HD viritin, tulevaisuus

Discussion in 'HD-kanavat' started by jaskavaan, Dec 17, 2008.

1. jaskavaan

jaskavaan Member

Trophy Points:
    11
    Olen ostamassa uutta telkkaria, jossa pitää olla HD viritin. Halvimmalla niitä saa liikkeistä, jotka tuo laitteet itse maahan. Kun kyselee tarjouksia liikkeistä, jotka myy esim Sonyn virallisesti maahantuomaa laitetta ja kertoo muiden hinnan, he väittää, että jos on ei virallisen maahantuojan kautta maahan tuotu laite (esim itse ostettu saksasta tai ostettu jostain netistä) niin silloin HD lähetykset ei tule näkymään ko laitteessa, sillä se salauskortin/whatsoever paritus tehdään maahantuojan ja palveuntarjoajan välillä (jotenkin sarjanumeroon perustuen).

Onko kenelläkään oikeaa tietoa, onko toi väittämä oikea? ei kai..

2. Senior_TG

Senior_TG Member

Trophy Points:
    11
    Omien tietojeni mukaan tuo paritus toimii niin, että palveluntarjoaja aktivoi hd-palvelun virittimen tunnisteen perusteella ja samalla tuota tunnistetta verrataan laitevalmistajien toimittamiin tunnistelistoihin. Näin varmistutaan siitä, että kyseisen tunnisteen perusteella tunnistettava viritin on saanut hd cable hyväksynnän, eli siitä ei siis käytännössä kotikonstein saa hd-materiaali "ulos" (levitykseen)

Sitä en sitten tiedä, mistä nuo tunnisteet palveluntarjoajille toimitetaan, eli suoraan valmistajalta vai maahantuojalta.

Last edited: Jan 1, 2009
  3. Pekka_V

Pekka_V Guest

Tunnisteet eli sarjanumerot toimittaa maahantuoja.

4. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Ei ole ongelma vielä, kun suht vähän on HD-tarjontaa ja kysyntää, mutta kun ne tästä alkaa yleistyä niin mitähän esim. kilpailuvirasto sanoo tästä systeemistä että pitää olla virallisen maaahantuojan maahan tuomia? Tuo nykysysteemihän on aika pahan luokan kartelli.

5. Pekka_V

Pekka_V Guest

Onhan se juu, saa nähdä mitä sanovat.

Share This Page