Käyttiksenä 64-bittinen windows 7 professional. Tällä viikolla ilmeni sellainen ongelma ettei hiiren oikean puoleinen nappula toimi työpöydällä tai kuvakkeiden tai kansioiden kohdalla. Näppäin toimii normaalisti käynnistä-valikossa, ohjelmissa yms. Kahta hiirtä kokeiltu. Toinen langaton ja toinen johdollinen, molemmat hiiret ovat logitechin hiiriä.
Oletko kokeillut hiiren vianmääritystä?. Laitteet ja tulostimet ikkunassa valitset hiiren ja koska oikea näppäin ei toimi niin valitse ylhäältä työkaluriviltä Tiedosto/Vianmääritys.
Oletko yrittänyt hakea Logitech sivulta ajureita hiiriin? Esim täältä: http://www.logitech.com/en-roeu/398 Tai täältä: http://www.logitech.com/fi-fi/67/4725
En vielä ole kokeillut tuota vian määritystä. Patteri olen ottanut pois laitteesta, ei vaikuttanut. Sellainen unohtui mainita että kone on toiminut 9 kuukautta moitteetta. Maanantaina asentelin virustorjunnan uudelleen sillä siinä on ollut häikkää. Voisiko se olla siitä kiinni?
Vaikea sanoa mutta kaikki on mahdollista. Voit tietenkin tehdä järjestelmän palautuksen hetkeen ennen tuota virustorjunnan uudelleenasennusta ja katsoa palautuuko hiiren toiminta ennalleen. Mutta kannattaa siis ensin kokeilla sitä hiiren vianmääristystä koska järjestelmän palautus voi hieman sotkea virustorjuntaa. Itse asiassa koko palautus voi ohjelmasta riippuen epäonnistua ellet ensin ota virustorjuntaa pois ennen palautusta, ja sitten palautuksen jälkeen ainakin minulla Norton 360.4 haluaa itsepäisesti tehdä jonkun 15 min. kestävän automaattisen korjaustoimenpiteen ennenkuin se taas suostuu toimimaan normaalisti...
Itselläni on samantapainen ongelma. Hiiren oikealla painikkeella klikatessa ympyrä alkaa pyöriä eikä lopeta ennen kuin explorer.exe suljetaan. Sama käyttis löytyy myös.
Ongelma minun osaltani korjattu järjestelmän palautuksella. Nyt kun palautin järjestelmän niin hiiri toimii normaalisti. Ja mikä ihmeellisintä, kun hiiri lakkasi toimimasta niin selaimen kotisivu muuttui tyhjäksi sivuksi. Palauttamisen jälkeen sekin palautui. Ohjelmistojen osalta ilmeisesti Hardlock-niminen ohjelmisto aiheutti koko hässäkän. Sillä se ei asentunut, eikä sitä saanut poistettua kunnolla.