Eli riesana on HDMI:llä kuvan siirto televisioon. Kaikki toimii muuten hienosti, mutta kuva joka televisioon (32" HD-ready) siirtyy on ilmeisesti 640*480, 4:3 ja 256 väriä, eikä haluttu 1366*768, 16:9 ja suuremmalla värimäärällä. DVI/VGA adapteri-VGA piuhalla kuva näkyy hienosti. Näyttiksenä on GTX 660. Koneelta resoluutio joka televisiolle siirtyy, näyttää halutulta ja vaikka asutuksia muuttaa ei television ruudulla tapahdu mitään muutosta. Televisio on tällä hetkellä ainoana näyttönä. Auttakaa viisaat!
olen itse säätänyt asetukset nvidia ohjauspaneelista televisiolle. ja sitten cloonaamalla näytön telkkariin olen käyttänyt.
Resoluutiota olen yrittänyt vaihtaa molemmilla vaihtoehdoilla, tuloksetta. Täytyy jatkaa ihmettelyä... Kiitos vinkeistä!
Itsellä hieman vastaavaa ongelmaa. Näyttiksessä on toisena näyttönä kiinni Samsungin 55" Full-HD televisio. Television ja näyttiksen välillä kulkee 10m HDMI johto ja vaikka itsellä kuva näkyy näytöllä kunnolla niin ongelma tulee virkistystaajuuden kanssa, televisio saa signaalin vain käyttässä 1080p/24Hz signaalia tuota isoimmilla taajuuksilla televisio herjaa puuttuvasta signaalista. Luultavasti tuosta johtuu myös videoissa ilmenevä kuvan "väreily" jota tapahtuu varsinkin nopeammissa kamera-ajoissa sekä myös työpöydällä tapahtuvien liikkeiden "lagina". Kuinkahan tuon television saisi tajuamaan korkeampaa taajuutta sillä se on siihen kyllä täysin kykenevä, esim. PS3 pyörii 1080p/60Hz signaalilla? Onko johto liian huono sujuvaan siirtoon vai olisiko parempi vain hommata DVI-VGA johto jolla liittää televisio toiseksi näytöksi? Josko tuollakaan saisi sitä tajuamaan parempaa virkistystaajuutta.
Luulisin että pitkällä kaapelilla suuren bitraten videon siirrossa voi olla ongelmia (kaapeli laatu olennainen tekijä), mitä tukee tämäkin netistä lainattu pätkä: