Hiiri ongelma - laitetta ei tunnisteta

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by kuqu, Jul 27, 2003.

1. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    Hiiri rupesi kummasti ryppyilemään :( Mulla on Microsoftin Wheel Mouse Optical hiiri kytkettynä USB-porttiin. Vähintään kerran tunnissa tulee ilmoitus USB-laitetta ei tunnisteta+hiiri jymähtää!:( Kun irroitan johdon+laitan takaisin taas rupeaa toimimaan!

Tuleeko mieleen, et mikä voisi olla vialla!? Nyt vasta tämän viikonlopun aikana on ruvennu temppuilemaan tuo hiiri :(

SiSoft Sandralla katoin USB:stä ym. infoa:

General Information
    Controller : VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller

Root Hub
    Compound Device : No
    Hub Is Bus Powered : No
    Power Switching : None
    Over-current Protection : None
    Number of Ports : 2

Root Hub: USB Port 1
    Status : No Device Connected

Root Hub: USB Port 2
    Status : Device Connected
    Device Connected to Port : Microsoft USB Wheel Mouse Optical
    Device Version : 1.21
    Device ID : VEN_045E, DEV_0040, PRT_00
    USB Version : 1.10
    Speed : Low
    Open Pipes : 1
    Transfer Type : Interrupt
    Data Packet Size : 8 bytes

Voisiko USB versio aiheuttaa ongelman? Voisko sit joku kertoa mulle tiivistetysti VIA-ajureista? Mihinkä ne vaikuttaa+milloinka olisi ilmeinen päivittämisen tarve? Pistäkääpä ideoita kehiin mikä vois olla vialla!! Käyttis on sit XP

2. Antura

Antura Member

Trophy Points:
    16
    Hae uusimmat ajurit jos ei ole!

Koita vaihtaa toiseen USB porttiin hiiri!

Last edited: Jul 27, 2003
  3. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    Toiseen USB porttiin vaihtaminen ei auta :( Sama ongelma toistuu! Tsiikasin jo tässä http://www.usb-drivers.com sivuilta nuita USB-päivityksiä! Xp:lle näky olevan 4 eri driveria, et tietäs vaan et mikä noista kannattas asentaa?

Sit huomasin täs samalla artikkelin tuosta meikän Magic Stars mp3-soittimesta :) "USB-standardeista ainoastaan ensimmäistä tuetaan (1.1), mikä valitettavasti näkyy nopeudessa..." Koko artikkeli tuolta:

http://www3.soneraplaza.fi/pelit/artikkeli/0,3569,6382_134970,00.html

Että eipä ainaskaan 2.0:n pysty päivittää! Hitto kun on rasittavaa kun hiiri koko ajan tökkii...:( Pistäkää infoa et mitä teen kun ei jaksa koko aika nykiä näitä johtoja :(

4. Antura

Antura Member

Trophy Points:
    16
    Mun hiiri on myös USB porttiin kuuluva mutta mulla on semmonen adapteri jolla sen saa PS/2 porttiin liitettyä!
    Joten ehkä helpoin ratkaisu olis sun hommata semmonen!

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Siis USB 2.0 väylään voit laittaa USB 1.1 laitteita ja päinvastoin.
    Ja jos on aikasemmin normaalisti toiminut niin kannattaa kattoa ettei itse hiiri ole ottanut mistään fyysistä osumaa. Ja testata vaikka kaverin koneessa.

6. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    On mulla sellanen vihreä adapteri mut ei sekään pelaa!! Vois tietysti vielä kokeilla et sammuttas virrat+tsiikais et tunnistaako sit hiiren PS/2 portista. Ei viittis vaan vielä sammutella konetta kun eMule hönkii mukavasti ;)

7. Antura

Antura Member

Trophy Points:
    16
    Jos sulla on se adapteri nii miks et oo käyttäny sitä??
    Ja tosiaan kone pitää käynnistää uudelleen ja oon aika varma että tunnistaa jos ei nii vika on hiiren liittimessä!

8. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    Ok, nyt on adapteri alla+näkyyhän tuo pelaavan :) On vaan niin hiton tökerönnäköinen tuo adapteri ;) Miks ei vois täs suoraan olla PS/2 liitintä tahi sit tuo Usbi pelais :/

Taidan sit kummiskin jättää väliin tuon USB päivityksen. USB:tä tarviin ainoastaan Force Feedback Wheelille+sit latailen tuota Magic Staria.

Jos joku jää vielä valvomaan, vois setviä tuota VIA-ajuri juttua! Elikkä mä en oo vuosiin nykässykään noita juttuja, joten milloin on syytä päivittää VIA-ajurit..jne. Tästä oli joskus juttua mut enpähän sattunu löytämään! Perkule kun on niin paljon vaikka mitä muistettavaa+päivitettävää, et aina kun jonkun saa pelaa niin sit taas toisaalla piiputtaa..:/

9. Antura

Antura Member

Trophy Points:
    16
    Niin onhan se vähän tökerön näköinen mutta haitanneeeko tuo kun on koneen takana :)
    Mutta pääasia että toimii!

Juu ja minuakin kiinnostais toi VIA homma!
    Nimittäin en oo itekkään päivitelly niitä koskaan!

Last edited: Jul 27, 2003
  10. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuossa ois nuo VIA-sivut:

http://www.viaarena.com/?PageID=2

Voisko joku nyt heittää infoa noista! Muistan vaan jonkun suositelleen 4in1 päivitystä?! Pahoittelen offtopicia...:(

11. Beaver

Beaver Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse olen käyttänyt VIA:llisia emoja siitä asti, kun niitä on ollut markkinoilla ja todennut vähitellen sen seikan, ettei USB oikein sovi käytettäväksi siinä kitisemättä, jollei taas poista jotakin muuta laitetta. Vähemmän tärkeänä olen poistanut USB:n kokonaan käytöstä. Ongelmiin ei auta mikään 4in1, eikä USB-ajurit. Toisaalta ongelma ei välttämättä ilmene ollenkaan, jos hyvin käy, eikä käytä firewirea. Emoon integroidusta fw:stä en tiedä potkivatko ne toisiaan, mutta luulisi että siinä toimisi.

Share This Page