Hintamuutokset näytönohjaimissa

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Kapu372, Oct 23, 2010.

1. Kapu372

Kapu372 Member

Trophy Points:
    11
    Olen lueskellut jonkin aikaa tätä foorumia, mutta nyt vasta minulle itselle tuli tarve kysyä teidän apuanne. Mainitsen heti alkuun, että olen melko noviisi näissä tietokoneitten komponenttiasioissa.

Eli tilasin uuden koneen Jimms pc storesta 27.9. kasauksella, mutta minulla koneen tilaus osui huonoon ajankohtaan ja olen nyt odotellut r3-koppaa saapuvaksi kauppaan ja viikolla 43 sen pitäisi saapua sinne. En silloin tajunnut, että näin pitkään joudun odottamaan ja uusi 6000-sarja tulisi jo. Maksoin tuolloin gtx 460 1gb -näytönohjaimesta hinnan 219€, mutta nyt se on tullut jo alaspäin 10€ ja saattaa tulla enemmänkin tämän nettisivun mukaan
    http://plaza.fi/muropaketti/muropak...innat-geforce-gtx-460-ja-470-naytonohjaimille
    Miten minun kannattaisi menetellä tässä tilanteessa, jotten kokisi suurta haittaa pitkän odotuksen johdosta? Mietin näytönohjaimen vaihtamista tehokkaampaan jos hinnat nyt laskisivat tuolta Jimmsiltä parempien ohjaimien osalta. Minulla on kuitenkin takana jo pitkä odotus ja en viitsisi sitä pidentää tuolla 2-4 vko:n saatavuudella ja siihen lisäyksenä 1 viikko, joka kuluu Jimssin mukaan koneen kokoamisessa ja minulle saapumisessa. Voin tietystä maksaa hieman lisää saadakseni astetta paremman näytönohjaimen, mutten enää halua odottaa pitkää aikaa.

2. Maffe69

Maffe69 Member

Trophy Points:
    16
    Ite oon oottanu R3 koppaa nyt 2kk... ostin asuksen gtx 470 270e ja nyt sen saisi 250e.. Harmittaa vähän. Toivottavasti saan ensviikol osat haettua postista

3. Pc_P

Pc_P Regular member

Trophy Points:
    48

Tämä kisaa GTX 460 kanssa.

Tämä kisaa GTX 470 kanssa

Itse ostin 2kk sitten GTX 460 makso n. 230€
    Eikä harmita joskus kone on pakko päivittää ja uutta tavaraa pukkaa markkinoilla vähänväliä.
    Itse ootin mugen 2 kuukauden, mutta saapui luvatussa ajassa eli tyytyväinen olen
    Jos olet odottanut R3 koppaa 2kk suosittelen ottamaan kerran päivässä vähintään liikkeeseen yhteyttä ja valittamaan, se yleensä pistää vauhtia asioihin. Pisin mahdollinen toimitus aika on 4 viikkoa tämän liike on luvannut.

Hyvä näyttis tuo GTX 460 sillä pyörii pelit hyvin eli ei se pakko ole alkaa vaihtamaan.
    Mutta toisaalta ovat nuo tehokkaita nuo uudet kortit ainakin kalliimpi versio.
    Halvemmassa on todella hyvä hinta/laatu suhde

Last edited: Oct 24, 2010
  4. Kapu372

Kapu372 Member

Trophy Points:
    11
    Ongelmana tässä on se, että tuota R3-koppaa ei ole ollut saatavilla heillä, joten jos juuri sen kopan haluaa, on vain pakko odottaa.

Eli sitä mieltä olet, että uudet pelit toimivat mukavasti ja pelattavasti vielä jatkossakin tuolla GTX 460:lla ettei välttämättä tarvitsisi hankkia 470 tai 6870? Kuulemma 460 on vielä hyvä kellottumaan.

Olen yrittänyt sinnitellä tällä nykyisellä koneellani, mutta GeForce 7600 GS pistää tietyt rajoitukset pelaamiseen ;P

5. Pc_P

Pc_P Regular member

Trophy Points:
    48
    Näin on !
    Jos kuitenkin saat vaihdettua tuohon 6870 niin se kannattaa, mutta jos ei jaksa odottaa ei ole pakko.

GTX 460 ja 6870 ei oikein voi verrata on parempi tuo 6870, mutta itelläkin on GTX 460 hyvin pelit pyörii täysillä grafiikoilla.

Se on sinusta kiinni haluatko vaihtaa.

Last edited: Oct 24, 2010
  6. Maffe69

Maffe69 Member

Trophy Points:
    16
  7. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    6870 pyörittää niin nopeesti ettei mitään väliä vaikka vetäis 200 fps enemmän.

8. Maffe69

Maffe69 Member

Trophy Points:
    16
    Ati fan boy..

9. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Mua tarkotat vai? Harvalla näyttö pystyy yli 100 hz virkistystaajuuteen jollon on ihan sama onko 100, 200 vai 5000 FPS.

10. epuzki

epuzki Member

Trophy Points:
    16
    Jep itekki venanu r3 jo 1½kuukautta, onneks lupas et tulee vklla 43 noita koppia.

11. Maffe69

Maffe69 Member

Trophy Points:
    16
    Jimsiltä tuli juuri viestiä..

Terve,

Tilauksenne odottaa vielä FractalDesingin koteloa jonka toimitusaika on tällä hetkellä pitkä. En tiedä mite ne tuolla meinasi, mutta näyttää siltä, että joudun odottamaan vielä toisen kuukauden koteloa...

12. Kapu372

Kapu372 Member

Trophy Points:
    11
    Minulle soitettiin ja kerrottiin, että koteloa saapuu vasta 11.11., koska Fractalilla on kuulemma vaikeuksia saada niitä Suomeen. Itse hyväksyin heidän tarjouksen vaihtaa r3 P183 ATX-tornikoteloon, ja joudun maksamaan siitä muutaman kympin ekstraa, mutta jonkin verran siitä alennusta sitten saa. Minua tuo odotus on alkanut ärsyttämään jo paljon, ja tuon kotelon saa heti varastosta, joten odottelu lyheni paljon.

13. epuzki

epuzki Member

Trophy Points:
    16

jeps. ihmeen kauan tuota koteloa saa odottaa ._.

14. Maffe69

Maffe69 Member

Trophy Points:
    16
    Itsekkin vaihdoin kotelon tuohon p183. Saan kyseisen kotelon samalla hinnalla kun fractalin.. Odotus palkitaan

15. epuzki

epuzki Member

Trophy Points:
    16

samalla hinnalla? :eek: ite venanu fractalia jo sen 1½kuukautta, pistitkö mailia vai miten sen sait vaihettua? itekkää en oikein jaksa r3:ta enää odotella. :p

16. Kapu372

Kapu372 Member

Trophy Points:
    11
    Mulle ainakin soitettiin Jimmsiltä ja tarjottiin vaihtoehtoa vaihtaa. Uskon, että sama asia voisi toimia jos soitat Jimmsin asiakaspalvelunumeroon ja selität asian, jos siis olet tilannut sieltä koppasi. Mulle kyllä sanottiin, että vähän pitää maksaa välistä lisää, mutta eipä sekään paljon ollut.

17. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Hyvää palvelua Jimmssiltä.

18. gigguli

gigguli Regular member

Trophy Points:
    26
    ihmekkös tuo, kun Far Cry 2 on nvidian sponssaama :)

19. epuzki

epuzki Member

Trophy Points:
    16
    noni vaihettu on, jopa 20euroa anto alennust -.-

20. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Olisit nyt herran tähden tinkinyt ja sanonut, että kaikki muutkin on saanut enemmän alennusta ja säkin haluat. Eihän se niin voi mennä, että "pärstäkertoimen" perusteella jaetaan alennukset. "Aha, hittolainen, toi on mun kersantti. Okei, tyyppi, kympin alennus ole hyvä! Ja kappas vaan, velipoikahan se siinä. Otapas samaan hintaan tämä P183!"

Periaatteessa vaikka oli 500Hz virkistystaajuudella näyttö, ei oo mitään väliä. Eikös ihmissilmäkin havaitse pelkästään 60Hz, joten sitä korkeampi FPS on pelkkää porsastelua. Eroa ei kuitenkaan huomaa. 3D on sen takia 120Hz, että se systeemi ehtii lähettää eri silmille ne signaalit ennen kuin silmä havaitsee. Ettei tule rätinää ja päänsärkyä. Tästä asiasta en kyllä tiedä mitään.

Share This Page