Eli kertoisin yhden hyvän tempun mitä Windowsin muistiolla voi tehdä. Kerron teille askel askeleelta ohjeet miten saada se toimimaan ehdottomasti lue kaikki teksti muuten älä uneksikkaan saada kyseistä temppua toimimaan! 1.Elikkäs tässä tempussa saat internet-selaimen auki ja sivun jonka haluat. 2.Ensin avaa muistio -Käynnistä -Kaikki ohjelmat -Apuohjelmat -Muistio 3.Kirjoita muistioon koodi jonka näät alhaalla punaisella. @echo off title (Tähän tiedostosi/ohjelmasi nimi) color (Tähän väri voi olla 1a 2a 3a jne.) A: start (Sivusto mikä avautuu) start (Toinen sivusto joka avautuu) start (Kolmas sivusto joka avautuu jne.) 4.Kun olet saanut tuon kaiken kirjoitettua tallenna tiedosto tavallisesti sen nimisenä kuin itse haluat mutta muista kirjoittaa lopuksi ".bat". 5.Nyt avaaa se ja selaimen ja tiettyjen sivujen pitäisi avautua.
Hei mulla on parempi idea! Klikkaa firefoxin logoo ja sen jälkeen valitse kirjanmerkeistä sivu jolle haluat mennä! Kätevämpää imo Ja jos jostain syystä haluaa avata sivuja batch filuna, niin tolla ohjeella ei ainakaan tule onnistumaan... (jollei siis osaa batch skriptejä käyttää jo entuudestaanm jolloin siis tämä "ohje" on täysin turha. Eli johtopäätöksenä tämä threadi on turha)
Elikkäs sinä tiedät sitten paremmin... jos et ole kiinnostunut miten tämä tehdään älä edes vilkaise tätä threadia!Ja minun mielestäni ohjeeni oli aika selvä ja toimii vaikka itse sanonkin.
Eihän tässä ole kertakaikkeaan mitään pointtia? "Hauska temppu", mikä tässä on hauskaa? "Säikytä kaverisi", miks kaveri pelästyis aukeavaa nettisivua? Oudot on kaverit sulla jos joka kerta kun ne avaa selaimen niin saa sydärin? tää on tosiaan varmaan monen pojan unelma...märkä uni suorastaan
jusunakki hankkinut hiekkaa vaginaan? Vaikka tuo on sinun mielestäsi paska idea, ei sitä erikseen tarvitse mainita. Tämä ketju saattaa olla mielestäsi turha, mutta niin ovat kyllä sinun viestisikin. Ihan turhaa päänaukomista jonka olisi voinut jättää kokonaan pois, ei taida parempaa tekemistä olla...? Ketjun aiheeseen liittyen: Itse olen tuon "tempun" nähnyt jossain muuallakin, mutta siinä muistaakseni tehtiin tuo .bat-tiedosto, tehtiin sille pikakuvake, johon valittiin esim. jonkun Internet-selaimen kuva ja itse .bat-filu ja alkuperäinen -vaikka firefoxin- pikakuvake jemmattiin. Näin siis "hyväuskoinen" uhri luulee menevänsä nettiin normaalisti, mutta ruudulle aukeaa tuohon filuun laitettu määrä erilaisia sivuja (vaikka niitä v*ttumaisia rickrolled-sivuja, joissa ikkuna pomppii edestakaisin). "Kohdetiedostona" voi käyttää mitä vain ohjelmaa/tiedostoa.
Miksei saisi mainita? Tottakai saa oman mielipiteensä sanoa. Turha threadi. En ole aukonut päätäni. Ei tämä ole mikään "temppu", ihan normaali batch-skripti, jossa ei ole yhtään mitään ihmeellistä, eikä ole kenellekkään millään tavalla hyödyksi.
Usko tai älä, mutta kaikilla ihmisillä ei ole samanlainen ajatusmaailma/ajattelutapa kuin sinulla, joten joidenkin mielestä tuo saattaa olla kokeilemisen arvoista. Kukaan ei käsittääkseni ole väittänyt tätä hyödylliseksi... Miksi ihmiset esimerkiksi pelaavat pelejä? Eihän niistäkään mitään hyötyä ole.
Näin se on parempi: @echo off title (Tähän tiedostosi/ohjelmasi nimi) color (Tähän väri voi olla 1a 2a 3a jne.) :A start (Sivusto mikä avautuu) start (Toinen sivusto joka avautuu) start (Kolmas sivusto joka avautuu jne.) goto A Kokeilkaa omalla vastuulla
Kertokaapa jotain muitakin esimerkkejä pelien hyödyistä, kun tuo Englannin kielen taito on ollut hallussa jo reilu 10 vuotta, eli se ei minun kohdalla pidä paikkaansa. Ihan vain mielenkiinnolla kyselen... Itse pelaan vain huvin vuoksi ja ajankuluksi, joita ei varmaan hyödyiksi lasketa :/
No siis täähän on jo huomattavasti parempi versio, tätä voi jo kutsua jäynäksi. Tuo eka vaan nyt oli aivan turha. Lasketaan toki. Tuo englannin kielen oppiminen on kyllä suurin hyöty varmaankin, jos ei kovin syvällisiä hyötyjä aleta miettimään, riippuu kuitenkin mitä pelejä pelaa.
@Henry_FIN Noh, ainakin se on todistettu, että räiskintäpelien pelaaminen nostaa havainnoimiskykyä. Hyvä pointti sinällään kyllä, suurimman osan ajasta pelejä kuitenkin pelataan viihteen vuoksi (yllätys, yllätys...). Mutta eikös tämä sama pätisi myös esim. leffoihin?
Alkaa mennä jo OT:ksi, mutta menköön. Totuushan on, että ihminen kaipaa jonkin sortin viihdettä (AKA kulttuuria) elämään. Miksi kuunnellaan musiikkia, katsotaan TV:tä, ylipäätänsä tehdään jotain, josta suoranaista hyötyä ei ole / joka ei ole elämiselle välttämätöntä? Onko kaiken pakko olla järjellistä ja yleishyödyllistä...
Taisit juurikin päästä asian ytimeen, eihän pelien pelaamisesta/musan kuuntelusta ja sellaisesta suoranaista hyötyä ole, mutta jotenkin se vain tuntuu sellaiselta asialta jota ihminen kuitenkin tarvitsee. Voitaisiin kyllä joo lopettaa sitten tämä OT-keskustelu.
On tietenkin jos tykkää tehdä niitä huvikseen. Tuo eka ei ollut jäynä eikä mikään muukaan, vaan se oli täysin turha eimikään
Eiköhän sillä ekallakin suurinpiirtein samaa haettu kuin tuolla toimivalla, virheitähän sattuu itse kullekin... Mutta joo, eiköhän tää OT ollu tässä tältä erää... Itse olen ainakin sitä mieltä. Eipähän ainakaan tämä ketju riistäytynyt täysin käsistä; ketään ei haukuttu homoksi tms.
Joo kiitos että kerroit ton paremman version siitä.Ideanahan oli se juuri että laitat siihen jonkun Rickroll tai Meatspin linkin.Kaveriani ainakin rupesi ärsyttämään kun uskottelin sen olevan oma "ohjelmani" tietysti uskoi ja sitten lähetin tiedoston ja aukaisi kaverini tietysti joutui samuttamaan tietokoneens suoraan shutdownilla koska olinhan laittanut tietysti noin. 200 Rikurulla linkkiä siihen...