Eli oon yrittänyt BIOS:sta säätää prossucoolerin tehoa (ihan full speedille olen laittanut) mutta ei auta, enkä pahemmin SpeedFanien ja kumppanien päälle tajua. BIOS:n mukaan pyörii noin siinä 1270-1290 RPM paikkeilla. Idlenä prossu on n. 35-40 celsiusta (nousee yli 60:een BIOS:ssä), BF4:sta pelatessa nousee jopa sataan. Prossu pyörii siis vakiona ja muut specsit löytyy allekirjoituksessa. Koneen juuri käynnistin koppa auki ja cooleri sekä muutkin tuulettimet näyttivät toimivan, tosin aika hiljaa näytti pyörivän. BIOS:ssa kun kattelin niin huomasin, että Systemfan 1-3 ei pyörinyt ollenkaan. HWMonitor näyttä FANPWN 0, 1 ja 2:n kohdalla 0%. Tosiaan kopassani on kiini kaksi tuuletinta, jotka näyttävät kuitenkin pyörivän, toinen tosin aika heikohkosti, kuten prossucooleri, mitä nyt kädellä kokeilin. Tarvittaessa annan lisätietoa. Lämmöt olen siis mitannut HWMonitorilla.
se on tää tuuhea uus intel ja sen uudet, alhaiset lämmöt, deliddauksen paikka sanoisin minä, tai paremman jäähyn etsintä taikka tuulettimien uusiminen tehokkaampiin...
Haswell on kiuas. Ton prossucoolerin pitäis säätyä lämmön mukaan. 4 pin tuuletinliitin emossa kii? Mihin ne muut tuulettimet kiinnitetty?
GiByllä on oma ohjelmansa nimeltä ; Easy Tune 6 Oletko tutustunut Aina kannattaa vilkaista Bios, mitä siellä on päällä tai pois.
Pitäs 4-pin olla kiinni emossa. Kun kattelin tossa äsken niin se 1300 RPM on maksimi, mitä tuo nykynen cooleri pyörii, joten siinä ei taida olla vika? Prossu se taitaa vaan kuumeta liikaa? Toinen tuuletin takana ja toinen alhaalla edessä. Niiden paikkoja en oo muutellut. Oisko se sitten paremman coolerin kattelu jossain vaiheessa?
Macholla ei tollasia lämpöjä tule toimivan prossun kaa, vaik onki Haswellia. Ootko varma että ei oo kiinnitys huonosti? Tai BIOS mennyt jotain AUTO OC tms päälle ja se sit heittäny hullut voltit ilman kelloja? Itellä max lämmöt ollu samantehosella cooleril kuin macho niin 70C, yleensä idle 30-33 ja rasitus ~66 Ja kuinka paljon pistit lämpötahnaa? Se voi toimia eristeenäkin näin tiedoksi jos tursuttaa sitä oikee tuuballise
Ei tosta coolerista hirveesti paremmaks voi laittaa. Jäähyn kontakti prossuun kusee, liikaa lämpötahnaa tai uusiin Haswelleihin on pistetty hammastahnaa heatspreaderin ja coren väliin.
itse olen vähän samoilla linjoilla bpvestin kanssa eli kiinnitys kusee taikka lämpö tahnaa liian vähän/paljon. eipä itsellä mene yli 70c vaikka onkin 4,4ghz kaikilla ytimillä ja vielä lämpöisempänä käyvä prossu.
Noniin, elikkäs cooleri oli vissiinkin huonosti kiinni. Asensin uudelleen ja kappas vain, BF4:sta pelatessa ei ylittynyt ollenkaan 50c Idlenä n. 25-35c
Normaalisti näyttäs toimivan kone. Aika hyvin ottaen huomioon, että noilla lämmöillä on pelattu yhteensä n. 70-80 tuntia, Bäfää n.55