Hauppauge WinTV PVR 250 vai Pinnacle DC10+?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Cowie, Sep 11, 2002.

1. Cowie

Cowie Guest

Noniin, tarkoituksena olisi kaapata telkusta maailman parasta sicomia, Seinfeldia, ja polttaa jaksot SVCD:lle.

Polttohomma on näillä näkymin hanskassa: Tämänhetkinen DVD-soitin ei tue SVCD:tä, mutta on polttanut Nerolla VCDitä, ja ne on toimineet moitteetta. SVCD:t olen testannut PC:n PowerDVD:llä. Asemana on LG-8400B.

Nyt sitten pikku tutkimuksen jälkeen olen todennut, että tuo nykyinen vanha TV-kortti ei oikein vastaa mun laatuvaatimuksia kaappauksen suhteen. SVCD:lle MPEG2:sta 480 x 576 resoluutiolla pitäisi saada mielellään suoraan.

Järkevässä hintaluokassa taitaisi olla kaksi korttia jotka homma pystyy tekemään, DC10+ ja WinTV PVR 250. Molemmat maksaa siinä 250€ tienoilla. Hauppaugen kortti voisi kenties olla parempi, koska siinä on viritin jo itsessään. Mitäs sanoo gurut? Tarjolla on hieman käytettyjä WinTV PVR -kortteja (siis ilman 250-päätettä), onko niistä mihinkään?

Seinfeldit alkaa prkl viikon päästä, ja täällä vielä pohdiskellaan..:)

Last edited by a moderator: Sep 11, 2002
  2. zeppo

zeppo Member

Trophy Points:
    16
    Ostin itse huutokaupasta viime keväänä
    Hauppaugen PVR:n . VCD:n jälki on kauheaa,
    MPEG2 ihan jees. 250 tekee foorumeiden
    mukaan parempaa VCD:tä.
    Itse kaappaan 3.2M CBR ja muunnan TMPGEnc plussalla VCD:ksi. Jatkossa DVD-polttavan myötä
    homma helpottuu. Elikkä suurilla bittivirroilla
    PVR on ihan kelpo laite. En suosittele (S)VCD
    käyttöön.

3. Cowie

Cowie Guest

OK, kiitos. Mutta jos siis MPEG2-jälki on ihan hyvää, niin eikös silloin SVCD-jälkikin ole ihan ok, kun MPEG2:sta siinä käytetään, vai?

250, kuten kaikki muutkin kortit jakaa mielipiteitä aika lailla, mutta ainakin tolla 250:llä on suhteessa hieman enemmän noita tyytyväisempiä käyttäjiä. No kohtahan se selviää, sellaisen ajattelin käydä ostamassa.

4. zeppo

zeppo Member

Trophy Points:
    16
    Last edited: Sep 11, 2002
  5. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Jälleen kerran tuputan ratkaisuksi non-lossy -formaattia kaappaukseen ja jälkikäteen pakkausta MPEG-1/2:ksi, laatu voittaa aina rautapohjaisen pakkauksen, jo puhtaasti sen vuoksikin, että multipass VBR on tekniikan puolesta mahdotonta tehdä raudalla lennosta.

6. zeppo

zeppo Member

Trophy Points:
    16
    Rautapakkauksella kuitenkin pääsee vähän helpommalla.
    Meikäläisellä kun on iso kasa vanhoja
    VHS-kuvauksia.
    Toinen käyttötarkoitus on videonauhurin korvike.

7. Jakko

Jakko Member

Trophy Points:
    11
    Eikös PVR 250:llä kaapauksista saa kohtuu helposti tehtyä DVD-R levyjä?
    Itselläni on USB liitäntäinen PVR, jolla ei kyllä tahdo saada aikaan kunnollista DVD-R lopputulosta edes uusimmilla ajureilla.Hankaluutena äänen ja kuvan synkronointi.Myös audio joka tulee 44.1 KHz aihettaa ongelmaa.

8. vr6

vr6 Guest

Kyllä PVR-250:llä onnistuu dvd:t kivasti noilla uusimmilla ajureilla. Itse olen käyttänyt 352*576 resoa jolla saa mahtumaan kivasti tavaraa levylle.
    Vanhoilla ajureilla tuppasi hävittämään äänen ajoittain, nyt toimii ok.

9. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    Itse olen erittäin tyytyväinen PVR-250 korttiin, loistava hankinta!!!!

Share This Page