Hidas netti- modeemin hankinta

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by miqksu, Aug 22, 2008.

  1. miqksu

    miqksu Member

    Joined:
    Jul 5, 2008
    Messages:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Okkei, Mulla ongelmana tuossa netissä oli, että yhteysnopeudet pyöri noin puolessa luvatusta. Jotkin videot pyörivät pätkien. Yhteysnopeuteni on 4M ja kun ongelmineni soitin puhelintukeen, sain neuvoksi modeemin uusimisen/ hankinnan. No, surfaamisesta ei tahdo tulla loppua, siispä pistän pari riviä ajatuksistani.
    Tuota, tuki oli sitä mieltä että telewell ea-501v3,ea-510v2,514, sitten vielä a-linkit oli kelpoja.
    Mulla tuossa edullisuutensa vuoksi mielenkiintoinen vaihtoehto, ihan jopa "must have"- hankinta surffailujen lomassa oli A-link.
    Tarkoitus olisi ennakoida myös tuollaiset muut koneet tulevaisuudessa, eli kai se olisi pienimuotoinen verkko kotona sitten jos vaikka kotikone saa kaverin läppäristä.
    Olisko hyvä valinta tuo edullinen modeemi A-LINK RR84AP ADSL2/2+ 54MB WLAN ROUTER, ja onko vertailukelpoinen vaihtoehto Telewell EA- adsl modeemeille.
     
  2. karhi

    karhi Regular member

    Joined:
    Dec 19, 2006
    Messages:
    3,564
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Mulla on toi telewell ea-501v3 ja hyvin pelittää. Nopeus on 8/1.
     
  3. miqksu

    miqksu Member

    Joined:
    Jul 5, 2008
    Messages:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    okei kiitos, senior karhi. Mitä mieltä olet palomuurista ym. lisukkeista modeemeissa, esim. hidastavatko ne yhteyksiä koska sitähän mä en halua että yhteysnopeus jää alhaiseksi.
     
  4. karhi

    karhi Regular member

    Joined:
    Dec 19, 2006
    Messages:
    3,564
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Tuossa mun käyttämässä modeemissa on kolmos ja nelos portti sillattu joten jos käytät jotain p2p ohjelmaa ei tarvitse availla portteja ja se nat joka on ykkös ja kakkos portissa ei hidasta surffailua. Yleensäkin kannattaa käyttää softa palomuuria, itse käytän comodoa ja se ei hidasta kuten f-securen muuri tekee.
     
  5. miqksu

    miqksu Member

    Joined:
    Jul 5, 2008
    Messages:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    En noista porteista ymmärtänyt. Onk'se ne palomuuriohjelmistossa olevat hallittavissa olevat portit. No onko sulla periaate, vaikka olisi sellainen "rautapalomuuri" niin sulla olisi se comodo. Niin, mulla on kans nyt comodo mutta jos modeemissa sellainen on niin poistaisin sen varmaan heti ,turhia ohjelmia -categoria.
    Löytyykö tuosta a-link RR84AP ADSL2/2+ 54MB sanottavaa että soveltuuko se tähän ominaisuuksien puolesta. Niin olisi siitäkin jotain punnittavaa.
     
  6. karhi

    karhi Regular member

    Joined:
    Dec 19, 2006
    Messages:
    3,564
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Modeemista natin saa pois päältä kun siltaa ne, helpoimmalla pääset jos ei ole montaa konetta kiinni modeemissa kun laitat nettipiuhan kolmos tai nelos paikkaan kiinni jotka ovat sillattuja valmiiksi. Kyllä tuo a-link ajaa kans asiansa, siitä ei mulla kyllä ole kokemuksia mut siinä taitaa olla pakko sillata portit jos ei halua nat:ia pitää päällä. Noihin molempiin saa neljä konetta kiinni tarvittaessa. Mulla itellä on kolme konetta kiinni netissä eikä mitään ongelmia.
     
  7. miqksu

    miqksu Member

    Joined:
    Jul 5, 2008
    Messages:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No oletetaan että haluan sekä/ että. Eli tärkeimmät NAT- edut/ haitat. Sitten siltaaminen, mitä se tarkoittaa käytännössä. Onko sen myötä vaihdettava automaattiselta tietylle ip-osoitteelle, ja dns-palvelinosoite myös tietylle. Koskeeko tuo lähiverkkoa ja internet -yhteyttä, lähinnä että kumpaan se siltaaminen tehdään jos ei kumpaankin.
     
  8. karhi

    karhi Regular member

    Joined:
    Dec 19, 2006
    Messages:
    3,564
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
  9. miqksu

    miqksu Member

    Joined:
    Jul 5, 2008
    Messages:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Okei. Jos ostaisin sen 501v3 niin voisinko tehdä langattoman kotiverkon jossain vaiheessa.
     
  10. karhi

    karhi Regular member

    Joined:
    Dec 19, 2006
    Messages:
    3,564
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Voi sen tehdä kunhan hommaa wlan tukiaseman.
     
  11. miqksu

    miqksu Member

    Joined:
    Jul 5, 2008
    Messages:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Vähän arveluttaa tuo ostohomma kokonaan. Niin hektiseltä tuntuu tuo tarjonta. Sehän oli tosiaan yksi huomioonotettava juttu se langattomien vempaimien tulo tässä mun ostoruljanssissa. Se on jompikumpi, pitää huomenna kokeilla modeemeja kun on mahdollisuus lainaamiseen.
     
  12. miqksu

    miqksu Member

    Joined:
    Jul 5, 2008
    Messages:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Nyt on paketti avattuna pöydällä, se on TW EA510v3. Huolimatta noista mahdollisuuksista mitä siinä on taitaa mennä ihan ADSL- yhteyden käyttöön tässä piakkoin. Sen kai pitäisi olla aika simppeli startata modeemin käyttö, pikaohjeiden mukaan vain että piuhat paikoille (tietenkin nyt sanotaan KYLLÄ Nat-toiminnolle eli 1. Ethernet liittimeen) ja puhelinjohto on jo paikoilla, sitten tarkistukset että laajakaistainen yhteys on automaatilla( ja /kai myös DNS- palvelimen automaatilla )ja voidaan napsauttaa modeemi ON- asentoon virtakytkimestä. Oisko jollain kokeneemmalla olla vinkkejä mitä tässä modeemin käyttöönotossa olisi hyvä huomata tehdä että toiminta olisi sujuvaa ?.
     

Share This Page