HD 5770 ongelma

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Vilpuri87, Sep 24, 2010.

1. Vilpuri87

Vilpuri87 Member

Trophy Points:
    16
    Rikoinkohan nyt korttini? :I
    Tässä perjantain illan kuluksi yritin hieman kellotella MSI Afterburn ohjelmalla minun näytönohjaintani Asuksen HD 5770 Cucore mallia ja taisin laittaa sitten hieman liian isot kellot kun boottaus vaiheessa kuva meni ihan sotkuiseksi, sellaisiksi viivoiksi.
    No käynnistin sitten koneeni uudelleen ja hetken aikaa kuva pysyi selvänä windowssissa ollessani mutta hetken päästä kuva meni taas samalla tavalla ihan sotkuiseksi, sellasessa ajassa jossa ei ehdi vaihtaa takaisin tehdas kelloja näyttikselle.
    Onneksi minulla on asuksen m785td emolevy jossa integroidu näyttis nii vetelen nyt sillä.

Onko jtn konstia millä tavalla ne 850/1200 perus kellot saisi takaisin kortille? Jostain BIOsin kautta kenties? Eli onko näyttikselle samallaista konstia kuin esim prossu kellotukselle että poistaa tyylii emon patterin ja tehdas asetukset tulevat?
    Voisiko yksi mahdollisuus että poistaisin tuon MSI Afterburner ohjelman ja kaikki sen tiedostot, voisiko se auttaa?

2. Vilpuri87

Vilpuri87 Member

Trophy Points:
    16
    Selvennetään hieman.
    Nyt tällä hetkellä minulla ei ole mitään ajureita asennettuna elikkä nyt tämä HD 5770 kortti toimii aivan normaalisti, pelitkin pyörivät normaalisti ja 3dmarkistakin tuli jopa parempikin tulos kuin aikaisemmin samoilla asetuksilla =D. Asensin myös tuon MSI Afterburnerin uudestaan ja se näyttää että minulla olisi ajurina 8.14.10.0753.CATALYST 10.5, eli onko näissä korteissa valmiina jotkin ajurit varmaankin? Mutta työpälle en ole asentanut mtn ATI CATALYST, koska en ole uskaltanut kun luulen että se taas jälleen flippaa siitä.
    Ja niinhän siinä kävikin kun kokeilin nyt Catalyst 10.6 versiota olen myös kokeillut 10.9 versiota, niin kuva flippaa noin 15sek päästä kun pääsee windowsii, kuva menee pystyviivoiksi ja kone boottaa itsensä. Onko kortissani mennyt nyt jtn vikaa kun ei suostu toimimaan noiden ajureiden kanssa?

Sivukysymys:
    Onko näillä uudemmilla ajureilla sen suurempaa merkitystä suoritus kykyyn kun nytkin tuntuu pelittävän ihan yhtä hyvin tällä Afterburnerin ilmoittamalla ajurilla 10.5, tosin nythän ei pääse säätämään näyttiksen asetuksia...

Kiitos, jos jaksatte lukea ja vaivautua auttamaan =D

3. Daword

Daword Regular member

Trophy Points:
    48
    Tuossa ehdein jo tekeen "roskalehti" lööpin atin ajureista jotka on kuraa. Eli paha nyt näin sanoo kun en oikeen tajunnut mitä olet koittanut tehdä mutta..

poista se MSI Afterburn ohjelma ja poista atin ajurit kokonaan ja uudelleen käynnistä kone.
    Asenna sitten uudet 10.9 ajurit ja katso miten käy. Ei tuon pitäis kaatua mutta kaikki on mahdollista atin uusien ajurien myötä.

4. Vilpuri87

Vilpuri87 Member

Trophy Points:
    16
    No nyt ongelma on jotakuinkin korjattu.
    Elikkä eka vedin kuuseen kaikki noi ATIN tiedostot driver cleanerilla ja tämän jälkee asensin ATIN 10.5 ajurit (siis paketin joka sisälsi kummatkin driverin ja CCC) ja nyt toimiii niinkuin ennenkin. Noilla 10.9 ja 10.6 versioilla tämä ei toiminut, en nyt uskalla lähteä niitä kokeilemaan jos ongelma palautaa. Tuo uusin 10.9 versiohan ei varmaankaan tuo hirveätä suorikyvyn lisäystä?

Last edited: Sep 26, 2010
  5. Kajtu

Kajtu Regular member

Trophy Points:
    48
    Ja älä MSI afterburnerilla kellottele, käytä vain Ati catalystin omaa ATIn korteille tehtyä ohjelmaa kellottamiseen. Eri softat saattavat juuri aiheuttaa tuollaisia.

Hieman kuten oma ongelmani, että en voi kellottaa omaa korttiani. Suorituskyky LASKEE kun tätä korttia kellottelee :D tiedä häntä onko ajuriongelma vain sekin..

Share This Page