HDMI-kaapelin ääniongelma

Discussion in 'PS3' started by AzDeR, Dec 27, 2008.

  1. AzDeR

    AzDeR Member

    Joined:
    Jun 17, 2008
    Messages:
    43
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Elikkä, pleikkarissa äänet ja kuva ovat olleet täydelliset aikaisemmin. Pleikkari otettiin irti ja laitettiin myöhemmin takaisin paikoilleen samaan televisioon, samalla HDMI kaapelilla, johon ei ainakaa olisi pitänyt tulla minkäänlaista vauriota. Kuva oli täydellinen mutta äänet olivat kadoksissa. Järjestelmä-asetuksista kaikki on myllätty eikä mitään ratkaisua ole löytynyt. on päivitetty softaa ja palautettu alkuperäiset softat ja asetukset mutta tuloksetta. Jos voisitte auttaa niin voisin luultavasti ehkä mahdollisesti tarvita apua.

    Kiitos jo etukäteen...

    Suurin piirtein sama ongelma kuin täällä

    Eikä apua täältäkään
     
  2. Tonezia

    Tonezia Regular member

    Joined:
    Apr 27, 2008
    Messages:
    147
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itelläni oli näin mutta menin ääniasetuksiin ja siellä ulos tulona oli hdmi vaikka minulla ei ollut hdmi johtoa kotiteatteriin. Eli vaihoin siihen jonkin toisen vaihtoehdon tilalle. Kuva ulostulona hdmi pysyi mutta hdmi ääniin tarvii toisen hdmi kaapelin..
     
  3. Muukkis

    Muukkis Member

    Joined:
    Jan 2, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla tuntuu kans olevan samanlaista ogelmaa. Eli otin tossa yks päivä koneen irti, kun menin sitten pelaileen kaverille. PS3:n menee kuva ja ääni hdmi kaapeleilla. Kuvassa ei ole mitään ongelmaa, mutta pleikka ei nyt jostain kumman syystä tajua tota mun viritinvahvistinta. Väittää sitä 2 kanavaiseks. Linear PCM 2 kan. 48 kHz. Vaikka sen on tällä hetkellä kytketty 5.1 kan. ja pystyy toistaan pakkaamatonta ääntä. Kaverillahan jouduttiin tuomaan kuva ja ääni scartilla, kun ei omista hd tv:tä ja sen jälkeen ei ole pelit ja vehkeet toiminu. Oisko jollain tähän ratkaisua?
     
  4. sihkis

    sihkis Member

    Joined:
    Jan 19, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tätä ongelmaa on siis muillakin, eli HDMI väylän eikä valokaapelin kautta kulje kuin pcm 48 äänet? MIkään monikanava ääni ei kulje?
    Vika koskee ainoastaan BlueRay levyjä. DVD:tä ja itse pelejä ongelma ei koske. Niiden äänet toimii kuin pitääkin. Kone rikki? vai mikä ihme?
    Asetukset tsekattu ja kokeiltu eri vaihtoehtoja, mutta mikään ei tunnu auttavan?
     
  5. AzDeR

    AzDeR Member

    Joined:
    Jun 17, 2008
    Messages:
    43
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Pelejähän se juuri koskeekin -.-
     
  6. JeLaine

    JeLaine Member

    Joined:
    Jul 18, 2009
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En tiedä kuinka todennäköistä asia on. Mutta PS3:sen ohjekirjassa lukee ettei hdmi-kaapelia saa irrottaa (kummastakaan päästä) konsolin ollessa päällä, sillä se saattaa aiheuttaa äänien vääristymisen tai niiden katoamisen.
     

Share This Page