Hommasin boxin...

Discussion in 'Muuta keskustelua kotiteatterista' started by Ville50, Mar 4, 2004.

1. Ville50

Ville50 Member

Trophy Points:
    11
    Moi taas! ostin Saloran 420-C boxin...toimii hyvin ja on selkeä...mistä johtuu kun lähinnä tekstitetyissä ohjelmissa näkyy hiukan kuvan yläosassa joitain haamutekstejä...onko liitännöissä parantamisen varaa? mulla on Videot, AV Vahvistin, DVD, TV ja Digiboxi nyt tässä yhdistettynä...paremmat scartit?

2. aihkio

aihkio Member

Trophy Points:
    16
    Meneekö boxista scart videoiden kautta televisioon?
    Joskus pitää optimoida videoiden modulaattori niin varjokuvat häviää. uusissa videoissa optimointi tehdään menun kautta ja vanhemmissa videoiden takaa löytyy pieni ruuvi mitä kääntämällä onnistuu, mutta kannattaa kääntää varovasti kun skaala ei ole kovin suuri.

3. Saloraman

Saloraman Member

Trophy Points:
    16
    Ei siihen modulaattorisäädöt yleensä auta. Ongelma on ennemminkin Hongkongin Scart-piuhat, jotka "vuotavat" televisiosta tai videonauhurista tulevaa composite-signaalia takaisin televisioon menvään rgb- tai composite-signaaliin. Jos sitä paluupiuhaa ei tarvita, scart-pinnan (tsekkaa oikea pinna) voi tyynesti katkaista tv:n päästä. Itse olen tehnyt näin C410:n kanssa ja toimii bueno.

4. Ville50

Ville50 Member

Trophy Points:
    11
    kiitos...mihin sitä paluupiuhaa voi tarvita? Neuvotko vielä miten sen pinnan ja minkä pinnan katkaisen(olen siis täysi turisti näissä(kin) hommissa)...vai pitäiskö ostaa paremmat scartit...mistä saisin halvimmat varmasti kunnolliset scartit?

5. aihkio

aihkio Member

Trophy Points:
    16
    Scarteissa ei kannata pihistää vaan ostaa kunnolliset täysin suojatut scart-johdot.
    Löytyy hyvin varustetuista elektroniikkaa myyvistä liikkeistä ja tv-huolloista.
    Expert myymälöistä ainakin löytyy. Siellä maksaa muistaakseni noin 30 ekua tech-link kaapeli. (1,5 m) Mutta eipä ole häiriöitä.

6. Saloraman

Saloraman Member

Trophy Points:
    16
    Jos sinulla on vain yksi scart-piuha tv:n ja digitaalivastaanottimen välissä, eli esim. videonauhurista menee oma scart-johto televisioon, voit kärkipihdeillä varovasti katkaista tv:n pään scart-piuhan liittimestä nastan nro 19 ja digiboksin pään scart-johdon liittimestä nastan nro 20. Näin television omasta virittimestä tuleva videosignaali ei sekoitu digiboksista lähtevään rgb-antiin ja aiheuta haamuja. Huom! Älä tee tätä, jos sinulla on muita laitteita ketjutettu digiboksin kanssa; turvallisinta hankkia kunnon piuhat, niinkuin aihkio sanoo. Tämä temppu tekee tästä scart-johdosta yksisuuntaisen.

Share This Page