Selaillessani vanhoja ongelmia en löytänyt minua auttavaa apua joten avasin sille oman. Eli hommasin joku aika sitten HD3850 512 overclocked näytönohjaimen ja olen yrittänyt saada kuvaa näkymään TV:ssä S-video liitänän kautta. Käytän siis uusinta Catalyst Control Centeriä. Olen tutkinut TV-out opasta http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564 Siellä oli maininta että: "ATI:n korteilla joissa on kaksi DVI-liitintä on mahdollista, että TV ei toimi kloonitilassa ellei näyttö ole toisessa DVI-liittimessä kiinni." TV ruudun kuvake ilmestyy kyllä poiskäytössä oleviin mutta sitä ei pysty raahaamaan tyhjään ylempään ruutuun. ilmeisesti yllä mainitun ongelman takia. Kuinkas kuvan saa sitten S-videon kautta. Jos vaihdan TV kuvakkeen päänäyttö ruutuun kuva tietysti näkyy silloin TV:n ruudulla. Käyttäminen tässä tilassa ei vain onnistu kun koneeni sijaitsee eri huoneessa.
Jos et tarvi sitä muuhun kuin videoiden katteluun nii eihän sen välttämättä tarvi olla siinä klooni tilassa vaan laitat laajennetuksi ja sitten theatre modessa sen että ku video aukeaa nii se näkyy koko näytöllä automaattisesti.
Ongelma onkin juuri siinä ettei Catalyst control center anna "laajentaa" kuvaa missään muodossa? Klooni, theatre jne... TVn kuvake näkyy käyttämättömissä mutta sitä ei pysty raahaamaan Siihen tyhjään ruutuun. Onko siinä joku lukitus minkä voisi vapauttaa ja sallia se laajentaminen TVn ruudulle Svideon kautta?
Ootko kokeillu Windowsin näytön asetuksista? Eli työpöydällä hiiren oikeeta >> Ominaisuudet >> Asetukset >> Klikkaa kakkosnäytön kuvaa >> täppä siihen "Laajenna työpöytä tähän....."