Hidas nettiyhteys HLA-WR3000

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by cloverdom, Sep 22, 2010.

  1. cloverdom

    cloverdom Member

    Joined:
    Sep 22, 2010
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tilanne on siis tämmöinen:
    Olen muutamanvuoden ajan käyttänyt omaa suojaamatonta noin 11 mbps langatonta verkkoani. Verkkoa olen käyttänyt sekä pöytäkoneellani, että kannettavallani. Kannettavaa käytän langattomasti ja pöytäkone on yhteydessä modeemiin piuhoin.

    Vielä vähänaikaa sitten kaikki oli hyvin, kunnes läppäri pääsi huonoon kuntoon, ja koko roska piti asentaa uudelleen. Nykyään käyttäessäni verkkoa, saavutan vain noin 40 kt/s latausnopeuksia, vaikka pöytäkoneeni kykenee 500-1000 kt/s nopeuksiin samoista lähteistä. Ennen käyttöjärjestelmän uudelleenasentamistakin läppärin nopeudet olivat erinomaisia, mutta nyt kaikki on muuttunut.

    En kuitenkaan usko syyn olevan käyttöjärjestelmässä, sillä kolmas langatonta käyttävä läppärini toimii Windows XP:llä, kun taas tässä on ollut sama ongelma sekä Ubuntu 9.1:ssä, että nyt Win7:ssä. Kun pluggaan ethernet kaapelin kiinni, kaikki toimii kuin rasvattu ja nopeus on hyvä.

    Asuinalueellani on muitakin langattomia verkkoja, mutta vain noin 7 on minun kantamallani ja niistäkin 3 hyvin heikosti.

    Kysymys kuuluu: Mikä neuvoksi? Haluaisin hyvät langattomat nopeudet takaisin, niin ettei minun tarvitsisi piuhoittaa koko taloani. Mistä eri asioista ongelma voi johtua, ja miten sen voi ratkaista? Haluaisin melko yksityiskohtaiset ohjeet, mikäli vian mahdollista.

    ps. Mikäli olen jättänyt sanomatta jotakin hyvin olennaista, olkaa hyviä ja kysykää rohkeasti!

    Kuva modeemin wlan asetuksista: [​IMG]

    pps. Tietokone on Acer Ferrari 200, tekniset tiedot: http://www.pcpro.co.uk/reviews/laptops/352111/acer-ferrari-one-200/specifications
     
  2. fanwars

    fanwars Regular member

    Joined:
    Apr 1, 2010
    Messages:
    203
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eihän ongelma voi olla modeemissa, jos ongelmat ilmenivät läppärillä sen uudelleenasentamisen jälkeen. Sulla on muita läppäreitä, toimiiko ne nyt siis tällä hetkellä niin kuin pitäisi? Jos ei, vika voi olla modeemin asetuksissa. Jos taas toimii, niin muistitko asentaa wlan -ajurit?
     

Share This Page