitenkin seinä vastaan parin tiedoston kanssa. Kyseessä normaalit Handanin .hav- tiedostot, jotka siirtyvät hyvin koneelle, mutta ProjectX demuksauksen jälkeen molemmissa tiedostoissa ilmenee sama vika: ääni ja kuva pätkii ja särisee, mutta vain alkupuolella. Tämä siis jo ennen DVD n authorointia, kun testaan pelkkää kuvaa tai ääniraitaa toistaa. Ja eihän se authorointikaan sitä enää pelasta, tosin kokeilin sitäkin. En tajua, missä on vika. ProjectX: n asetuksiin en ole koskenut ja "Finepass"- kohtakin on raksittu. Siinä ohjelmassahan on paljon asetuksia, joista en mitään ymmärrä, mutta joihin ei ole tarvinnut koskeakaan. Kaiken olen tehnyt kuten täälläkin olevassa oppaassa neuvotaan. Aikanaan kun sain homman toimimaan, otin kaikki toimivat asetukset ylös ja ne ovat samalla tavalla nytkin. Olen testannut myös vanhempia versioita ohjelmista ja lopputulos on sama. Epäilin myös jotain häikkää tiedonsiirrossa ja olen siirtänyt molemmat tiedostot kolme kertaa, samalla lopputuloksella. Boksissa molemmat tallenteet toistuvat moitteettomasti, joten siirron tai demuksauksen aikana jotain on pakko mennä pieleen. Normaalisti olisin antanut asian olla, sillä muilla tiedostoilla ei ole mitään ongelmaa, mutta kyseessä on tallenteet jotka haluaisin kovasti dvd:lle talteen, nimen omaan että voisi katsella niitä dvd- soittimissa missä vain. Jos joku osaisi auttaa niin päiväni olisi pelastettu.

Share This Page