moi kaikki Amerikkalaisten meiliystävien kirjoittajat! Minulla on muutama ystävä niinsanotusti meren takaa, joille kirjoittelen sähköpostia. ikäväkseni olen saanut huomata, että joidenkin AOL.:in palveluja käyttävistä, ovat joko tietämättään tai sitten jonkin AOL:in oman "vakoilu"-ohjelman kautta saaneet minun sähköpostiosoitteeni selville ja nyt tulee minulle niin paljon roskapostia ( pahimillaan vuorokaudessa 179 viestiä), että palvelimeni ei estoista huolimatta pysty toimittamaan niitä tärkeitä viestejä, joita on odottanut ja sitten ollaankin tilanteessa, että oikea tieto tule perille koskaan. Poistaessani noita viestejä, olen huomannut niiden joukossa olevan myöskin täysin asiatonta tekstiä ja jopa uhkailuja, jollen avaa niitä. Eikä missään nimessä kannatakaan aukaista noita " pandoran lippaita" sillä ties mitä vahingollista materiaalia ne voivat sisältää. Ja tarjolla olevat suodattimet, joita netistä voi ilmaiseksi imuroida tai maksaa nimellisen hinnan, sisältävät myös näitä vakoiluohjelmia, joten tarkkana saa olla. Se kellä on lopullinen ratkaisu roskapostien tuhoamiseen tai paremmin niiden lähettäjillekin, koska voivat tietämättään rasittaa palvelimia ja joka johtaa auttamattomasti siihen, että tavallisen kuluttajan pitää maksaa enemmän vastaisuudessa internetliittymistään.
Jos käytät windowssia, niin kannattaa tarkistaa, onko omalla koneella joku virus. Mutta paras ohjelma, jonka minä tiedän roskaposteja vastaan on bogofilter. Sille pystyy opettamaan mikä on roskaa ja mikä on tarpeellista. Mikä parasta ohjelma on ilmainen.