Hidas torrentti

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Niko88, Oct 5, 2004.

1. Niko88

Niko88 Member

Trophy Points:
    11
    Eli mulla on soneran 2 meganen netti, mutta torrentin imutukset tulee maksimissaan semmosta 50 kt/s, vaikka torrentilla on paljon peerejä ja seedejä. ohjelmana toimii ABC, upin oon rajottanu 35 kt/s.

Ois kiva tietää mistä kiikastaa?

2. jussu

jussu Member

Trophy Points:
    11
    Bittorrentissahan on idea, että download nopeus on riippuvainen siitä, kuinka suurella nopeudella upit tavaraa. Eli jos olet uploadin rajoittanut noin pieneksi, on turha odottaa saavasi kaistan täydeltä lataamaasi tiedostoa.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/40377
    ja sieltä kohta 7.

3. ch2k

ch2k Guest

Ja viellä tähän asiaan palatakseni niin, torrentti ei ole hätäisiä varten :) Joten malttia mukaan kuvioihin, nimittäin kuin vanha sananlasku kuuluu "hyvää kannattaa odottaa" =P

4. Tarmo78

Tarmo78 Regular member

Trophy Points:
    26
    Omien kokemusteen mukaan torrentti on nopein P2P-ohjelma.

Latausnopeuteen saattaa vaikuttaa myös paikka, mistä lataat. Mikäli lataat sivustolta, jolla ei ole pakollista rekisteröintiä, niin löytyy pelkkiä leetchereitä, kun ei tarvi jaoista välittää.

Minulla on 1/0,5 yhteys ja olen rajoittanut uppikaistan 45 kt/s ja usein tulee tavaraa siisään, niin paljoin kuin vain letku kestää.

5. gain

gain Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllä torrentin pitäisi olla niitä nopeimpia P2P-ohjelmia. Tietenkin vois kokeilla jotain toisia portteja. Ainakaan default-portteja ei ole kovin suotavaa käyttää (6881-6889).

6. ch2k

ch2k Guest

ja mitkäs ovat nämä "suositeltavat" portit sitten?

7. gain

gain Active member

Trophy Points:
    66
    Monella ISP:llä on rajoitettu lähtevää ja tulevaa liikennettä noihin portteihin eli 6881 - 6889. Mitä tahansa porttia voi käyttä, jos se vain on avoin. Portteja oli muistaakseni noin 65000:een. Se voi olla ihan mikä tahansa summittainen, vaikka 32000 tms. Esimerkiksi jos käyttää Azureusta, File valikosta löytyy Configuration Wizard, jossa voi määrittää portit ja testata onko kyseinen portti avoinna.

8. ch2k

ch2k Guest

rgr that

9. konverter

konverter Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse olen kans sitä mieltä että torrentti on nopeimpia ohjelmia, mulla on 1 meganen kaapelinetti vielä. Ja imutukset tulee yleensä 100-125kb vauhdilla.Imutuksen alussa tulee 10-25 kb mutta noin tunnin imutuksen jälkeen alkaan imuttaan kunnolla.

10. Pahkasika

Pahkasika Guest

Latasin azureuksen ja kun se kysyy siinä alussa sitä portti hommaa (6881) ja testasin niin se on ihan ok ja max lähetysnopeus on 50kb/s, mutta silti lataa hitaasti.. ja se naama vasemmas yläkulmassa on vihreä, ja iloinen ;D

Last edited by a moderator: Oct 10, 2004
  11. Niko88

Niko88 Member

Trophy Points:
    11
    Joo ei oo enää mitään ongelmaa lataus nopeuksissa, kun lataa tuolta finreactorin kautta.
    Kiitos kuitenkin avusta...

Share This Page