Terve Olisi siis tarkoitus ostaa hiljainen, mutta suhteellisen tehokas kone joka tulis vähän kaikennäköiseen käyttöön pelaaminen mukaanlukien. Vaikka en nyt varsinaista budettirajaa ole laittanu niin helpompaa varmaan antaa vinkkiä kun edes jotain on niin pistetään 800€, mutta en pahakseni pistä vaikka halvemmallakin saisi enkä myöskään pistä pahakseni jos menee HYVÄSTÄ syystä yli. Käyttistä en tarvii. Itse en koneista ja varsinkaan niiden osista tajua, joten kaikki neuvot ovat tarpeen. Ilmeisesti Intel Core i5 2500k on ainakin ollut suosittu prosessori, mitä nyt olen koittanut muita ketjuja selata, sekä arvosteluja lukea päästäkseni kärryille koneen kasaamisesta. Vaikka joskus pelejäkin tulee pelattua niin näytönohjaimen nyt ei tarvitse silti mikään uusinta uutta olla. Niin ja sitten lisäksi vielä että mistä porukka on yleensä näitä osia tilaillut/ostanut? Onko suosituksia esim ulkomailta?
Mitäs pelejä pelaillaan? Määrää aika paljon muutkin osat. Intelin i5 2500K on erittäin hyvä valinta, eli sen ympärille ruvetaan konetta kasaamaan.
Noita vähän vanhempia pelejä, uusin hyllyssä näyttää olevan COD4 Modern Warfare. Nykyään tulee pelattua tosi harvoin mitään mutta haluan silti jättää sille pienen "pelivaran" että jos sitä kuitenkin tulee intouduttua joskus. Tärkeempänä vaatimuksena mulla ois oikeestaan se että kone ois hiljanen, mutta toisaalta en viitti mitään kaupan perus 399 tarjous konettakaan ostaa niin vähän tehoja ois jees.
RatConin ainakin tämä cooleri. http://www.silentrig.com/product/1233/thermalright-hr-02-macho Tosta XFX:n äänettömyydestä en osaa sanoa. Muuten setti on kyllä hiljainen ja tehokas.
XFX on erittäin hiljainen. Itse sen silentrigille muuten ehdotin, että ottaisivat listoilleen. Mukavaa, että on kauppoja, jotka oikeasti kuuntelevat kuluttajia.
Elikkäs kasasin tällasta: Mindfactorysta: CPU: Intel Core i5 2500K 4x 3.30GHz So.1155 BOX 177,20€ CPU cooler: Thermalright HR-02 Macho AMD ja Intel 33,75€ EMO: ASRock Z77Pro4 Intel Z77 So.1155 Dual Channel DDR3 ATX 94,10€ RAM: 8GB G.Skill DDR3-1333 DIMM Ripjaws CL9 Dual Kit 38,84€ Näytönohjain: XFX Radeon HD 6870 1024MB Dual Fan Active PCIe 2.1 x16 135,70 Kiintolevy: Western Digital Caviar Blue 1000GB SATA 6Gb/s 83,34€ DVD-RW: LG Electronics GH22NS90 SATA DVD + -R/RW black bulk 15,43€ Virtalähde: 450W Super Flower Golden Green Pro 80PLUS 65,84€ +toimituskulut 29,90€ =674,10€ Jimms PC Store: Kotelo: Fractal Design Define R3 Black Pearl ATX-kotelo 89,90€ Total: 764€ Mites ois tollanen paketti? Puuttuuko vielä jotain tai kannattaisiko jotain vaihtaa? Onko noissa mukana kaikki tilpehöörit että saan itse kasattua koneen? En ole ennen kasannut.
Ilman muuta kasaat koneen Ivy Bridge i5-3570K:n ympärille, hinta samalla tasolla kuin i2500K:lla. Kaikin puolin edistyneempi versio niin kellotuksen, paremman integroidun grafiikan kuin virrankulutuksenkin suhteen. Emoksi joku edullinen Z77-piirisarjallinen, joita saa samaan hintaan Sandy-emoja. Integroitu näyttis on niin hyvä, että sillä jopa pelaa uusimpia pelejä elleivät täydet asetukset ole ihan välttämättömät. Jos erillistä näyttistä tarttet, niin GTX kuutossarjasta varmaan löytyy. Keskitason kortteja on alkanut tulla myyntiin.
Itse en Ivyä ottaisi ellei samalla hinnalla saa, koska on huonompi ylikellottumaan kuin Sandyt. Lisäksi tehonlisäys on mitätön, lähinnä integroitua grafiikkapiiriä on parannettu. Ja senkin saa tyyliin korjattua ostamalla joku 50€ näyttis.
Juu, sarkasmi sallittu. Olisi pitänyt lukea tarkemmin se uutinen uusista kuutosista, että olisin älynnyt sen tarkoittavan OEM-koneita. Mutta näin se poijjaat, että jos ei ole tarkkana, niin pääsevät wise assit koomikot kuittailemaan. ;o/
ASRock Z77Pro4 Intel Z77 So.1155 Dual Channel DDR3 ATX Retail 8GB TeamGroup Elite DDR3-1333 DIMM CL9 Dual Kit Intel Core i5 2500K 4x 3.30GHz So.1155 BOX Thermalright HR-02 Macho AMD und Intel 1024MB XFX Radeon HD 6870 Dual Fan Aktiv PCIe 2.1 x16 (Retail) 2000GB Seagate Barracuda 5900.3 Green ST2000DL003 64MB 3.5 "(8.9cm) SATA 6Gb / s 450W Super Flower Golden Green Pro 80plus gold Fractal Define R3 USB3.0 Black Pearl Midi Tower 2x 120x120x25 be quiet! SilentWings Pure 1350U/m 18.5dB(A) Schwarz Tein vielä jotain pieniä muutoksia, mutta miltäs toi paketti näyttäis? Onko osat sopivia toisiinsa? Onnistuuko ensikertalaiselta kokoaminen helpohkosti? Edit. Onko noissa muuten mukana kaikki tarvittavat kaapelit vai tarviiko ostaa niitäkin erikseen?