Seurannut vähän tota muron hardwarium palaute -ketjua ja vähän alkaa epäilyttää Hardwarium luotettavuus. Uskaltaako tuolta ehdotella enää ihmisille osasia jos noinkin moni asiakas joutuu riitelemään toimitusajoista, hintojen muutoksista (ostanut ssd 80e, odottanut 6 viikkoa saapumista ja hinta pudonnut siinä ajassa 10e) ja jopa raudan laadusta (samoja rikkinäisiä näyttiksiä kuskataan asiakkaalta toiselle? Noin ymmärsin palautteesta???) Te jotka olette lukeneet Jimmsin ja Systeman palautteita: onko palaute sinne samanlaista kuin Hardwariumiin? PS: täälläkin kirjoitellut Calade on hyvin todennäköisesti Hardwariumin perustaja Juho Kuismin
En ole ikinä hardawariumuista mitään tilannut, eli omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta pikaisesti ketjua katsoessani, tuli mieleen jo edesmennyt Silent Rig. Niillähän ongelmat rupesi just kasautumaan, kun toimutukset venyi, joku tukkuri tais mennä konkurssiin jne. josta ongelmat vain kasvoivat, ei taida olla helpoin ala kyseessä. Sen verran pienet markkinat kuitenkin kyseessä.
Jimmsin toimitusjohtaja murahtanut hardwariumin toimitusjohtajalle (nimimerkki calade) Miksei tätä ole tällä foorumilla mainittu?
moni tyytyväinen koneen rakentaja vs "vihollisfirman" johtaja.... hmmmmm.. eikä mitään tekemistä että jimms o vitusti kalliimpi
jatkan= Naurettavaa paskaa... jimms:n porukka pelkää koska se on ollu pitkään tehtyjen pakettien kotimaa, nyt tuli firma josta saa halvemmalla. lähinnä säälittävää paskaa, en tilaa jimmsin juipeilta enää mitään. enkä ehdota konepaketteja sieltä.
En kyllä tiedä ostanko enää Hardwariumista. Tilausajat pitkittyneet 6 viikon pituisiksi ja nyt tämä. Toimitusjohtaja on Calade 20v opiskelija, joka esittää asiantuntijaa netissä ja ehdottelee paketteja omasta kaupasta. https://fi.linkedin.com/in/juhokuismin/fi Ihan pätevältä nuorelta mieheltä vaikuttaa mutta vähän jotenkin haiskahtaa koko juttu pahasti. Toivottavasti tästä ei tule Silent Rigiä. Itse saanut aina erinomaista palvelua Hardwariumista mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin haukkaavat liian ison palan kakkua. Hardwariumin palauteketju murossa ei ole miellyttävää luettavaa tällä hetkellä.
Toki Calade on ehdotellut Murossa ihan hyviä ja järkeviä paketteja mutta ei tuo kovin järkevältä toiminnalta vaikuta.
Mistä sitä enää viitsii mitään palikkaa tilata, kun Hardwariumista tulee mieleen Silent Rig, Jimmsin toimitukset alkaa nykyään venyä(1-4 päivää tuotteet alkaa nykyään aina mennä se 3-4 entisen toimitetaan seuraavana tai samana päivänä sijaan) ja Systemasta on sen verran ristiriitaiset kokemukset lähinnä kaiken toiminnan suhteen ettei houkuttele ollenkaan... edit. Xounari on repäissyt kunnon avatarin
Mindfactorysta aina tullut ajoissa toimitukset enkä kertaakaan ole joutunut mitään palauttamaan takuun kautta. Toki vähän harmittaa, että he eivät edes jaksa sivujaan kääntää englanniksi ja kuulemma takuuasiat hoituu vaikeasti englannilla. Jimms = kallis mutta luotettava. Takuuhuollosta joutuu maksamaan ja riitelemään. Hardwarium = Toistaiseksi omat tilaukset tullut ajallaan ja olen ollut tyytyväinen. Tuotteet on pakattu hyvin ja sähköposteihin vastattu nopeasti. Opiskelija toimitusjohtaja vähän mietityttää + toi foorumeilla kirjoittelu nimimerkin takaa vähän "lame". Ilmeisesti yrityksen ainoa työskentelijä on tämä toimitusjohtaja? Todennäköisesti käyttää kasauspalveluissaan satunnaisesti kiireapua, koska http://murobbs.muropaketti.com/threads/hardwarium-kokemukset.1206204/page-16 <-- tuskin kukaan joka on koneita edes muutaman kasannut tekee tuollaista virhettä. Katso siis viesti #389. Systema = koskaan edes käyttänyt kauppaa koska tuotteista puuttuu usein niinkin yksinkertainen asia kuin kuvat ja kuvakkeet. Muutenkin vaikuttaa tylsältä + kasauksessa basic ja pro vaihtoehdot? Mitä vittua? Verkkokauppa = lähinnä paineilmaa ostellut täältä. En tosiaankaan tiedä mistä nykyään tilaisi. Ainakaan riskitöntä ei tilaaminen ole.
Mitäs mieltä olette tästä? Calade siis hardwariumin toimitusjohtaja. Toi hardwariumin kapaustapaus tapahtui siis systeman jälkeen 21.10.2015. Prossu oli noussut 100 asteeseen jolloin kasatun koneen omistaja kurkkasi prossua. Ei voi kuin vain facepalmata hardwariumin toimarin failia...
Siis näitä hardwariumin toimitusjohtajan nimimerkin takaa kirjoittamia postauksia ei voi kuin hävetä. Miten ihmeessä tää kaveri on sortunut tällaiseen paskaan? Hyvän yrityksen mahollisuudet mutta taitaa olla toimari täys kyrpä? Sen sijaan, että lähettelis asiakkaalle nimimerkin takaa vittumaisella sävyllä jotain vinkkipaskaa niin voisko kaveri vaan vastata niihin vitun sähköposteihin suoraan?
Kyllähän tuossa haisee vahvasti se että taloudellisesti ei mene hyvin. Niin kuin jotkut muron ketjussa veikkaili, voi olla että kun valikoima kasvaa, niin noilla katteilla ei vain voittoa kunnolla tehdä. Mikä näkyy esim, henkilkunnaan vähyydessä, jos sitä siis edes on. Se että Jimm's noin jukisesti moittii asiaa kertoo ehkä sekin, että ei jimm's:illäkään taloudellisesti mene parhaalla tavalla. Vaikka sinänäsä olisikin heidän mainitsematsta digitaalisesta markkinoinnista kyse. Niin ja vielä, jos nimimerkki Calade tosiaan on Hardwariumin toimitusjohtaja, on kyllä aika kyseenalaista mainostaa windows lisennssin hankkimista kinguin.net:stä.
Kyllä Afterdawn voisi valkata paremmin nämä kaupat mitä suosittelee verkkokauppoja Uuden konetta hankkimassa-ketjussa. - Hardwarium ei jatkoon. - Mindfactory - ei jatkoon koska ei ole englannin kielistä palvelua. Suomessa nyt vain ymmärettään englantia paremmin kuin saksaa. Ei siten kannata tukea ulkomaalaisia verkkokauppoja jotka ei palvele englanniksi. Thats it. Ymmärrän kyllä että osia voi joutua odottamaan mutta se joutuu vielä kustantamaan omat ostoksensa kuten Harwariumin tapauksessa tehdään on vähän paksua. Ei se halpa hinta voi olla ainoa tekijä millä noita suositellaan. Näiden tilalle vain uudet pelurit. On se vähän keljumaista odottaa osia saapuviksi jos ei tiedä missä tilassa lähetys on.
Ikävä kyllä Hardwarium on edelleen paras kauppa ostaa komponentteja Suomesta (näinkin röyhkeän tapauksen jälkeen). Sen verran ylihinnoiteltuja ovat muiden kauppojen tuotteet. Suomessa ei ole muita "pelureita" kuin SystemaStore, Jimm's, Verkkokauppa ja Hardwarium. Afterdawnin palstoille voi kuka vain käydä ehdottamassa konetta mistä tahansa liikkeestä. Afterdawnin adminit ja modet eivät "valkkaa" ketään. PS: lisätään vielä tähän, että henkilökohtaisesti se palvelu mitä olen Hardwariumista saanut on ollut erinomaista ja joustavaa. Myös toimitukset ovat tulleet ajoissa. Niin kauan kuin itse saan hyvää palvelua kyseisestä puljusta, en näe syytä vaihtaa toiseen.
Voit onnitella itseäsi. Itse olen nyt odottanut prossaa 20 päivää. Meneekö kuusi viikkoa, jää nähtäväksi. Ensi viikolla tulee loput osat lukuunottamatta prossaa. Jotka siis tilasin paljon myöhemmin. Verkkokaupat mahdollistavat erikoisempienkin tuotteiden löytämisen mutta vastineeksi tilausta ei voi odottaa viikkotolkulla ilman että tietää missä tuote oikein on.
Voi paska Hardwariumilla näköjään ihan oikeasti suuria ongelmia noiden toimitusaikojen kanssa. Hardwarium itse todennut, että toimitusaikojen pituudet ovat heistä riippumattomia ja ovat kyllä pahoitelleet niistä. Pyydä hyvitystä ja jos eivät anna niin jatkossa osta komponentit muualta.
Kuitenkin vaikea suositella Jimmsiltä i5:ttä kun Hardwariumilta saa (tai ainakin pitäisi saada) samaan hintaan i7:n laadukkaammilla osilla. Sama homma Systemalla Intel-settien kanssa, AMD:tä sieltä saa ihan kohtuuhintaan.
Tulipas täältä http://keskustelu.afterdawn.com/threads/pelikone-n-1600€-näyttö-n-500-600€.764044/#post-5123300 mieleeni vähän spekuloida ja arvailla. Pakko sanoa ettei tuo tilanne hyvältä vaikuta. Kun lukee muron viimeisimpiä kommentteja siitä kuinka puhelinumero poistetaan kotisivulta, ja sähköposteihin ei vastailla kuin ehkä harvoin, facebookissa eikä tuolla foorumlla anneta mitään edes yleistä tietoa asiakkaille. Yhdistettynä noihin toimitusvaikeuksin joita niillä on. kun katsoo hardwariumin kotisivua on esim. emolevyissä melkein kaikki joko "ei varastossa" tai "lähes lopussa", varastotlianteella. Sama virtalhäteillä, muisteilla, HHD/SSD:lä, näytöohjaimilla, jne. Saa tilanteesta aika vahvasti kuvan sitä että yritys on rahoitusvaikeuksissa. Tuo kaikki on toki vain arvailua ja minua ei haittaa vähääkään olla väärässä tulevaisuuden suhteen.
No se alkaa olemaan selvä peli. Itse sain tuotteet mutta kannattaa välttää firmoja joista huokuu epäammattimainen ote.
Jos on toimiva yritys, niin tavarantoimittaja olisi korvattu samantien lennossa, eikä asiakkaille olisi koko asiasta tarvinnut kertoa mitään, olisi vaan toimitettu tilatut tavarat tilaajille. Kannattaa lukea noita muron viestejä jos usko yritykseen on vielä kova.