Eli ongelma on kun liitän koneeni valokaapelilla sonyn vahvistimeeni ei vahvistin tunnista enää koneesta lähtevää monikanava ääntä esim. 5.1 elokuvissa? Jos en aivan väärin muista niin aikaisemmin se on tunnistanut automaattisesti mitä ääntä kaapelin kautta tulee. Jos jollain vinkkejä mikä on vikana nii kiitoksia jo etukäteen.
Moro. Itselläni olen saanut 5.1:set toimimaan optisella kaapelilla niin, että olen asentanut Ffdshow :n ja Ac3 Filter :n. Videontoisto ohjelmana olen käyttänyt Media Player Classiccia ja se onkin ainoa soitin missä olen 5.1:set saanut toimimaan kunnolla/oikein. Kannattaa noilla ohjeilla koittaa saada 5.1:set toimimaan ja rohkeasti koitella eri ääni asetuksia codeceista ja ohjelmista Muutenkin nuo monikanava äänet ovat tuottaneet ongelmia mm minulle esim. täällä.
hei kerro minullekin kun saat tuon kaapelijutun kuntoon. itse ostin just tänään tuon gtxp:n .. digitaaliäänet olivat aivan loistavat, kunnes ääni hävisi sieltä... *edit by pkaksp*
Äänet siis toimi ennen normaalisti? Oletko päivittänyt äänikortin ajurit? Eli lataa uudet ajurit->poista vanhat ohjauspaneelin lisää/poista valikosta->käynnistä kone uudestaan->Asenna uudet.