Täällä ei hirveästi ole ollut juttua näistä astetta pienemmistä telkkareista. Vinkit tulisivatkin tarpeeseen. Hankinnassa olisi siis maksimissaan 26" tv ja mielellään laajakuva. Suuremmalle ei ole tarvetta, kun se tulee kuitenkin aika pieneen tilaan ja rahaakaan ei kauheita summia ole siihen laittaa. Sellaiset 500-600 euroa olisi varaa. Käyttö olisi pääasiassa ihan tavallista tv:n katselua ja luultavasti jonkin verran elokuvien tuijotusta. En ole pahemmin seurannut markkinoita, joten olen aika huonosti perillä mihin kannattaisi rahansa sijoittaa. Eipä noilla suurimmilla merkeillä taida hirveitä eroja keskenään olla, mutta olisi hyvä kuitenkin saada jonkinlainen käsitys asiasta.
Kuinka pieni tila/katseluetäisyys on? 26" ja alle taitavat olla suhteessa hintavia hieman suurempiin verrattuna. Jos et katso nenä ruudussa kiinni, niin 32" menisi varmasti huoleti. Tuossa esimerkiksi edullinen samsung -> *klik*
No en oikeastaan katsonut tätä hintaa kun ajattelin vastata tähän.Se oli vain tämä että et huomaa mitään eroa 26" ja 32" jos et katso niitä samaan aikaan.Jos nämä ovat laajakaista tv:itä siis 16:9 formaattiia.jos et hirveätä hinta eroa löydä näiden kahden välillä niin osta tämä 32"koska tulet sanomaan parin viikon päästä että eikö se isompi ollutkaan.Tästä on Mun muija todisteena.
Katseluetäisyyttä olisi sellaiset kaksi metriä, joten kyllä siinä varmaan se 32" menisi. Tuo Samsungin telkku alkoi kieltämättä kiinnostamaan. Ei siitä olisi kellään kertoa mitään kokemuksia? Tuosta käyttötarkoituksesta sen verran, että luultavasti tulisin käyttämään tv:tä välillä myös pc:n näyttönä, esim. pelatessa tai katsellessa elokuvia. Tuossa Samsungissa näyttäisi olevan oma "tilakin" sitä varten. Olisiko kenelläkään mielessä mitään vaihtoehtoja, vai pitäisikö sitä alkaa jo kaivelemaan rahoja esille tuota varten?
Mulla on tollainen 23" tuumainen Samsungin lcd TV katselen sitä noin 1,5m säteeltä. Ihan olen ollut tyytyväinen. Hintaa oli karvan verran alle 700€ 4kk sitten...
Olikohan se niin muistaakseni että 32" riittää 3.2 metriin ja jne, eli 1 tuuma = 10cm. itelläni on 32" ja 2m päästä kuvan heikkoudet erottuu turhan paljon, tosin oma tv ei mikään huippu mutta kyl ton tuuma/10cm vois olettaa aika hyvin pitävän paikkansa. ja myyjät neuvoo, kuhan ei mee giganttiin ja huomasin tonkin että kun ekax olin että ei 42" mut myöhemmin mietin et oishan tuo nyt isompikin voinut olla mutta tyytyväinen olen ollut 32".
Itsekin olin aikoinaan aikeissa hankkia 32" taulun ja sitten tulikin laitettua kaksi vähän suurempaa. Nyt on mökissä 42" panasonicin plasma ja 40" samsungin lcd. Voin sanoa etteivät ole lainkaan liian suuria. Katseluetäisyys vaihtelee olohuoneessa 42" edessä ~2-4,5m ja hyvältä näyttää. lcd on makuuhuoneessa ja katseluetäisyys n. 3m. plasma antaa paremmin anteeksi lyhyen katseluetäisyyden, mutta ei lcd:kään huono ole.