Firefox ja media player classic eivät käynnisty vaan kaatuvat heti kun ne yrittää avata. Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 6:22:46, on 9.2.2009 Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE C:\Program Files\Curse\CurseClient.exe C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Linkit O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\winampa.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe" O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k O4 - HKCU\..\Run: [CurseClient] C:\Program Files\Curse\CurseClient.exe -silent O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Paikallinen palve') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Verkkopalve') O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM') O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user') O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe -- End of file - 3408 bytes Apuva, kiitos!
scannaa hjt:llä merkkaa paina Fix checked O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe" O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k =============== Lataa Malwarebytes' Anti-Malware työpöydällesi. 1. Tuplaklikkaa mbam-setup.exe ja seuraa ohjeita asentaaksesi ohjelman. 2. Lopuksi varmistu, että seuraavat on valittu: Update Malwarebytes', Anti-Malwareja Launch Malwarebytes' Anti-Malware ja sen jälkeen klikkaaFinish. 3. Jos päivitys löytyy. ohjelma lataa ja asentaa uusimman version. 4. Kun ohjelma on latautunut, valitse Perform full scan ja klikkaa Scan. 5. Kun skanni on valmis, klikkaa OK ja sitten Show Results nähdäksesi tulokset. 6. Varmistu, että kaikki on merkitty ja klikkaa Remove Selected. 7. Tämän jälkeen loki avautuu muistioon. Tallenna se paikkaan, josta löydät sen helposti. Loki löytyy myös täältä: C:\Documents and Settings\Käyttäjänimi\Application Data\Malwarebytes\Malwarebytes' Anti-Malware\Logs\log-päiväys.txt 8. Lähetä lokin sisältö seuraavassa viestissäsi ============= Lataa SDFix by AndyManchesta ja tallenna se työpöydällesi. Käynnistä koneesi vikasietotilaan: sammuta ja käynnistä käynnistyksen yhteydessä hakkaa F8 nappia valitse nuolinäppäimellä vikasietotila paina enter ja enter valitse käyttäjätilisi paina kyllä Jossakin koneissa hakataan F8:sin sijasta F5:tä " Kun vikasietotilassa, pura tiedoston SDFix.zip sisältö (SDFix kansio) työpöydällesi. Työpöydälle pitäisi ilmestyä kansio nimeltä SDFix. " Avaa SDFix-kansio ja tuplaklikkaa tiedostoa RunThis.bat käynnistääksesi ohjelman. " Paina Y käynnistääksesi skriptin. " Työkalu puhdistaa troijalaisen palvelut ja tekee myös joitakin korjauksia rekisteriin. Lopuksi se pyytää käynnistämään koneen uudelleen, "Press any key to Reboot". " Paina mitä tahansa näppäintä ja kone käynnistyy uudelleen. " Käynnistyminen kestää normaalia kauemmin sillä SDFix puhdistaa konetta. " Kun kone on käynnistynyt ja työpöytä latautunut, SDFix kertoo että puhdistus on suoritettu, "Finished". " Paina sitten mitä tahansa näppäintä sulkeaksesi skriptin ja ladataksesi pikakuvakkeet työpöydälle. " Lopuksi avaa SDFix kansio (työpöydällä) ja kopioi & liitä tiedoston Report.txt sisältö viestiketjuusi uuden HijackThis:n lokin kera.
Forkkasin koneen toistamiseen saman ongelman takia. Kiitos avusta! Jos tapahtunee enää tulevaisuudessa ni otan ohjeita opiksi.