Hidas utorrent!!

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by misfitmi, Jan 24, 2008.

1. misfitmi

misfitmi Member

Trophy Points:
    11
    Kertokaas miksen saa 2 megan yhteydellä 50kt/s:ää nopempaa latausta?
    Porttiohjauksen tein, ja väittää sen jopa olevan kunnossa. Ja siltikään ei juuri tuon kummempia nopeuksia tunnu tulevan..!

2. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
    Jos sinulla on modeemin/reitittimen, palomuuriohjelman ja torrent-ohjelman asetukset kunnossa niin silloin saat yleensä ladattua vähintään sillä nopeudella millä jaat. Mutta latausnopeuteen et muuten voi itse mitenkään vaikuttaa, se riippuu siitä millä nopeudella muut käyttäjät (jakajat/lataajat) jakavat torrenttia. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/600482

3. misfitmi

misfitmi Member

Trophy Points:
    11
    Mistä johtuu, että utorrent ilmoittaa "verkkoyhteytesi toimii niinkuin sen pitääkin". Mutta kun testaan onko portti ohjattu oikein, se ilmoittaa ettei ole?

4. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
    Joskus harvoin uTorrentin porttitesti ilmoittaa "Error!" vaikka porttiohjaukset on oikein, minulla auttaa silloin kun tietokoneen sammuttaa ja ottaa virrat pois hetkeksi modeemista ja reitittimestä, jonka jälkeen porttitestillä tulee "OK!".

Jos et koskaan saa porttitestillä "OK!" niin silloin on jossakin vikaa.

5. misfitmi

misfitmi Member

Trophy Points:
    11
    Nyt rupeaa ahdistamaan.. Utorrent ilmoittaa vähän väliä, että portti johon olen tehnyt ohjauksen on kiinni! Reitittimen puolesta kaiken pitäisi mitä suurimmalla varmauudella olla ok. Eli olisko mahdollista että vistan oma palomuuri aiheuttaa sen että välillä on auki ja välillä kiinni? Olen kyllä sallinut utorrentin palomuuriin, mutta ehkäpä en oikein..? Vääntäkääpä nyt rautalangasta tietämättömälle miten ko. ongelma korjataan, siis että kuinka pitäisi sallia.

6. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
  7. juliuz10

juliuz10 Regular member

Trophy Points:
    26
    samojen ongelmien kanssa painin n. 6kk sitten . yritin samoja juttuja kuin sinäkin , eivät auttaneet . ratkaisuni oli unohtaa kaikki porttien availu . sen/niiden sijaan poistin käytöstä modeemin palomuurin , ja nyt "kulkee . yhteys on 10/2 ja lataus 1.2m ja lähetys 250kb . latauksella ja lähet. ei ole (minulla) mitään tekemistä toistensa kanssa . voin lad.1.2m ja läh.100kb samaan osoitteseen . toiv.saat tästä jotain apua , tai ainakin miettimistä . käyt.on xp . t.juliuz

8. Ryanir

Ryanir Regular member

Trophy Points:
    26
    Minä ihmettelin myös, että mikä saatana kun lataukset tulevat vain 10kbs tai vastaavaa ja netti takkuaa,lopulta huomasin että Vistan update oli ollut taustalla porsastamassa kaiken kaistan itselleen ja laitaillut gigojen service päkkejä ja vastaavaa.

9. agexor

agexor Regular member

Trophy Points:
    26
    jos yhtään lohduttaa nii lataan tällä hetkellä cod4 torrenttia ja siinä on eniten seedaajia yhdeltä nimeltä mainitsemattomalta sivuston mukaan.. minulla on 8 megan netti ja olen ladannut 0.1% reippaasta 6 gigasta..
    Lataan parhaillaan 3kt/s, mutta pää asiassa 0.0kt/s ja itse lähetän 1kt/s.. uTorrent kaatuilee vähän väliä ja en tiedä yhtään missä ongelma... käyttiksenä vista.

10. juliuz10

juliuz10 Regular member

Trophy Points:
    26
    en tiedä vistasta mitään ! itse asensin 1.7.... ja se ei toiminut joten etsin vanhan (1.6.1)ja toimii edellä mainitulla tavalla . eihän se mitään maksa jos kokeilet ? jos vaikka vistassakin toimisi ?
    P.S. oletko näiltä sivuilta katsonut u-tn viritysohjeita ? T.juliuz

11. Gigabit

Gigabit Regular member

Trophy Points:
    26

Share This Page