Haussa läppäri video/kuva/äänieditointiin

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Anestic, Jun 28, 2010.

1. Anestic

Anestic Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli tulee mahdollisesti syksyllä tarvetta läppärille, jolla hoituisi video- kuva- ja äänieditointi. Ei puhuta kuitenkaan mistään ammattilaisvehkeistä vaan ihan perushintaisesta (lue mahd. halpa) pörrästä. Eli 3k elitebookkiin ei ole varaa. Applen tuotteista en pidä ja Linux on minulle vielä outo käsite, joten haussa on alustavasti Win7-kone. Pelaamisen hoidan oletusarvoisesti PS3:lla.

Kysymys siis kuuluu mitä ominaisuuksia tarvitsen video/kuva editointiin tietokoneelta? Oman ymmärryksen mukaan tulisi painottaa prosessoritehoa ja muistin laatua/määrää. Myös liitännät soisi olevan kunnossa.

Nämä eivät ole minulle tärkeitä:

-peliteho
    -näytönlaatu ja koko
    -bluray-asema

Nämä ovat:

-liitännät (d-sub, hdmi, ehkä firewire)
    -työteho
    -akkukesto
    -kannettavuus
    -luotettavuus (lämmöntuotto yms.)

Eli ehdotelkaas?? Mitä halvempi, sitä parempi.

2. Nemiades

Nemiades Regular member

Trophy Points:
    26

3. Sn1p3d

Sn1p3d Regular member

Trophy Points:
    26
  4. Anestic

Anestic Regular member

Trophy Points:
    26
    Hupsori... Olin kyllä katsovinani että tämä oli tietokoneen osto osio ja katselinkin tuolla muitakin kannettavien etsinnässä olevan?? Voi olla että ymmärsin väärin...

Sn1p3d kiitos ehdotuksista, msi vaikutti kiinnostavalta mutta mitenhän tuo laatupuoli nuissa... Firewire ei pakollinen mutta kannettavuus kyllä, eli optimikoko olisi ehkä max 14" vaikka toki isommatkin otetaan huomioon.

Kaivataan myös kommenttia nuihin ominaisuustarpeisiin...

5. Nemiades

Nemiades Regular member

Trophy Points:
    26
    MSI:tä pidetään yleisesti melko huonona valmistajana.

Tässä vielä kannettavien kestävyydestyä taulukko;

6. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    Outo taulukko. Acereita ei oo mun tietääkseni ainakaan kehuttu ollenkaan kestävyydestä, niistä juur hajoilee.. Ja asus taas, se on mun mielestä taas kehuttu kestävyydestään. Hp on vähän niin ja näin, kaikkee outoo oon kuullu niistäkin mut en tiedä onko tosijuttuja sitten.. Mut noista snipedin vaihtoehdoista ei kannata kenenkään ottaa tota fujitsua, ne hajoo käsiin. Mut jos haluat niin pientä näyttöö niin tulee kalliiks. Tosa oli yks HP kone mut se sitten vähän riippuu onko siinä ddr3 vai ddr2 muistia.. Voihan siinä ollla ddr muistiakin mut se olis jo kyl niin typerää että.. http://www.jimmspc-store.fi/tuote/VY341EA#UUW . Ei sieltä oikein muuta löydy noin pienenä kokona..

7. Anestic

Anestic Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu laitetaan vähän infoa. eli päädyin riskillä Gigantin tarjous Packard belliin (499) jossa tuntui näin äkkiseltään olevan perusjutut kasassa (t4400, g105m(tiedän...), 4gb (en ole tarkistanut, veikkaan ddr2/667..), 320g joku kovo + perus härpäkkeet). Päädyin koneeseen lähinnä hinnan puolesta, eli tein kompromissin täsä vaiheessa. Viimeinen niitti oli imainen photoshop elements 7 mukana! näkyvät myyneen samaa konetta 699 gigantissa ja 649 markantalossa.

Ajatuksina: kone on suht jämäkän oloinen. Voisin verrata HP:n Pavilion sarjaan ulkoisen tunnun puolesta. Näppäimistö hiukan tunnoton mutta totuttua ihan jees. Hiiri pädi ihan jees mutta ne napit on surkeimmat ikinä. Onneksi on hiiri käytössä oikeastaan aina:D (matkoilla apuna logitechin sylialusta jossa hiirialusta sivussa) Näyttö on ihan riittävän laadukas kannettavalle ja liitäntöjä on riittävästi. Kone pyörittää winseiskaa kuin ajatus (myös aero) ja akkukesto oli todellinen yllätys. ~4 tuntia virtaa säästäen mutta kunnolla silti käyttäen ja noin 2-3 tuntia virtaa kunnolla kuluttamalla on mielestäni hinnan ja tehoon huomioon ottaen ällistyttävää. 2 vuoden takuu tuo vielä lisäturvaa käyttöön joten näillä puhein olen enemmän kuin tyytyväinen hankintaan. Ajattelin sitten parin vuoden päästä ostaa vähän hönkäsemmän taas ja jättää tämän toisiin hommiin.

Eli näillä puhein suosittelen tutustua merkkiin muillekin.

Share This Page