Uusi kone olis kasassa näyttistä ja lankkua lukuunottamatta. Kumpi olisi parempi vaihto ehto ja mikä emo sen kaveriksi?
Noh onhan toi 6870 crossfirenä huomattavasti tehokkaampi kuin yksinäinen GTX570 vertailua. Itse sanon että jos pelaat yhdellä fullhd-näytöllä niin silloin GTX570 riittää vallanmainiosti mutta jos olet ajatellut kolmea näyttöä esim. eyefinity niin silloin 2x6870.
1 kortti on aina parempi kuin 2, koska kahden kortin virityksissä tapahtuu aina virheitä kun kortit eivät osaa jutella keskenään. Osta mielummin yksi tehokas kortti esim juuri GTX 570 tai Amd:n puolelta 6950/6970.
Juuri tuo raakateho kiinnostaa tuossa crossfire setissä, kun näyttää vievän aika pahasti gtx570:stä ja on samanhintainen sijoitus. Jo 1920x1080 resolla on jo rajut erot. Tosin tilanne varmaan tasoittuu kun gtx570:seen iskee kun kellot? Eli edelleen cf kokoonpanoissa on rajuja fps droppeja?
Jonkun verran noita droppeja saattaa tulla, tietenkin se riippuu täysin pelistä ja ajureista.. Ja kyllä ne erot vähän tasottuu kun kellottelee sitä GTX570 kun se venyy suurinpiirtein samoihin tehoihin kuin GTX580 http://media.bestofmicro.com/D/3/266151/original/multicard 1920.png
No nuo on aika pahoja droppeja... kyllä taitaa kääntyä gtx570:sen puoleen. Onkos sli:ssä sama ongelma? Gtx 560ti sli?
Kyllä oikeastaan jokaisessa kahden kortin (ja siitä ylöspäin) kokoonpanoissa on mahdollisuus fps droppeihin ja ns. microstutteringiin. Mutta mitä oon nyt lukenut kokemuksia 6870 crossfirenä niin hyvin on toiminu ja skaalauskin on loistavaa luokkaa Tuossa vielä videorevikka 6870CF:stä http://www.youtube.com/watch?v=cBAHNAbSzYE
Mä oon ainakin ollut tyytyväinen tohon 6870 CF settiin. Dropit on ollu minimaalisia, eikä tota stutteringia oo pelatessa esiintyny - sitähän voi sitäpaitsi ilmetä yhdelläkin kortilla (toki varmasti yleisempää CF/SLI -kok.panoissa). Ajurit ja profiilit vaan ajan tasalla ni no hätä. Mulla on ihan noi Asuksen reffi-kortit, hyvin on pelittäneet. En tosin ole juuri kelloihin koskenut, tehot riittää mukavasti muutenkin. Mutta riittää toki vallan mainiosti myös tuossa 570:ssä.