Moi! Ongelmani on hyvin yksinkertainen mutta kiusallinen. Kuin tyhjästä on alkanut käydä sillai kun klikkaan yhen kerran, niin hiiri klikkaa tuplana. Ja voitte kuvitella mitä tämä tarkottaa esim resurssihallinnassa. Hiiri-asetukset katsoin, siellä ei mitään mun silmääni osunut, mutta en sitten tiedä. Elikkä tähän ongelmaan tarvitsisin ratkaisua. Timo
Katso Kansion asetuksista (Folder options) Yleiset-välilehdeltä. Kansion asetukset löytyvät Vistassa ja seiskassa myös Järjestä -> Kansion ja haun asetukset Siellä on asetus, josta voi vaihtaa tavallisen klikkausen toimimaan kuten tuplaklikkaus ja samalla hiiren päälle vienti toimii yksinkertaisena klikkauksena. Vistassa ja seiskassa voi myös käyttää yhdistelmää - Yleiset-välilehdeltä yksinkertainen klikkaus käyttöön - Näytä-väleilehdeltä "Valitse kohteet valintaruudulle" Näin hiiren vienti kohteen päälle ei vielä valitse sitä ja voi helposti valita useita. Itse olen käyttänyt valintaruutua tavallisen klikkaus-asetuksen kanssa. Haittapuolena on tottuminen erilaiseen käytäntöön kuin useimmissa koneissa.
Kiitos vinkistä, mutta tuolla oli kaikki kunnossa. Tarkentaisin vielä että ongelma on ihan kaikkialla, esim. internet selaimessa.
Oletko kokeillut eri hiirellä? Microsoftin hiiressä on kuulemma ollut viallisia kytkimiä Keskustelua asiasta Microsoftin ohje Auttaisiko tuplaklikkausen ajan säätäminen hiiren asetuksista.
Kiitos linkeistä. Eli mulla on tollanen logitechin pari vuotta vanha langaton hiiri. Kokeilin vanhemmalla myös locitechin hiirellä (4v, ja siinä ei mitään ongelmaa. Ei omia tuplaklikkauksia tai maalauksia... Myöskin huomasin sellaisen, että kun mulla menee nettiyhteys välillä pokki about 20 sec ajaksi,niin tuo uudempi alkaa tökkimään silloin julmetusti, ja tämä vanhempi ei ole moksiskaan. Onko tuonyt sitten rikki?
Kyllä tässä vanhemmassakin hiiressä näyttää olevan välillä ongelmaa. Nyt monen päivän käytön jälkeen huomaa, että aina välillä tulee klikkaukset tuplana. Missäs se vika vois olla?
Laitetaans aihetta sivuten. Itselläni Logitech LX8 Cordless Laser hiiri. Hiiren ostin samasa paketissa näppiksen kanssa. Logitech Cordless Desktop Wave + Logitech LX8 Vajaan vuoden käytön jälkeen alkoi hiiri temppuilemaan. Koitin USB vastaanotinta eri paikoissa ei vaikutusta. Paristojen vaihto,ei vaikutusta. Hiiren klikkaukset miten sattui,välillä tuli noita kaksoisklikkauksia, välillä ei klikkaukset toimineet ollenkaan. Kursori alkoi laahaamaan perässä ja pysähteli näytöllä miten sattui, kun painoi pohjasa olevaa contact nappia,niin toimi taas jonkin aikaa,kunnes alkoi saman ruletin uudelleen. Näppäimistö toimii ihan ok,siinä ei ole esiintynyt mitään häikkää. Tein ilmoituksen logitechille,homma meni takuun piikkiin ja noin viikon kuluttua ilmoituksesta tuli uusi hiiri, tämä on vielä toistaiseksi toiminut.
Okei, no sulla kävi hyvin. Itselläni on takuukuitti hukkunut, hiiri on sen reilut 2 vuotta vanha. Että en tiedä lähdenkö tästä nostamaan mellakkaa. Taitaa olla helpointa marssia kauppaan ja ostaa käteen sopiva hiiri ja thats it! Vai?