HD 6870 kuumenee rajusti

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by TheAnza, Jan 1, 2012.

1. TheAnza

TheAnza Member

Trophy Points:
    11
    Olen nyt pari viimeistä päivää viettänyt naama kiinni googlessa etsien ratkaisua "ongelmaani". Eli Club 3D:n valmistama, tehtaalla ylikellotettu (1100Mhz), HD 6870 hyökkää lämmöissä jo youtube-videon kanssa n. 63C tienoille ja joidenkin pelien, kuten Serious Sam 3 tai Empire: Total War kanssa 90-100C huolimatta siitä, että vakiojäähdyttimen tuuletin on 100% ja pitää aivan järkyttävää ääntä. Grafiikoiden tiputtaminen ei auta.
    Olen kokeillut myös laskea ylikellotuksia normaalin HD 6870 tasolle, sekä nostaa hivenen voltteja MSI AfterBurnerin kanssa, mutta turhaan. Olenkin nyt miettinyt, että onko kyseessä joku tyypillinen piirre tälle näytönohjaimelle pyöriä kovissa lämmöissä, vai onko vakiojäähy oikeasti noin surkea. Kuitenkin googlea selatessa tulin vastaan monien saman kortin omistajien kanssa joilla lämmöt pysyvät vakionkin kanssa 70C-80C.
    Meinasin kuitekin tilata toisen jäähdyttimen ja alustavasti olen mieltynyt Arctic Coolingin Twin Turbo Pro puoleen. Mielellänin otan ehdotuksia senkin puoleen.

2. Kuupola

Kuupola Regular member

Trophy Points:
    26
    Tarkista coolerin kiinnitys ja pistä uudet tahnat.

3. TheAnza

TheAnza Member

Trophy Points:
    11
    Joo ei oikeesti... Olikin sitte viimene kortti minkä ostan Club3D:ltä. Irrotin jäähyn, katson GPU osiota ja koko sen neliön alueelta kaikki lämpötahnat rutistunu reunoille. Lisäsin tahnaa ja heti tippu MSI Kombustorin benchmarkin tuottama lämpö 91->53. Pelitestaaminen jää myöhemmälle.
    Suuret kiitokset, säästit minulta juuri jäähdyttimen hinnan.

Share This Page