Eli mulla on soneran 2 meganen netti, mutta torrentin imutukset tulee maksimissaan semmosta 50 kt/s, vaikka torrentilla on paljon peerejä ja seedejä. ohjelmana toimii ABC, upin oon rajottanu 35 kt/s. Ois kiva tietää mistä kiikastaa?
Bittorrentissahan on idea, että download nopeus on riippuvainen siitä, kuinka suurella nopeudella upit tavaraa. Eli jos olet uploadin rajoittanut noin pieneksi, on turha odottaa saavasi kaistan täydeltä lataamaasi tiedostoa. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/40377 ja sieltä kohta 7.
Ja viellä tähän asiaan palatakseni niin, torrentti ei ole hätäisiä varten Joten malttia mukaan kuvioihin, nimittäin kuin vanha sananlasku kuuluu "hyvää kannattaa odottaa" =P
Omien kokemusteen mukaan torrentti on nopein P2P-ohjelma. Latausnopeuteen saattaa vaikuttaa myös paikka, mistä lataat. Mikäli lataat sivustolta, jolla ei ole pakollista rekisteröintiä, niin löytyy pelkkiä leetchereitä, kun ei tarvi jaoista välittää. Minulla on 1/0,5 yhteys ja olen rajoittanut uppikaistan 45 kt/s ja usein tulee tavaraa siisään, niin paljoin kuin vain letku kestää.
Kyllä torrentin pitäisi olla niitä nopeimpia P2P-ohjelmia. Tietenkin vois kokeilla jotain toisia portteja. Ainakaan default-portteja ei ole kovin suotavaa käyttää (6881-6889).
Monella ISP:llä on rajoitettu lähtevää ja tulevaa liikennettä noihin portteihin eli 6881 - 6889. Mitä tahansa porttia voi käyttä, jos se vain on avoin. Portteja oli muistaakseni noin 65000:een. Se voi olla ihan mikä tahansa summittainen, vaikka 32000 tms. Esimerkiksi jos käyttää Azureusta, File valikosta löytyy Configuration Wizard, jossa voi määrittää portit ja testata onko kyseinen portti avoinna.
Itse olen kans sitä mieltä että torrentti on nopeimpia ohjelmia, mulla on 1 meganen kaapelinetti vielä. Ja imutukset tulee yleensä 100-125kb vauhdilla.Imutuksen alussa tulee 10-25 kb mutta noin tunnin imutuksen jälkeen alkaan imuttaan kunnolla.
Latasin azureuksen ja kun se kysyy siinä alussa sitä portti hommaa (6881) ja testasin niin se on ihan ok ja max lähetysnopeus on 50kb/s, mutta silti lataa hitaasti.. ja se naama vasemmas yläkulmassa on vihreä, ja iloinen ;D
Joo ei oo enää mitään ongelmaa lataus nopeuksissa, kun lataa tuolta finreactorin kautta. Kiitos kuitenkin avusta...