Eli mietin kahden kortin välillä. Sapphire Radeon HD 69502GB tai Gigabyte GTX 560 Ti OC1GB Eli kumpi kannattaisi ottaa? Radeoni maksaa 218e ja Gigabyten GTX 192e.
Vaikka nvidia puolella oon, nii sanoisin et kantsii radeoni ottaa oottele nyt vielä näiltä welhoilta vastauksii, ne tietää sanoo tarkemmi
Jaa mistäs löysit nuo kortit tuohon hintaan? Saksasta? Nuo ovat aika saman tehoisia keskimäärin mutta joissain peleissä 6950 vie. Ottaisin itse nvidian koska on viileämpi ja halvempi ja tosiaankin keskimäärin samantehoinen 6950:n kanssa. Yksi ässä on kuitenkin 6950 2GB:lla hihassa: nimittäin sen voi biosmodata 6970:ksi jolloin se voittaa GTX 560 ti:n jo selvästi. Tällöin kuitenkin virrankulutus kasvaa entisestään. En sitten tiedä sapphiren jäähystä että onko äänekäs mutta gigabyten pitäisi olla aika hiljainen.
6950 nostaminen 6970 tasolle on helppoa ja turvallista. Kuten jo todettua virrantarve kasvaa ja pitää säätää tuuletusta kovemmalle. Jos lisä meteli ei haittaa niin, Hinta/teho suhteen perusteella 6950.
Jos haluu bios modata 6950:llan 6970:llaksi niin kannattaa ottaa kunnon jäähyllä varustettu malli, itelläni oli referenssi Asuksen kortti ja voi herranjumala sitä metelii ku oli pelannu 5min joten ei auttanu ku ostaa aftermarket jäähy.
Se on juuri näin. Itsellä Asuksen 6950 myös. Meteli on kyllä kova jos tuuletin pyörii yli 30% teholla. Mutta tehoiltaan tuo hieman viilattu 6950 kyllä pesee 560 ti:n. Edit: Minkä jäähyn hommasit leinmi, ja oliko vaikea asentaa?
Se vakio jäähy oli aika hankala saada irti tartti vähän voimaa(lievää väkivaltaa)mut se aftermarket jäähy oli helppo laittaa. Vakio cooleri vaihtu tähän http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/18/accelero-xtreme-plus.html mistä on nyt tullu uusi versio mikä on vieläkin hiljaisempi ja tehokkaampi vaikka ei tosta vanhasta kyllä mitään ääntä tule vaikka koneesta olisi kylki auki ja cooleri säädetty täysille, huom kone on mun naamasta pyödällä noin 40cm päässä.