Help help help...

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by dawni, Aug 13, 2002.

1. dawni

dawni Guest

Elikkä voisiko joku antaa semmoisen sivun mistä löytäisi jonkun ohjelman millä saisi tietokoneen dvd-aseman aluekoodivapaaksi? KIITOS!!!

2. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Tuolla:

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

...tokihan olet sitten ymmärtänyt miten regionfree PC:ssä toimii? Eli aluekoodiblokkaus tapahtuu kolmella eri tasolla -- toistosofta rajoittaa, Windows rajoittaa ja RPC-2 -tilassa oleva DVD-asema rajoittaa.

Kaksi ensimmäistä hoituu yleensä DVD Geniellä ja kolmanteen vaaditaan RPC-1 -firmware asemaan.

Ja sitten se tavallinen varoitus: Jos et ymmärrä mitä olet tekemässä, kun päivität firmwarea, älä päivitä. Ryssimällä firmware-päivityksen, saat asemasi pysyvästi solmuun, jota mikään maailman takuu ei korvaa.

3. Wire

Wire Guest

dRD: Eikös tämä ole FAQ:n arvoinen asia?

4. dawni

dawni Guest

Kiitti! Mä en kyllä hirveesti ymmärrä noista neuvoista, mutta imutan ton ohjelman sit kun meen kotiin ja yritän parhaani mukaan...mutta jos vain viittit niin voisitko neuvoa vähän ''selkokielisemmin'' :)

5. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Asenna DVD Genie ja tutki pelaako. Tuo DVD Genie siis poistaa aluekoodirajoitukset esim. WinDVD:stä ja PowerDVD:stä sekä lisäksi Windowsin sisäiset aluekoodirajoitukset.

Mutta tämän lisäksi myös ihan fyysinen asemasi voi olla lukittu -- tarkoittaen siis sitä, että sillä ei ole mitään merkitystä vaikka vaihdat sitä asemaa sataan eri tietokoneeseen, se ei silti toista muiden alueiden DVD-levyjä.

Jos asemasi on uudempi kuin 1.1.2000 valmistettu, todennäköisesti asemasi on myös lukittu. Eli tarvitset "hackin" (RPC-1 -firmware) ihan fyysiseen DVD-asemaasi, joka poistaa asemasta aluekoodirajoitukset. Ja tämä tehdään siis tuosta aiemmin mainitusta saitista löytyvillä firmware-päivityksillä. Jos siis siellä on asemaasi RPC-1 -päivitys -- kaikkiin asemiin ei ole ja muista, että malli ei saa olla vähän sinnepäin, vaan pilkulleen oikea.

Ja edelleen -- jos et tiedä miten firmwarepäivitys tehdään (samantyylinen kuin PC:n BIOSin päivitys DOSista), niin anna olla ja katso vain eurooppalaisia elokuvia. Väärin patchaamalla voit tuhota asemasi.

6. dawni

dawni Guest

Joo, kiitti! Mä varmaan kutsun jonkun tutun koodaamaan sen aseman koska mä en hirveesti viittisi...Mulla kun on yks aika harvinainen dvd-levy (Ichi the Killer) joka on R3. Elikkä sen takia haluisin ne koodaukset poijes.

Share This Page