Heippahei. Olen valitettavasti koukuttunut peliin nimeltä WoW ja sitä on tullut tällä surkeanhupaisalla läppärillä pelailtua. Vista jumittaa ja näyttis sammuilee Vistan seurauksena, tähän ei ole ratkaisua (trust me, kokeiltu on). Kone huutaa muutenkin kuin viimeistä päivää kun WoWia pyörittää. Läppäri ei ole pelikone, ja ajattelin kysäistä täältä mitä maksaisi noin suurinpiirtein sellainen kone, joka pyörittäisi WoWia ihan kiitettävästi. Koneen osia siis kyselisin, ja niiden hintoja. Pelin pelaaminen täysillä asetuksilla ei ole pakollista. Edellytys on, että se pyörii hyvin ja että sitä voi pelailla pidemmänkin aikaa ilman että lämmöt nousee pilviin. Veikkaan että yläbudjetti olis sellasta 600 euron luokkaa. Enemmänkin voisi tuhlata, mutta on kurjaa wowittaa nälissään. Koneella olis myös kiva surffailla netissä, katella leffoja ja kuunnella musiikkia. Olis myös plussaa jos siihen sais hyvin muistia. Mulla on omasta takaa kokoaja, joka varmaan ehdottaa mulle komponentteja mitä ostaa. Mutta ajattelin kysellä myös teiltä mielipidettä Näyttö-ehdotukset otetaan kanssa vastaan. Semmonen pieni ja sievä näyttö olis tosi söpö tietty. Ja mikä käyttis kannattaisi valita? Visvaa en kyllä haluaisi kun sen kanssa on tapeltu, mutta jos sitä suosittelette niin toki. Linux olisi tietty kiva (WoW toimii silläkin ihan hyvin). Tuo Linukka vielä senkin takia, että saisin sen ilmaiseksi. Linuxin puolesta kannattaisi varmaan valita näyttikseksi Nvidia, ettei ole ihan nihkeää? Otan mielipiteitä vastaan.
No jos pelkkää wowia pelailet niin rittää kun käyt hakemassa huomenna gigantista jonku n. 600€ maksavan konee. Käytä kuitenkin hieman päätäsi sen koneen ostoo mutta tosiaankin ei wowi mikään raskas paska ole.
Oli varmaan ensimmäinen kerta tällä palstalla kun suositellaan ostamaan pakettikonetta Gigantista. Kyllä mä olen kokenut että kokoamalla saa tehokkaamman koneen halvemmalla. Kiitos avusta nyt kuitenkin. Näyttis olis kuitenkin oltava käytettävä, eikä kindermuna- yllätyslelu mikä tulee pakettikoneiden mukana.
sellaisi hyvä budjetti näyttiksiä tuolta highend päästä taitaa olla mm GTX260 kortit eikä tuo uus GTX250 ole vissiin mikään lelu sekään. Ja atin 4870 kortti on kanssa jo ihan jees peli 4850 varmaankin myös riittää wowin naksutteluun ihan ok... Eli vaikka jokin noista korteista yhdistettynä vaikka quadi prossuun niin alkaa jo ihan hyvä pelikone olla kiikarissa! 4850 kortit taitaa pyöriä 150€ hinnoissa 4870 menee sitten sinne 200€ luokille gtx260 kustataa vähän alle 250€
Miks täällä puhutaan 4870:sta ja GTX260:sta WoW:n kanssa samassa lauseessa, tai edes 4850:sta? Ei todellakaan vaadi noin paljoa. Hyvin luulisi pärjäävän jollain ~100€ näyttiksellä, ja jopa huomattavasti halvemmalla. Esim. joku Radeon 4670 tai vanhempi toimii varmasti paremmin kuin riittävästi.