Helppoa Rahaa? Apua?

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by insidious, Jan 1, 2006.

  1. insidious

    insidious Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2004
    Messages:
    111
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Moro!

    Nyt olis tarjolla projekti, eli yritin asentaa Ubuntua koneelle ja nyt on ongelmana se että mikään käyttis ei enää toimi "Virhe ladattaessa käyttöjärjestelmää". Ja tietysti varmuuskopio jäi ottamatta. Nyt on kuitenkin omat keinot loppu ja tahtoisin että joku ottaisi ja asentaisi minulle ubuntun ja winukan samaan koneeseen ja vielä jos saisi vanhat tavarat koneelta talteen lähinnä tärkeimmät on valokuvat. Olen pk.seudulla ja olen valmis maksamaan ko. fiksauksesta sen tekijälle. Halukkaat ottakaa yhteyttä! *edit by Jannejt*
     
    Last edited: Jan 1, 2006
  2. neggis

    neggis Regular member

    Joined:
    Jun 18, 2004
    Messages:
    501
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tuolta voit saada apua, mikäli ketään yksityinen ei ota sinuun yhteyttä, hintakin on ilmeisesti kohtuullinen.
    http://www.linux-tuki.fi/
     
  3. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    hoidetaan mieluummin yksityisviesteillä noi yhteydenotot, ei saa kukaa ei-toivottu henkilö silloin mailiasi ;)

    ja ja, miten olet kokeillut korjata sitä ? luultavasti mbr on sekaisin jos grub ei toimi..

    windowsin levyltä jos boottaat ja menet siihen korjaustilaan, joku konsoli se oli ja kirjoitat fixmbr niin saat windowsin bootloaderin takasin..
     
  4. juppe22

    juppe22 Active member

    Joined:
    May 27, 2002
    Messages:
    2,660
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Jos toi Jannejt:n ohje ei auta ja haluat itse kokeilla ratkaista ongelman, niin kannattaa lähteä siitä liikkeelle, että hommaat jonkun linuxin livecd:n, jonka avulla kopioit kaiken tärkeän (lähinnä ne valokuvat) johonkin talteen (toiselle kovalevylle, tai cd:eille tai johonkin muualle). Sitten tyhjennät koneen täysin ja asennat ensin windowssin ja jätät linuxille valmiiksi riittävästi osioimatonta tilaa. Windowssin asennuksen jälkeen asennat linuxin osioimattomaan tilaan ja palautat tärkeät tiedostot takaisin.
     
  5. ebbox

    ebbox Member

    Joined:
    Jan 2, 2006
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Yes..

    Sama tapahtui minulle myös, eli siis tajusin ubuntun
    olevan ##¤ska distro.. ok, ainakin melkein.
    Itselläni oli tuore W2000 asennus alla joten
    koneella ei ollut tallennettavaa..
    Olen joskus pelastanut tiedostoja W2000:lla "viereiseltä"
    kovalevyltä.. se toimi. Jos liveCD:t ei ole tuttuja.
    Fedora 3 toimii W2000:n kanssa noin 1000% varmuudella..
     
  6. JanneMasa

    JanneMasa Regular member

    Joined:
    Jul 23, 2005
    Messages:
    299
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Toi livecd on varmaan paras vaihtoehto jos et saa muuten laitettua toimimaan.
     
    Last edited: Jan 2, 2006
  7. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Jos homma vielä sotkussa voisin auttaa. Mikähän on levyn koko ja käytetyt käyttikset? Levyjä voi fiksailla monella tavalla. Joku rescue CD on hyvä omistaa ja kovalevyn mbr kannattaa silloin tällöin kopsata talteen, jos usein kokeilee eri käyttiksiä. Mulla kone käynnistyy tälläkin hetkellä korpulta. Voi sen grubin lykätä myös sinne ja ei tarvii pelätä kovalevyn puolesta.

    Jos käynnistyslataajana on Lilo, niin se tekee kopion vanhasta mbr:n sisällöstä. Palauta se ja Wimpula käynnistyy taas ;)
     

Share This Page